Isnin, 31 Oktober 2011

Review Filem RA. One




P/S : 1 Malaysia Tengok Filem Nih Dalam Panggung Tadi! Hehehe!! Nak Taip Panjang - Panjang Tapi Tak Larat Lah Pula Sebab Baru Siap Buat Review. Jadi, Selamat Membaca (^_^)Y


Ahad, 30 Oktober 2011

Gambar Makanan - Makanan Yang Belum Tentu Anda Berani Makan Apatah Lagi Memandangnya

Assalammualaikum dan sejahtera! Kali ini gua saja menampilkan entri yang mungkin mampu membuat tekak anda loya atau mual. Jadi, kepada sesiapa yang tidak tahan melihat gambar ini juga kepada ibu mengandung dinasihatkan agar tidak meneruskan pembacaan anda atau penglihatan anda di bawah ini!

Penerangan gambar di bawah sebenarnya hanya lah sekadar repekan gua. Jadi, anda jangan lurus bendul pula percaya tentang penerangan yang gua tulis di bawah setiap gambar tu yer! Hehehehe!



1) Lipas, Katak & Kala Jengking

Hans Merepek :  Memandangkan populasi serangga seperti lipas semakin berkembang gara - gara sikap kurang bersih rakyat Malaysia yang suka membuang sampah merata - rata dan tidak menjaga kebersihan rumah menyebabkan akhirnya lipas akan dijadikan sebuah menu untuk menggantikan pisang goreng dan dijual di tepi jalan.



2) Sup Kelawar

Hans Merepek : Gua tak tahu nak taip apa! Hahahaha!!!




3) Cengkerik Goreng

Hans Merepek : Memandangkan cengkerik suka berbunyi di waktu malam dan ini mengganggu ketenteraman penduduk lantas mereka menangkap dan menggoreng haiwan ini. Tidak disangka rasanya yang sedap menyebabkan permintaan yang tinggi oleh peminat cengkerik goreng dan ini menyebabkan cengkerik menjadi satu kegilaan baru terhadap peminat makanan eksotik.




4) Sushi Serangga

Hans Merepek : Sushi serangga diperkenalkan untuk menjimatkan kos penjual dan nampaknya ia laris di pasaran kerana serangga menawarkan protein yang cukup tinggi.

Fakta : Di Eropah memang sekarang mereka tengah memperkenalkan sushi serangga seperti di dalam gambar kerana ia dianggap sebagai alternatif sumber makanan yang baru pada masa hadapan.




5) Satay Lipan

Hans Merepek : Disebabkan kekurangan ayam dan daging di pasaran maka lipan digunakan sebagai menu baru untuk dijadikan satay. Memandangkan lipan merupakan serangga yang bersaiz panjang jadi secucuk satay lipan ibarat memakan 5 cucuk satay ayam/daging. 





 
6) Nasi Tikus

Hans Merepek : Melihat kepada gambar nombor 5 maka disebabkan kekurangan ayam dan daging maka nasi ayam telah digantikan lauknya dengan tikus! Erkkkkk!!! Tak boleh tahan lah tengok gambar nih! Loya gua! Hahahaha!!


P/S: Cari Beg Plastik!! Uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! (^_^)Y


Sabtu, 29 Oktober 2011

Memasak

Assalammualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua pembaca blog Hans. Tajuk entri kali ini ialah berkenaan memasak. Apa sebenarnya yang gua nak cakapkan berkenaan memasak nih? Sebenarnya gua nak cakap gua cukup kagum dengan sesiapa yang pandai memasak sebab bukan semua mempunyai kemahiran atau kreativiti macam nih. Sebenarnya sesiapa pun boleh memasak tetapi ia juga dipengaruhi oleh minat dan keberanian seseorang individu tersebut.




Ada juga sebenarnya yang tidak gemar memasak bukannya kerana mereka tidak minat tetapi hati mereka remuk(wow!ayat Sembilu sangat!) gara - gara masakan pertama mereka dikritik hebat oleh tukang rasa yang dipertanggungjawabkan untuk merasa masakan sulung mereka. Jika tidak tahan dengan kritikan maka cuma ada 2 perkara sahaja yang akan berlaku iaitu si tukang masak patah hati untuk meneruskan aktiviti itu atau tukang masak akan menghasilkan menu yang lebih baik pada masa akan datang.




