Ahad, 31 Januari 2010

Episode 2 JJMM : Kedai Makan Bandi Amuk

Hai semua! Bersama saya lagi Hans Tunku Sabri dalam rancangan JJMM iaitu Jalan - Jalan Mari Mengketedarah episod ke-2.
V.O : Jalan - Jalan.....Mari Makan.....lalalalalalalala(suara latar rancangan berkumandang)

Baiklah! Hari ini saya akan bawa anda semua mencari tempat - tempat makan yang sedap di Shah Alam. Ini dia kedai kedua yang kita nak serbu hari ini -> Kedai Makan Bandi Amuk (sambil menunjukkan tangan kepada kedai untuk penonton)

Baiklah, saya dengar kedai ini milik penyanyi Bandi Amuk. Tak kenal? Alah, yang pakai topeng yang menjerit Yeyehhhhhh! tu. Kedai nih juga di seksyen 7 bertentangan dengan Restoran Abe yang tak sedap tu. Apa tunggu lagi. Jom kita mengketedarah! (berjalan masuk ke dalam kedai).

Di atas meja saya sekarang ini ialah Nasi Goreng Luar Biasa yang di kata - kata orang sangat sedap tu. Hah! Apa yang luar biasa sangat nasi goreng nih? Owh, rupa - rupanya ada seekor udang, potongan ayam dan telur rupanya. Sambal belacan pun ada? Saya suka nih. Harga dia tak mahal dan tak murah. Cuma RM5.50 jer. Saya ambil menu yang murah jer ni. Company tak cukup budget. Tunggu apa lagi. Saya mengketedarah dulu yer(sambil menyuapkan nasi goreng luar biasa kedalam mulut).

Hurm! Boleh tahanlah!(sambil menunjukkan ibu jari tanda bagus dan terus makan lagi dengan pantas).

Disini juga terdapat persembahan live dari band - band yang baru nak meningkat naik saya rasa. Suasananya juga menarik. Untung - untung anda semua boleh lihat wajah Bandi yang tidak bertopeng. Sayang saya tak berkesempatan nak jumpa Encik Bandi kerana beliau sedang sibuk dengan urusan lain pada hari ini.

Jadi, kepada saudara saudari yang nak merasai sendiri kehangatan dan kelazatan nasi goreng luar biasa restoran Bandi ini bolehlah berkunjung ke seksyen 7 berdekatan dengan Restoran Nasi Kandar Hakim.

Encik Bandi! Ini plat JJMM tanda kami sudah merasai keenakan makanan encik.(sambil menyerahkan plat JJMM kepada wakil Encik Bandi).

Anda tunggu apa lagi? Jomlah datang sini mengketedarah!

P/S : Nantikan Episode Ke-3 JJMM

8 ulasan:

  1. ala rugi x jumpa bandi hehe klu x bley dpt autograph

    BalasPadam
  2. tak sedapa langsung oke..plus mahal..
    baek lepak pakli ;)

    BalasPadam
  3. ape da!sek 7 banyk kedai best!

    BalasPadam
  4. i dh g mkn kt kedai nie...setakat nk order air n lepak2 blh la even air pn x sedap...i mkn nsi goreng yg nme die 2, ingtkn sedap, tp sgt2 x sedap n jual mhl..i pasnie dh x nk g kdai nie lg...huhu

    BalasPadam
  5. i dh g mkn kt kedai nie...setakat nk order air n lepak2 blh la even air pn x sedap...i mkn nsi goreng yg nme die 2, ingtkn sedap, tp sgt2 x sedap n jual mhl..i pasnie dh x nk g kdai nie lg...huhu

    BalasPadam
  6. i pun setuju.
    air pun x sedap camno?
    setakat order air masak, pastu duduk 3 jam dengar live band sangat berbaloi! environment A++.

    # mee bandung sumpah x sedap. xpernah makan mee bandung sepelik itu..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com