Rabu, 20 Ogos 2008

Majlis Konvo!!

Pada 18 Ogos 2008 bersamaan hari Isnin, bertempat di Skudai, Johor berlangsungnya majlis konvo bagi pelajar – pelajar peringkat Ijazah. Abang aku adalah salah seorang yang terlibat dalam majlis tu.


Apa yang nak aku kongsi dengan korang bukanlah pasal abang aku cuma apa yang aku belajar pada hari itu ialah gembiranya bila tengok mak dan ayah sendiri gembira dengan kejayaan anak masing – masing. Paling buat hati aku tersentuh bila melihat ayah aku pakai topi konvo abang aku. Juga seronok melihat graduan – graduan bersama rakan masing – masing berkongsi kejayaan bersama- sama.


Dekat sini juga buat semangat aku berkobar – kobar untuk menamatkan pelajaran aku dengan sebuah kejayaan. Tak sabar aku nak merasa pakai jubah dan topi tu. Mungkin ada segelintir akan berkata,” Apalah yang ada pada sebuah jubah dan topi.”


Tetapi, bagi aku macam – macam ada pada sebuah jubah dan topi tu. Dan aku berharap aku dapat bersama – sama berkongsi kejayaan tu bukan saja bersama keluarga tersayang tapi juga bersama rakan – rakan seperjuangan. Moga hari itu akan tiba!!! Sama – sama kita doakan!!

18 ulasan:

  1. ari nih tetiba ak nk merealisasikan impian ak nk jd cikgu bm..

    apara SEBUAH jubah.. sepasang r wei.. haha..

    p/s:bile ko nk brenti semakkan comment page ak ngn iklan2 blog ko???

    BalasPadam
  2. minx2 larh awk un sme cm bro awk eu..
    =p
    bangge an ibu bpa..

    BalasPadam
  3. hans, Allah merahmati insan yang mampu menggembirakan kedua ibu bapanya..

    BalasPadam
  4. bro nanti g pesta konvo tu, jgn tak g...aku dlu konvo tak g, mls n time tu aku sengkek sgt, nak bayar yuran konvo pun takde...so tak merasalah berkonvo...

    BalasPadam
  5. insyaallah..doakan aku berjaya yer

    BalasPadam
  6. konvo? alamak... tkut ni!! doakan aku maintain dekan ea? semoga dpt anc! huhu sedih plak...

    BalasPadam
  7. ko dapat punya la..
    aku sentiasa mendoakan member2 aku..
    dah berjaya jgn lupa member

    BalasPadam
  8. alahai..huhu seronok kan,dan terharu jgak tgk kegembiraan ibu bapa:)

    Tak sbr jugak nk grad ni.huhu

    Good luck ek!marilah berusaha..huhu

    BalasPadam
  9. marilah kite grad brsame2 wit flying colours :)

    *bile fikir balik...kite dh pt 4 wei..staun lg >.<*

    BalasPadam
  10. yups
    setahun lagi tu pun memang memenatkan...
    tu la pasal...

    BalasPadam
  11. yeh!
    semangat untuk graduasi!!

    BalasPadam
  12. huhuhu..its hard! tapi kita kena kuat..chaiyokkkk2 em, nanti aku ngn pecap bla..bilik kitaorg kau tengok2 kan eh..huhuhu tetiba lak sentimental..

    BalasPadam
  13. haha3
    bilik ko xtahu la malaun mana dapat..
    tgok la bilik Sakap
    hancur dpt dkt Ad student

    BalasPadam
  14. haha3
    bilik ko xtahu la malaun mana dapat..
    tgok la bilik Sakap
    hancur dpt dkt Ad student

    BalasPadam
  15. >>ManHelang, uikss...sedeyyyy gua dengar komen lu.

    Hans,
    setahun selepas gua konvo, Arwah Mak meninggal dunia.
    Ada satu gambar konvo, Arwah mak terpejam mata...dia ada ckp;
    "Hishhh...gambar Mak mcm org mati laa sbb pejam mata"

    Kalau ko, apa kau rasa bila ko teringat balik kata2 mcm tuhhh?

    :/

    BalasPadam
  16. Aiseyyy..sori, ter EMO nemo...


    :]

    BalasPadam
  17. adess...
    sedey la sis...
    tingat balik apa yg di kata tu...
    sedey2

    BalasPadam
  18. aku pon nak gak.jgn la ko sorang jek.abg ko tu ijazah kos ape
    ~punak~

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com