Tidak kira sama ada lelaki mahu pun perempuan jika pandai memasak gua beranggapan mereka mempunyai kelebihan yang sangat bagus di dalam hidup. Jika zaman dahulu gua rasa tidak lah ada rasa terkejut jika melihat wanita pandai memasak namun di zaman kini gua rasa jika wanita pandai memasak ia adalah satu pakej yang sangat menarik. Seronoknya bila memasak ini ialah apabila makanan anda dipuji dan anda akan berasa segala penat lelah anda berada di dapur berbaloi dan terbayar. Jika tidak percaya sila memasak dan pastikan makanan anda itu sedap untuk mendengar pujian dari si tukang rasa. Insyaallah, anda akan rasa perasaan puas itu menyelinap ke dalam sanubari anda.




Okay lah! Gua rasa entri gua kali nih sangat skema penggunaan ayatnya. Jadi, apa gua nak cakap memasak adalah satu aktiviti atau hobi yang sangat menarik dan kepada sesiapa yang minat memasak teruskan lah minat anda itu! Gua nak pergi makan kejap! Lalalalalala~!


P/S : Gua Suka Buat Biskut Dan Kek Tetapi Gua Bukan Yaya Dalam Boboiboy! Hahahaha!! (^_^)Y


24 Peserta Master Chef Malaysia

 

Assalammualaikum dan salam sejahtera! Walawehhhh!! Aku sememang suka menonton rancangan Master Chef Australia dan US. Apabila dapat tahu yang Master Chef Malaysia bakal wujud sememang aku teruja dan menunggu sekian lama. Sedihnya rumah aku tidak mempunyai Astro jadi terpaksa lah memuat turun setiap episod siri ini untuk menonton.



Juri - juri yang terlibat di dalam Master Chef Malaysia ini ialah :-

1) Chef Johari
2) Chef Yahya
3) Chef Priya




Jadi, disini terdapat 24 orang peserta yang layak bertanding untuk merebut gelaran Master Chef Malaysia yang pertama dan juga bagi merebut hadiah wang tunai RM100,000 dan aku senaraikan 5 peserta pilihan aku untuk musim pertama ini dan baki 19 peserta yang lain.


Peserta Pilihan 1
Nama : Felix
Umur : 24 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Jurulatih Peribadi



Peserta Pilihan 2
Nama : Danial Firdaus
Umur : 18 Tahun
Asal : Pulau Pinang
Kerjaya : Pelajar



Peserta Pilihan 3
Nama : Imelda
Umur : 30 Tahun
Asal : Kuala Lumpur
Kerjaya : Pereka Aksesori



Peserta Pilihan 4
Nama : Saiful Alip
Umur : 26 Tahun
Asal : Sabah
Kerjaya : Penoreh Getah



Peserta Pilihan 5
Nama : Nik Michael
Umur : 21 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Pelajar



Selain 5 peserta di atas, terdapat 19 peserta lain yang juga sama hebat dan mempunyai potensi dan peluang yang sama rata untuk bergelar Master Chef Malaysia yang pertama (P/S : Kedudukan 19 Peserta Tidak Mengikut Susunan Pilihan Aku!)


Nama : Terrence
Umur : 35 Tahun
Asal : Sabah
Kerjaya : Perancang Cara



Nama : Brian
Umur : 25 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Juru Audit



Nama  : Mastura
Umur : 38 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Suri Rumah



Nama : Amita
Umur : 31 Tahun
Asal : Melaka
Kerjaya : Peguam



Nama : Shahriah
Umur : 37 Tahun
Asal : Johor
Kerjaya : Penulis Novel



Nama : Zuraidah
Umur : 52 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Suri Rumah



Nama : Wahidan
Umur : 42 Tahun
Asal : Sabah
Kerjaya : Pekebun


Nama : Deena
Umur : 25 Tahun
Asal : Kelantan
Kerjaya : Pegawai Projek



Nama : Raymond
Umur : 28 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Pegawai Khidmat Pelanggan



Nama : Ari Malik
Umur : 40 Tahun
Asal : Kuala Lumpur
Kerjaya : Artis / Penerbit



Nama : Zeri
Umur : 26 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Pereka Fesyen



Nama : Ezani
Umur : 26 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Doktor Gigi



Nama : Azizah
Umur : 22 Tahun
Asal : Kuala Lumpur
Kerjaya : Pelajar



Nama : Azilah
Umur : 26 Tahun
Asal : Kuala Lumpur
Kerjaya : Perunding IT



Nama : Zamir
Umur : 19 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Pelajar



Nama : Zahin
Umur : 21 Tahun
Asal : Johor
Kerjaya : Pereka Produk



Nama : Hui Ting
Umur : 21 Tahun
Asal : Kuala Lumpur
Kerjaya : Graduan Lepasan Ijazah



Nama : Kamaruzzaman
Umur : 45 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Kaunselor Kerjaya



