Khamis, 30 Jun 2011

Tarikh Luput @ Expired Date

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Walaweh! Semalam iaitu hari Rabu merupakan hari yang agak mengecewakan tetapi masih menyeronokkan kerana pertama kali membuat kerja gila dengan blogwalking ke blog - blog sempena Wordless Wednesday. Hahahaha! Seronok juga dapat tengok blog - blog blogger lain! Macam - macam bentuk header! Macam - macam tagline! Macam - macam kisah! Memang menarik!

Apa - apapun, kecewa dengan pasukan bola sepak Malaysia sebentar tadi sewaktu menentang pasukan Taiwan. Permainan separuh masa kedua sangat menyedihkan. Lagi menyedihkan apabila prestasi perlumbaan gua di dalam Churp Churp Night Race merosot. Pelik sebab dikatakan jika berjaya invite seorang pemain akan ditambah 100km tetapi dah ramai di invite tak pula bertambah. Hahahaha! Apa - apapun, jika ada sesiapa yang sudi nak menambahkan jumlah kilometer gua boleh lah KLIK SINI.




Wah, panjang gila mukadimah! Hahahah! Okay! Berbalik kepada tajuk entry ini iaitu tarikh luput maka gua nak fokuskan pada tarikh luput makanan. Mesti korang pernah menghadapi situasi di mana termakan atau terminum makanan atau minuman yang sudah luput tarikhnya tanpa korang sedar atau tahukan. Jadi, mari kita lihat satu situasi yang mungkin korang pernah alami melalui watak Joyah dan Bedah ini yer :-


Kisah Roti Cheese GardenHans

Gambar Hiasan


Joyah : Ooooo mak iahhhh!!! Sodap bebenor roti cheese nih! Mana kau beli nih Bedah? Roti jenama apa nih? Sedap lah!

Bedah : Owh! Roti cheese tu ker? Aku beli dekat Hans Bakery tu! Jenama GardenHans! Sedap kan! Mahal owhhh aku beli! Maklumlah! Jenama terkenal tu!

Joyah : Betul weh! Sedap gila! Aku habiskan semua yer! Nyum nyum!

Bedah : Eh! Eh! Joyahhhhhh!!! Jangannnnn!!!!

Joyah : Dah kenapa kau nih?

Bedah : Cuba ko tengok tarikh luput roti tu bila! Aku rasa dah lama dah roti tu!

Joyah : Tarikh luput dia 29 Jun 2011! Kenapa?

Bedah : Hari nih berapa haribulan?

Joyah : 30 Jun 2011! Kenapa?

Bedah : Kenapa lah kau nih lembab sangat Joyah? Roti tu dah tak boleh makan lah! Dah tarikh luput tu! Kang kau keracunan makanan pula!

Joyah : Hek eleh! Relaks lah Bedah! Dekat sini kan ada label tulis ROTI CHEESE INI SAH DIMAKAN SEHINGGA 29 JUN 2011! Jam baru menunjukkan pukul 12.00 tengah malam! Roti nih baru masuk fasa luput jer! Boleh makan lagi nih! Okay jer aku makan!

Bedah : Kalau kau sakit perut aku tak bertanggungjawab! Kau pergi lah sendiri Klinik Doktor Hans dekat bandar tu!

Joyah : Okay apa! Kalau sakit perut boleh aku jumpa Doktor Hans yang Kacak tu! Alah kau nih Joyah! Chill bro! Eh, bila masa kau bro plak! Bertenang beb! Aku makan roti nih tadi pukul 11.59 malam bersamaan 29 Jun 2011. Jadi, waktu aku makan tu roti nih mana expired lagi. Relaks sudah!!

Bedah : Yer lah! Yer lah! Kau menang! Kau menang!

Joyah : Yes! Yes! Yes! Boooooooo Bedah!

Bedah : Kurang ajar punya kawan booooo aku! Ingat sikit roti kau makan tu roti aku!

Joyah : Gurau jer lah! Hik hik hik!


P/S : Pernah Tak Anda Mengalami Situasi Seperti Bedah Dan Joyah Nih? Hehehehehe! (^_^)Y

Rabu, 29 Jun 2011

Wordless Wednesday #4



P/S : Klik Gambar Dan Bantu Gua Menang! Gua Warna Hijau! (^_^)Y

Selasa, 28 Jun 2011

Juvana Episod 10

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Hohoho! Malam ini drama bersiri paling digemari dan dinanti ramai iaitu Juvana akan bersiaran seperti biasa di TV3 tepat pada jam 9 malam setiap hari Isnin. Drama bersiri ini kini semakin dekat dengan penghujungnya kerana tinggal lagi beberapa episod sahaja lagi dan kini begitu mendapat tempat di hati para penonton berikutan jalan ceritanya yang unik dan semakin menarik serta persoalan - persoalan yang bermain di fikiran penonton sebelum ini mulai terjawab satu persatu dalam setiap episod yang ditayangkan.


 


Untuk episod 10 drama Juvana pada minggu ini, penonton akan ditunjukkan bagaimana Ayam iaitu orang paling kanan kepada Botak mula menentang Botak, bagaimana Cikgu Zakiah berhadapan dengan Cikgu Raja dan Cikgu Ariffin yang tidak menyukai kehadirannya serta kejutan daripada Kedah yang memberitahu Daim bahawa dia tahu siapa pembunuh ibu Daim. Jangan lupa juga minggu ini kita akan menyaksikan Pasukan Debat Sekolah Wira Bakti ini berdebat dengan begitu hebatnya. Jadi, jangan lupa menyaksikan drama bersiri Juvana episod 10 pada hari Isnin pukul 9 malam hanya di TV3!

 
Pasukan Debat Sekolah Juvana









Episod 10 Juvana 



Pada episod ke-10 ini, Botak telah mengamuk dan memukul satu - satunya kawan beliau yang paling rapat dan menjadi pengikut setia Botak iaitu Ayam. Namun kata - kata cikgu Zakiah yang berbunyi,"Raja Zalim tidak akan dihormati tetapi Raja yang adil dan baik akan disayangi oleh rakyatnya" sedikit sebanyak mempengaruhi tindak - tanduk Botak untuk menjadi lebih terbuka tetapi sayangnya ia tidak lama kerana sekali lagi beliau membelasah Ayam hingga akhirnya Ayam bertekad untuk sama - sama menyertai kelab debat bersama Gaban dan Kicap. Ayam juga kini telah duduk sebilik dengan Kedah. Hanya tinggal Gajah, Panjang dan seorang lagi(aku kurang pasti namanya) yang masih bersama dengan Botak gara - gara mereka takutkannya. Gaban dan Kicap pula sudah menjadi kawan kepada Daim, Apek dan Kedah kerana surat - surat mereka telah dibalas oleh keluarga masing - masing yang memberi sokongan dan percaya bahawa mereka berdua akan berubah menjadi lebih baik.


Sementara itu, Cikgu Zakiah pula telah berjaya membentuk sebuah pasukan debat sekolah Wira Bakti yang dianggotai oleh Daim, Apek, Kedah dan Ayam dan Cikgu Zakiah bercadang untuk membawa pasukan ini bertanding di luar namun mendapat tentangan daripada Cikgu Raja dan Cikgu Ariffin. Namun, atas kesungguhan Cikgu Zakiah akhirnya Cikgu Raja memberi peluang pada beliau untuk membuktikan bahawa pasukan debat ini akan membanggakan sekolah sementara Cikgu Ariffin semakin benci dengan Cikgu Zakiah apabila beliau menuduh Cikgu Zakiah mencuri dengar perbualan beliau dengan bekas isterinya. Manakala Nadia iaitu anak makcik kantin membantu Cikgu Zakiah melatih pasukan debat sekolah Wira Bakti ini.


Perlawanan pertama berakhir dengan kekalahan gara - gara Kedah yang tidak mampu menahan perasaan marahnya terhadap pasukan debat yang terdiri daripada pelajar perempuan yang mengutuknya dan Cikgu Raja begitu malu dengan kejadian tersebut. Namun, Cikgu Zakiah yang tidak putus - putus merayu kepada Cikgu Raja untuk memberi peluang sekali lagi kepada kumpulan debat untuk bertanding akhirnya membuahkan hasil apabila mereka memenangi perlawanan - perlawanan seterusnya. Botak semakin hilang pengaruhnya manakala semakin ramai pelajar lain mula memasuki kelab debat. Namun, tajuk perlawanan debat yang akan dibahaskan pada perlawanan akan datang begitu mencabar Daim dan Kedah memberitahu Daim bahawa dia seperti pernah melihat Daim sebelum ini. Nak tahu lebih lanjut saksikan sendiri Juvana episod 11 pada minggu hadapan.


Pada episod 11 nanti, Komeng akan kembali semula ke sekolah Juvana manakala Botak pula sudah hilang pengaruhnya kerana pelajar lain sudah berani melawan dan ada yang berani pula membelasah Botak. Manakala, Daim pula di dapati menyerang Kedah dengan mencekik lehernya sambil cuba ditenangkan oleh pelajar - pelajar lain. Bagaimana Daim yang sebelum ini begitu lemah - lembut boleh menjadi begitu agresif terhadap Kedah? Tak sabar untuk menanti episod seterusnya pada minggu hadapan.





P/S : Adakah Kedah Yang Terbabit Dalam Pembunuhan Ibu Daim? Tak Sabar Nak Tonton Episod 11 Juvana!

Isnin, 27 Jun 2011

Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans yang comel - comel belako(kembali bodek korang). Hahahahaha! Minggu lepas kan gua bagitahu gua balik kampung kan jadi disini gua nak ceritalah sikit tentang Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel sewaktu gua berada disana. Gua dah lama nak buat entry nih tapi tunggu sepupu gua bagi gambar. Hah! Cuba usha gambar bawah nih. Comel tak?


Rasa Macam Nak Picit - Picit Jer Sebab Comel Sangat


Waktu tu satu keluarga tengah berborak - borak dekat luar sebab dekat luar sejuk. Angin sepoi - sepoi bahasa. Gua pula duduk sebelah karung guni berisi buah rambutan yang baru dikait dan gua apa lagi! Melantak dan melantak lah! Hanya gerakkan mulut dan tangan jer kemudian buah rambutan melarut di dalam perut. Hohohoho! Tengah seronok makan rambutan tu tiba - tiba terdengar bunyi 'PAPPPPPP'!


Anak Burung Kuning : Adoiiiiiiii! Sakit kepalaaaaa!

Gua : Eh, dari mana kau datang nih wahai anak burung yang comel?

Anak Burung Kuning : Saya tengah belajar terbang nih wahai abang Hans yang kacak!

Gua : Eh? Mana kau tahu nama aku? lagi aku kagum tu kau tahu aku kacak! Hebat lah kau!

Anak Burung Kuning : Sapa lah tak kenal abang Hans! Sudahlah kacak! Baik hati pula tu!

Gua : Terima kasih lah! Eh, kau nih kecil lagi! Mana boleh terbang lagi! Bahaya - bahaya!!

Anak Burung Kuning : Saya nak belajar terbang juga! Adik beradik saya yang lain semua dah terbang entah kemana!

Gua : Eh? Kenapa dengan mata kau nih?


Mata Anak Burung Nih Tertutup Sebelah(Mata Lagi Satu)
Sebab Kena Gigit Semut Rasanya. Kesian Dia! Sob Sob Sob!


Anak Burung Kuning : Mata saya kena gigit dengan semut kut abang Hans yang kacak. Sebab tu saya nak terbang tak boleh. Asyik berlanggar jer! Saya buta sebelah mata!

Gua : Alahai! Kesiannya kau! Haih! Kau makan apa yer? Kau kecil lagi nih! Nak cari makan macam mana? Mana sarang kau? Mak kau mana? Haihhh!!

Anak Burung Kuning : Sob Sob Sob! Saya pun tak tahu apa saya makan!

Gua : Abang nak bela kau pun abang tak tau kau makan apa! Lagi pun kau kecil sangat! Haih! Abang Hans rasa serba salah sangat - sangat nih! Kesian kau! Kecil - kecil dah diuji macam - macam dugaan! Sob Sob Sob!

Anak Burung Kuning : Sob Sob Sob!


 Sedih Gua Dengan Takdir Yang Menimpa Anak Burung Kuning Yang Comel Nih!


Malam tu pula sarang burung dipercayai sarang yang pernah dihuni oleh Anak Burung Kuning nih ditemui di bawah pokok. Tak tahu lah apa nasibnya sekarang! Sama ada masih hidup atau pun sudah tiada! Gua sedih gila! Semalaman gua fikir pasal Anak Burung Kuning nih walaupun gua tak ada pertalian darah dengan dia. Baru pandang tak sampai 2 minit gua dah jatuh sayang dah dekat anak burung nih. Inilah Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel

P/S : Maafkan Abang Hans Yer Wahai Anak Burung! :_(

Lirik Lagu Beribu Sesalan - Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah



Tajuk Lagu:
Beribu Sesalan


Penyanyi :
Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah


Lirik Lagu


Shila
Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri


Ning Baizura
Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
Hohoooooo


Jaclyn
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu


Ning Baizura
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi


Shila
Kisah janji dimungkiri lagi
Hoooooooo


Semua
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi
Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri
 Hohohoooooooooooo


Semua
Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Beribu sesalanku





P/S : Muka Kacak! Hati Pun Harus Kacak! Jadi Layankan Jer Lagu Nih! Lagu Ini Sesuai Kepada Yang Putus Cinta Atau Dikhianati Pasangan Masing - Masing! (^_^)Y 


Ketawa Baca Entry - Entry Lama Yang Aku Rasa Lucu

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans(kali nih gua malas bodek lu orang semua). Hahahaha! Tadi gua cari satu entry lama sebab nak bagi sorang insan yang gua anggap sangat istimewa bagi dia baca. Lepas tu tiba - tiba gua terjumpa entry lain dan gua ketawa sendiri baca apa yang gua tulis. Memang gua syok sendiri pepagi buta nih.



Tapi memang seronok sebab bila gua balik ia akan mengingatkan gua pada kenangan lepas - lepas yang sememangnya mengajar gua lebih matang dan lebih kuat menghadapi dugaan yang mendatang. Kadang - kadang gua tak percaya bila gua ingatkan balik diri gua yang dahulu dengan sekarang. Memang jauh berbeza dan tak sama. Manusia memang cepat berubah dan alhamdulilah gua rasa gua berubah menjadi lebih elok dari dahulu.

Lu orang pun kalau baca entry - entry korang yang lama - lama mesti lu ketawa juga kan? Hehehehe! Okaylah! Gua nak usha entry - entry lama gua dulu! Dah bertahun gua menaip dekat blog nih rupanya. Cepat masa berlalu! Heheheh! Assalammualaikum dan salam sejahtera.

P/S : Lepas Nih Nak Taip Entry Zaman - Zaman Dulu Lagi Lah Kalau Ingat! :-)

Ahad, 26 Jun 2011

Lirik Lagu Dimana Dimana (OST Annisa) - Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah



Tajuk Lagu:
Dimana Dimana (OST Annisa)


Penyanyi :
Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah


Lirik Lagu


Shila
Come on girl
Are you ready?
Ah, Ah
Here we go


Ning
Hahahahaha


Jaclyn
Oh...ohhhhhh


Ning Baizura
Di mana di mana
Di mana ku harus mencari
Cinta yang sejati
Yang mampu tuk sirami



Shila Hamzah
Hati ini
Hingga sejuk terasa
Batin ini
Ho ho ho hoo


Semua
Jangan jangan,
jangan kau pergi
Jangan jangan
Tinggalkan aku


Jaclyn
Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
Ah ah ah ah


Shila
Oh Oh Oh Ohh
Kaulah penebus cintaku


Ning
Oh Oh Oh Ohh,
Suria atas duniaku


Semua
Ku tak akan pernah bisa,
ku tak akan pernah bisa
Ku tak mahu bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu, kamu, kamu, kamu
Hanyalah kamu di hatiku


Semua
Kini ku temukan
Tak perlu lagi ku mencari
Cinta yang sejati
Yang mampu tuk sirami
Gejolak di dalam hati ini
Hingga sejuk terasa
Batin ini
Ho ho ho hoo
Jangan jangan
Jangan kau pergi
Jangan jangan
Tinggalkan aku



Ning Baizura
Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
Ah ah ah ah


Semua
Oh Oh Oh Ohh
Kaulah penebus cintaku
Oh Oh Oh Ohh
Suria atas duniaku
Ku tak akan pernah bisa
Ku tak akan pernah bisa
Ku tak mahu bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu, kamu, kamu, kamu
Hanyalah kamu di hatiku


Semua
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..


 Shila
Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
Ah ah ah ah


Semua
Oh Oh Oh Ohh
Kaulah penebus cintaku
Oh Oh Oh Ohh
Suria atas duniaku
Oh Oh Oh Ohh
Kaulah penebus cintaku
Oh Oh Oh Ohh
Suria atas duniaku
Ku tak akan pernah bisa
Ku tak akan pernah bisa
Ku tak mahu bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu, kamu, kamu, kamu
Hanyalah kamu di hatiku


Semua
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..
Ohhh.. Ohhh..


Jom Beli Barangan Daripada Sits Production Sdn. Bhd.


P/S : Sedap Juga Lagu Nih Bila Layan Dengar 2-3 Kali! (^_^)Y


Boleh Tak Jangan Jadi Penonton Yang Menjengkelkan?

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans yang disayangi sekalian. Semalam memang semua entry khas untuk Maharaja Lawak memandangkan gua memang membuat ulasan daripada episod pertama lagi. Tak sangka ramai juga yang buat entry pasal maharaja lawak cuma untuk bahagian ulasan rasa - rasanya tak ramai jadi terima kasih lah kepada yang sudi membaca ulasan - ulasan gua tu yer.




Baiklah! Berbalik kepada tajuk di atas, gua memang dah lama nak menaip entry nih tapi mesti ada jer halangan - halangannya tapi akhirnya alhamdulillah dapat juga gua berkongsi pengalaman dan pandangan gua tentang tajuk diatas pada entry kali ini. Baru - baru ini kan gua pergi menonton filem Rasuk seorang diri di pawagam berhampiran rumah tetapi buat pertama kalinya gua rasa seronok sebab ramai betul di dalam wayang tu datang menonton seorang diri. Selalunya asyik gua jer yang keseorangan jadi hari tu gua tak rasa apa - apa lah sangat. Heheheh!




Tetapi, nak dijadikan cerita tiba - tiba wujud sekumpulan 'makhluk asing' yang tak bertamadun masuk dalam panggung wayang tu. Gua rasa dalam 10 orang mungkin sebab satu baris tempat duduk tu penuh dengan mereka semua. Awal - awal masuk wayang tu mereka dah menjerit, memekik, ketawa sekuat hati dan berbahasa kesat sesama mereka dan gua tak pasti apa tujuan mereka cuma gua lebih suka untuk menganggap mereka nih budak - budak yang mungkin baru pertama kali nak mengenali dunia luar atau pun mungkin pertama kali masuk panggung wayang.




Tetapi, gua tak kisah lah sebab mereka di hujung sana dan gua dihujung sini. Lagi pun filem masih belum ditayangkan lagi jadi di dalam fikiran gua mungkin mereka akan menyepi selepas filem mula ditayangkan tetapi sangkaan gua jauh meleset sama sekali. Mereka semakin bising dan asyik merungut mengomel mencarut dan sebagainya terhadap filem tersebut. Hakikatnya memang filem itu bagi gua agak membosankan pada peringkat awal tetapi ditambah dengan gelagat mereka yang tak bertamadun tu membuatkan hati gua sangat panas. Tiba - tiba gua terfikir alangkah bagusnya jika gua bertukar menjadi Jai iaitu watak Adi Putra di dalam filem KL Gangster pada ketika itu sebab gua pasti gua akan bangun dan membelasah kesemua 10 orang makhluk asing tersebut tetapi gua sedar gua cuma Hans si jejaka kacak sahaja jadi gua terpaksa bersabar jer lah. Memang cari nahas lah kalau gua pergi pukul diorang yang 10 orang tu. Hahahaha!




Paling kurang ajar sekali bila ada adegan seksual atau panas di dalam filem itu dan mereka mulalah bercakap bahasa lucah sesama mereka tetapi dengan nada yang cukup kuat. Gua cukup benci betul dengan budak - budak hingusan nih pada waktu tu. Gua tak kata gua baik sangat tapi budak - budak hingusan nih kalau nak bercakap lucah pun tengok tempat lah beb! Tak hormat langsung orang sekeliling! Nasib filem tu tak menarik jadi gua tak adalah tekanan sangat. Buat kata filem tu filem Harry Potter dan mangkuk - mangkuk tu wujud sewaktu gua tengah menonton memang cari pasal lah! Kemudian, disebabkan penonton tak ramai jadi keadaan di dalam panggung wayang sangat sejuk. Gua memang tahan kencing gila - gila punya lah! 10 minit terakhir tu memang tak senang duduk gua dibuatnya.

Jadi, habis sahaja filem tu gua pun berjalan lah dengan lajunya pergi ke tandas awam tetapi dengan gaya yang macho lah walaupun dah tak tahan sangat dah nak kencing. Hahaha! Tengah gua khusyuk berada dalam tandas tu tiba - tiba gua dengar suara - suara sumbang dari luar dan suara tu makin lama makin dekat dan akhirnya gua menyedari si mangkuk - mangkuk ayun tadi pun masuk dalam tandas yang sama dengan gua. Berlakulah perbualan di dalam tandas tersebut antara mereka :-


Mangkuk Ayun 1 : Haram jadah wehhh!! Bosan gila filem tu! Hantu tak ada pun! Bazir RM9 aku! Kalau aku tahu tak best aku dah tengok filem lain dah! &^^%&$^%(Mencarut)

Mangkuk Ayun 2 : Tahu tak apa! Tapi, dalam wayang tadi kita bising gila kan? Hahahaha!

Mangkuk Ayun 3 : Peduli apa semua tu! Kita bayar tiket kut! Hahahaha!

Gua : Habis tu lu ingat gua masuk free ker? Celaka betul sekoq - sekoq nih!! (dalam hati)

Mangkuk Ayun 4 : Tu lah pasal! &&^&*^&(Mencarut). Kita bayar kut! Rasa macam wayang tadi tempat kita yang punya kan? Hahahaha!

Mangkuk Ayun 5 : Tu lah pasal! Kau perasan tak tadi orang belakang kita suruh kita diam kan? Tapi, peduli apa aku! Bukan mak bapak dia bayar duit tiket kita!! **&**&^&!!!(Mencarut)

Mangkuk Ayun 6 : Hahahaha! Tahu tak apa! Macam &^&^*^%&^&(Mencarut) jer orang belakang tu!!

Gua : Mangkuk - mangkuk nih tak pernah belajar Sivik ker atau tak pernah pergi sekolah? (dalam hati)


Kemudian, mereka semua pun beredar sambil bergelak ketawa sekuat hati dan bercakap pun ibarat masing - masing mengalami masalah telinga tuli atau pekak badak. Gua pun keluar lah dari tandas sebab gua malas nak tengok muka mangkuk - mangkuk tadi. Gua dengar suara mereka pun gua dah menyumpah - menyumpah dah apatah lagi kalau gua tengok muka mangkuk - mangkuk tu. Hahahaha! Lepas tu gua pergi lah Watson beli losyen - Awak Nih Asyik Pegang Saya! Hahahaha! Korang rasa losyen apa tu? Ekekekeke! Gua beli pun sebab untuk hindarkan nyamuk dari menggangu - gugat hidup gua di kala malam bulan mengambang. Alhamdulillah berkesan!




Selepas tu gua pergi lah dekat motosikal gua nak balik dan kemudian sekali lagi gua terdengar suara - suara sumbang dari jauh! Gua rasa gua macam pernah dengar suara - suara nih. Adakah.....?? Yeahhh! Suara mangkuk - mangkuk tadi! Sempat lah gua tengok muka seorang - seorang. Mula - mula gua fikir muka makhluk - makhluk asing nih macam pecah rumah tapi muka semua okay jer! Tetapi, sayang seribu kali sayang sivik tak ada! Apa - apapun, harap mereka semua nih berubah menjadi lebih baik! Janganlah bangga sangat tunjuk kuat atau rasa megah terlampau sebab korang tak ada apa - apapun yang boleh dibanggakan! Bila ramai korang memang rasa korang kuat tapi bila korang seorang diri berani ker kau nak berkelakuan gila macam tadi? Haihhh! Lagi menyedihkan sebab mangkuk - mangkuk tu sekaum dengan gua. Memalukan jer!




Gua harap lepas nih gua tak akan jumpa lagi dah penonton - penonton yang menjengkelkan seperti mangkuk - mangkuk nih! Gua lebih sanggup dengar budak menangis dalam panggung wayang daripada dengar suara sumbang mangkuk - mangkuk yang tak ada sivik nih! Mudah - mudahan!

 Jom Shopping Baju - Baju Dan Shawl Menarik Disini


P/S : Penonton Depan Gua Dan Belakang Gua Pun Panas Dengan Mangkuk - Mangkuk Tu! Gua Yang Susah Nak Panas Nih Pun Boleh Jadi Panas! Kalau Korang Rasa - Rasa Panas Tak?

Sabtu, 25 Jun 2011

Kumpulan Sepah Juara Maharaja Lawak 2011



Pengacara:
AC Mizal


Juri:
Mamat Khalid, Ahmad Idham & Saiful Apek


Peserta - Peserta Final Maharaja Lawak:
Jozan
Sepah
Nabil
Jambu

Keputusan:



Tempat Pertama : Kumpulan Sepah




Tempat Kedua : Kumpulan Jozan




Tempat Ketiga : Nabil




Tempat Keempat : Kumpulan Jambu


Tahniah diucapkan kepada semua pemenang Maharaja Lawak musim pertama ini terutamanya kumpulan Sepah yang menjadi johan dan berjaya membawa pulang RM350,000 dengan bergayanya. Selama 13 minggu mereka bersaing dan alhamdulillah akhirnya rezeki berpihak kepada mereka. Apa - apapun, tahniah diucapkan sekali lagi dan semoga kerjaya mereka di luar sana semakin baik dan disukai ramai. Kepada yang tidak berjaya anda semua juga tetap juara kerana mampu bersaing dan memberi persembahan yang cukup memukai dari peringkat awal sehingga ke pertandingan akhir ini.


Ulasan Hans:



P/S : Nabil Lah Paling Kaya Walaupun Dapat Tempat Ketiga Jer!

Analisis Hans : Maharaja Lawak Minggu 13 (AKHIR)


Pengacara:
AC Mizal

Juri:
Mamat Khalid, Ahmad Idham & Saiful Apek


Peserta - Peserta Maharaja Lawak Minggu Akhir:
Jozan
Sepah
Nabil
Jambu


Keputusan:


Tempat Pertama : Kumpulan Sepah


Tempat Kedua : Kumpulan Jozan


Tempat Ketiga : Nabil


Tempat Keempat : Kumpulan Jambu


Ulasan Hans:

Pada minggu terakhir Maharaja Lawak ini, seperti biasa setiap peserta dikehendaki melakukan 2 persembahan untuk menghiburkan penonton. Persembahan kesemua peserta pada pertandingan akhir ini bagi aku tidak sehebat persembahan pada minggu lepas namun masih menghiburkan dan membuatkan aku mengakui kesemua mereka memang layak berada di pentas akhir ini. Jadi, aku akan memberi komen ringkas kepada semua aksi peserta maharaja lawak mengikut urutan persembahan mereka pada final maharaja lawak yang berakhir sebentar tadi. Persembahan pertama yang memerlukan setiap peserta mempersembahkan lawak mereka selama 7 minit dimulakan oleh :-


Nabil


Persembahan pembukaan dimulai oleh Nabil yang menggabungkan idea daripada 2 persembahan beliau yang lepas iaitu mengambil watak penjual atau salesman yang menjual barang - barang yang pelik serta patung spiderman yang sentiasa dibuli serta dipukul dan kedua - dua ini digabung lalu dijadikan sebagai sebuah kisah baru yang bagi aku boleh tahan juga menariknya walaupun tidak secara keseluruhannya. Persembahan selama 7 minit sememangnya membuatkan Nabil yang merupakan satu - satunya peserta yang beraksi secara individu di dalam pertandingan akhir perlu bekerja keras untuk memberi yang terbaik dan aku memuji hasil persembahan pertamanya ini. Kekuatan Nabil ialah pada ayat - ayat yang diluahkannya yang kelihatan begitu selamba dan mengikut arus zaman di mana salah satu ayat yang menarik perhatian aku ialah "Ekau ada pendrive? Den nak transfer dato cinto den doket dio nih hah!" dan apa yang menariknya disini ialah patung spiderman yang digunakan kali ini sebenarnya bukannya sebuah patung kosong tetapi mempunyai 'isi' di dalam. Patutlah aku rasa aneh melihat isipadu padung nih yang tebal semacam jer dan bagi aku manusia di dalam patung itu banyak membantu menghidupkan persembahan Nabil yang pertama ini. Apa - apapun, persembahan ini masih boleh dipuji. Tahniah Nabil! This is best broooooo!


Kumpulan Jambu


Persembahan kumpulan Jambu pula pada malam akhir ini bagi aku ada peningkatan yang agak banyak juga berbanding 2 persembahan mereka sebelum ini. Mempersembahkan jenaka berkaitan 2 orang lelaki yang menunjukkan kehebatan seni bela diri masing - masing sememangnya berjaya mencuit hati aku walaupun tidak secara keseluruhannya. Aku nampak semangat mereka untuk kembali menarik hati para penonton seperti sebelum ini dan aku puji kesungguhan mereka itu. Walaupun persembahan pertama mereka ini masih belum setanding dengan persembahan - persembahan hebat mereka sebelum ini namun aku masih mahu memuji gandingan Yus dan Tauke yang bagi aku mantap dan hebat. Tahniah Jambu! Korang memang jambu lah!


Kumpulan Sepah


Persembahan kumpulan Sepah pula bagi aku amat menarik dan betul - betul menghiburkan kerana mempunyai mesej yang bagus dan dialog - dialog yang begitu melucukan. Mempertaruhkan sekali lagi watak Ustazah yang menjadi pengacara rancangan Manisnya Kurma Ini seperti pada minggu lepas namun kisahnya kali ini lebih menarik apabila ia melibatkan dua orang perompak yang mahu merompak rumah ustazah tersebut. Situasi - situasi yang ditimbulkan mereka sememangnya berjaya menjentik emosi aku untuk turut sama terhibur apabila melihat telatah mereka yang sangat menghiburkan. Sekali lagi trademark kumpulan Sepah yang paling popular iaitu berkenaan Dafi berjaya mengundang tawa besar dari aku kerana ia berlaku pada adegan yang aku tidak jangka perkataan Dafi itu akan terungkap dari mulut Shuib. Hahahaha! Tahniah kumpulan Sepah! Persembahan pertama yang paling menghiburkan bagi aku! Baik punyaaaaaaa!


Kumpulan Jozan


Persembahan kumpulan Jozan pula bagi aku boleh tahan lucunya juga. Mengisahkan tentang seorang perompak yang memecah masuk muzium untuk mencuri keris taming sari dan tiba - tiba mendapati Hang Tuah yang berada di dalam gambar sebenarnya boleh bersuara dan hidup. Seperti biasa gelagat Johan dan Zizan sememangnya mencetuskan suasana lucu yang bukan sedikit namun ini bukanlah persembahan terbaik mereka pada pandangan aku kerana mereka sebenarnya boleh melakukan yang lebih baik dari ini. Namun, persembahan mereka ini masih lagi boleh dikategorikan sebagai terbaik dan tahniah aku ucapkan kepada kumpulan Jozan.


Peserta Pilihan Hans Untuk Persembahan Pertama :

  1. Sepah
  2. Jozan
  3. Nabil
  4. Jambu


Persembahan kedua pula bertemakan komedi muzikal dimana peserta dikehendaki membuat persembahan selama 7 minit juga. Persembahan kedua ini dimulakan oleh peserta :-


Nabil


Persembahan kedua Nabil ini bagi aku sangat - sangat menarik dan ada mesej yang memang bagus. Mengisahkan tentang seorang lelaki yang bergelandangan sehelai sepinggan yang terjumpa sebuah buku magik di tempat pembuangan sampah. Jadi, bermula disitu beliau mula membaca isi - isi di dalam buku tersebut untuk mencuba beberapa magik dan disinilah kekuatan Nabil yang bijak menggunakan perkataan - perkataan yang mencuit hati yang mampu menggeletek hati penonton untuk ketawa. Aku sangat bersetuju dengan komen Ahmad Idham dan Mamat Khalid bahawa Nabil sepatutnya tampil dengan lawak sebegini pada 2 persembahan sebelum ini kerana persembahan terakhirnya ini bagi aku sangat memukau dan paling aku suka tentang nyanyiannya yang mengambil inspirasi muzik daripada lagu penyanyi Bruno Mars. Jika didengar betul - betul nyanyian itu banyak mesej - mesej berguna yang membuatkan persembahan Nabil ini bukan sekadar lawak kosong tetapi sangat bernilai. Tahniah Nabil! This is best broooooo!


Kumpulan Jambu


Persembahan kumpulan Jambu pula yang mengambil inspirasi daripada 3 filem lakonan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee iaitu Ali Baba Bujang Lapok, Nujum Pak Belalang serta Laksamana Doremi dan mereka bijak menggunakan kelebihan itu untuk memberikan sebuah persembahan yang bagi aku cukup memukau dan pada pandangan aku sepatutnya kumpulan Jambu harus tampil dengan persembahan bertenaga sebegini pada 2 persembahan yang lepas. Aku sangat terhibur dengan persembahan mereka terutamanya sewaktu mereka berdua menyanyi di dalam adegan membahagi duit emas yang memang begitu mencuit hati aku untuk ketawa dan kemunculan Zila Bakarin sememangnya menghangat lagi suasana dan membantu kumpulan Jambu untuk mencetuskan komedi yang bukannya sedikit seterusnya membuatkan suasana menjadi riuh - rendah dengan hilai ketawa daripada penonton - penonton. Tahniah aku ucapkan kepada kumpulan Jambu atas persembahan yang begitu menghiburkan. Ini baru betul kumpulan Jambu! Korang jambulahhh!


Kumpulan Sepah


Persembahan kumpulan Sepah yang menceritakan tentang kehidupan suami isteri yang tidak lagi sehaluan sekali lagi berjaya menawan hati dan seterusnya menghiburkan para penonton serta penyokong mereka. Bijak memanfaatkan kelebihan ahli dan kerjasama yang begitu baik antara mereka bertiga sememangnya menjadikan persembahan mereka yang terakhir ini begitu menarik  dan menjadi bertambah hebat serta penuh dengan humor yang memikat. Melihat muka Shuib yang berambut palsu kerinting itu sahaja sudah membuatkan aku ketawa terbahak - bahak apatah lagi dengan ayat - ayat yang lancar keluar daripada mulut mereka yang sememangnya sentiasa menjadi fenomena tulisan biru di facebook. Kemunculan Dafi pada akhir persembahan ini juga secara tidak langsung menjadikan penutup persembahan kumpulan Sepah kelihatan begitu sempurna kerana lagak Dafi yang begitu selamba dan yakin memasuki pentas dan seterusnya mencetuskan hilai ketawa di kalangan penonton sama ada di stadium mahu pun dirumah. Tahniah Sepah! Kalian memang layak bergelar juara kerana persembahan kamu bertiga sentiasa konsisten dan menarik! Sepah memang terbaik! Baik punyaaaaaa!


Kumpulan Jozan


Persembahan terakhir kali ini dijayakan oleh kumpulan Jozan yang mempersembahkan komedi muzikal yang bagi aku terbaik dan sangat menghiburkan. Mempertemukan 2 karakter terkuat dan punya pengaruh besar di kalangan penonton maharaja lawak dalam persembahan - persembahan mereka sebelum ini iaitu Mail Lambung serta Ah Chai sememangnya berjaya membantu menguatkan lagi persembahan yang bergenre komedi muzikal ini. Tidak ada banyak yang mampu dikatakan cuma apa aku boleh kata aku terhibur dan tidak kering gusi melihat gelagat Johan dan Zizan yang sememangnya melucukan dan penuh karisma. Tahniah kumpulan Jozan atas persembahan hebat ini! Aku sangat terhibur!


Peserta Pilihan Hans Untuk Persembahan Kedua :

  1. Jozan
  2. Sepah
  3. Nabil
  4. Jambu


Jadi, secara keseluruhannya pada minggu ini
maka peserta pilihan Hans untuk minggu akhir Maharaja Lawak ini ialah :-



Peserta Pilihan Hans Untuk Minggu Akhir Maharaja Lawak :

  1. Sepah
  2. Jozan
  3. Nabil
  4. Jambu

P/S : Masing - Masing Ada Citarasa Tersendiri.

Jumaat, 24 Jun 2011

Tahniah Pasukan Bola Sepak Malaysia! Malaysia 2 - 1 Lebanon!

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans yang kacak lagi cun melecun. Hahhh!! Gua tadi punya lah khusyuk layan perlawanan bola sepak antara Malaysia dengan Lebanon dekat internet tadi. Dah lah tersekat - sekat! Bila sampai dekat Lebanon serang gawang Malaysia tiba - tiba lama dia berhenti. Fuh! Memang kecut perut gila lah gua!




Sudah lah Malaysia bermain 10 orang jer! Memang meriah gila timeline twitter gua tadi memberi sokongan pada pasukan Harimau Malaya walaupun mereka tak dengar. Hehehehe! Apa - apapun, perlawanan yang mendebarkan sudah berakhir dengan Malaysia layak ke pusingan ketiga kelayakan Sukan Olimpik Zon Asia 2012 dengan keputusan memihak kepada Malaysia dengan jaringan 2 gol berbalas 1 oleh pasukan Lebanon. Gol pertama dijaringkan oleh Mohd Irfan Fazail pada minit ke-9 manakala gol kedua pula hasil jaringan Wan Zack Haikal pada minit ke-41.


Bro Apek! Mai Kedah Aku Belanja Hang Makan Laksa!


Lawan Malaysia untuk pusingan ketiga nanti masih belum diketahui kerana undian akan dibuat pada 7 Julai nanti. Apa - apapun, aku sangat kagum dengan permainan Khairul Fahmi Che Mat @ Apek sebab tangan dia memang ada magnet. Tahniah semua pemain. Harap korang buat lebih baik untuk pusingan ketiga nanti! Tahniah!

P/S : Gembira Betul Malaysia Menang! Suka Gol Pertama! Cayalah! Malaysia Boleh! Aku Sangat Bangga Malaysia Menang Malam Nih! (^_^)Y

Khamis, 23 Jun 2011

Surat Untuk Nyamuk - Nyamuk Betina

Tun Hans Yang Kacak,
777, Banglo Paling Besar,
Jalan Tun Hans,
Kedah Darul Aman.

23 Jun 2011

Menemui saudari - saudari nyamuk betina yang kini sedang gembira berterbangan dan bermain di kaki saya dengan harapan semoga kalian berada dalam keadaan sihat sejahtera selepas puas menghisap darah merah saya yang manis rasanya itu.

Saudari - saudari,

Terlebih dahulu saya seperti nama di atas ingin menyusun 10 jari memohon maaf kepada kalian semua atas kematian rakan - rakan kalian tempoh hari gara - gara semburan ubat nyamuk ShieldHans. Untuk pengetahuan saudari, ubat nyamuk ShieldHans dibeli oleh saya di pasaraya GiHans tempoh hari gara - gara ada jualan murah. Beli satu percuma tiga. Siapa yang tak mahu kan? Jadi saya pun beli lah dua ubat nyamuk dan dapat 5 ubat nyamuk percuma. Kenapa kurang 1? Saya pun baru sedar lepas balik rumah! Saya ditipu! Arghhhhhhhh!!

Jadi, kerana terlalu marah ditipu saya telah menghabiskan 2 ubat nyamuk ShieldHans yang saya beli tu dengan menyembur satu rumah. Semua tempat dan sudut saya sembur gara - gara kemarahan melampau! Tak sangka pula banyak rakan saudari bertandang ke rumah saya pada hari tersebut sedangkan saya langsung tidak pernah menjemput hatta mempelawa masuk ke dalam rumah. Akibatnya, banyak rakan - rakan saudari mati terkangkang tidak bergerak selepas terkena ubat nyamuk ShieldHans ini. Bukan salah saya kalau rakan - rakan saudari mati pada hari tersebut!

Jadi, pada malam ini tiba - tiba saya diserang bertalu - talu oleh saudari - saudari dan ia membuatkan kaki saya berparut gara - gara kegatalan melampau disebabkan gigitan kalian. Ingin saya bertanya adakah kalian berdendam dengan saya? Sudah berkali - kali saya pesan supaya pergilah menghisap darah lembu! Darah seekor lembu mencukupi untuk menampung hidup saudari - saudari selama 5 bulan tetapi kenapa saya juga yang jadi mangsa kalian? Sekali lagi saya tegaskan disini bahawasanya saya tidak bersalah!

Disebabkan hal ini maka saya dengan rasa rendah dirinya memberi amaran pada kalian semua supaya pada esok malam dan hari - hari seterusnya agar tidak lagi menggangu - gugat kaki saya lagi. Jika kalian masih berdegil maka ubat nyamuk ShieldHans lah hadiah saya khas untuk kalian. Baiklah! Setakat ini sahaja warkah saya yang sempat saya titiskan pada pukul 1.41 pagi istimewa untuk kalian semua. Semoga kita tidak bertemu lagi di lain masa kerana jika bertemu mungkin surat susulan akan diutus lagi pada kalian. Jangan lupa sebarkan pada rakan - rakan kalian tentang surat saya ini. Sekian, terima kasih!

Yang kacak,
Tun Hans



P/S : Entry Merepek Sahaja! Tak Ada Apa - Apa Maklumat Berguna Pun! (^_^)Y