Nama : Azlina
Umur : 29 Tahun
Asal : Selangor
Kerjaya : Pekerja Media Bebas


Apa - apapun, walaupun secara jujurnya aku kurang menggemari episod pertama dan kedua kerana gaya chef - chef nya yang agak skema bila berkata - kata seolah - olah seperti membaca skrip dan kelihatan terlalu memaksa diri untuk bercakap di dalam Bahasa Melayu dan gaya pesertanya yang berebut - rebut mengambil barang - barang seperti bawang dan tomato yang lagaknya seperti peserta Barat namun pada episod ke-3 dan seterusnya ia sudah kelihatan semakin menarik dan bagus! Chef - Chef yang menjadi juri bercakap dengan lancar dan peserta - peserta semakin menunjukkan kehebatan mereka. Jadi, aku akan setia menonton hingga ke episod akhir dan semoga berjaya diucapkan kepada semua peserta Master Chef Malaysia musim pertama!

P/S : Aku Nak Masuk Lah Master Chef Musim Ke-2! Walaupun...Potong Daun Bawang Pun Terkial - Kial! (^_^)Y

P/S Lagi : Eh! Jangan Lupa Beri 5 Peserta Pilihan Anda Juga Dan Tinggalkan Di Ruang Komen Yer! (^____^)Y


Jumaat, 28 Oktober 2011

10 Situasi Aku Bengang Gila Bila Berada Di Panggung Wayang

Garang Pula Muka Kartun Nih!


1) Aku bengang gila bila aku tengah khusyuk menikmati keseraman filem seram dan tiba - tiba orang di belakang menendang kerusi aku dengan sangat kuat gara - gara terkejut! Padahal hantu tak keluar lagi pun! Nasib kerusi tu kukuh! Kalau tidak mungkin aku dah terbang ke depan!

2) Aku bengang gila bila sedang seronok menonton filem tiba - tiba kerusi bergoyang - goyang gara - gara orang sebelah atau dihujung menggoyang - goyangkan kaki mereka terlalu kuat. Macam aku tengah duduk atas kerusi urut elektrik jer!

3) Aku bengang gila bila sedang asyik menonton filem yang ditayangkan tiba - tiba orang sebelah aku jadi pengarah yang tidak bertauliah dengan menceritakan kepada orang sebelahnya tentang apa yang akan berlaku selepas ini. Adoyai!!

4) Aku bengang gila bila terdapat sekumpulan manusia yang selalunya terdiri daripada budak - budak sekolah atau remaja yang kurang cerdik yang suka membuat bising di dalam wayang yang tidak ramai penonton seolah - olah mereka itu gangster. Kalau seorang diri berani ker cakap tak senonoh kuat - kuat dalam wayang?

5) Aku bengang gila bila aku membeli tiket wayang untuk aku sahaja dan tiba - tiba akak di kaunter menyoal aku berkali - kali,"Satu tiket jer ker adik?"

6) Aku bengang gila bila aku beli popcorn yang bersaiz kecil sebelum menonton wayang maka aku diperli secara sarkastik oleh si penjual popcorn mengatakan popcorn itu selalunya hanya kanak - kanak yang beli. Suka hati lah aku nak beli popcorn saiz apa pun! Bukan minta duit kau pun!

7) Aku bengang gila bila tengah beratur beli tiket tiba - tiba ada manusia yang menyelit dan kemudian dia berlakon konon - konon tidak ada apa yang berlaku. Cisss!!!

8) Aku bengang gila bila orang ramai beratur panjang untuk membeli tiket tetapi kaunter buka satu jer!!

9) Aku bengang gila bila orang yang membeli tiket di hadapan duduk di depan kaunter begitu lama sampaikan 15 minit siap mengurat akak kaunter tetapi langsung tak beli tiket. Rasa macam nak bagi makan kasut jer!!

10) Aku bengang gila bila tengok dekat surat khabar dan laman web sebuah panggung wayang nih dan dikatakan filem RA. One akan ditayangkan pada hari ini tetapi bila aku telefon mereka kata bos mereka suruh simpan dulu filem tersebut! Apakah? Motif nak simpan? Nak buat pekasam?

http://4.bp.blogspot.com/_64ainBExReo/TQZJMXnPZYI/AAAAAAAAA4c/9AB3N85LxKo/s1600/Angry.gif

P/S : Seronok Pula Buat Entry Pasal Bengang Nih! Cuma Aku Masih Waras Lah Walaupun Setiap Perkataan Ditaip Bengang Gila! Hohohohoho! (^_^)Y


10 Situasi Aku Bengang Gila Bila Berada Di Kedai Makan



1) Aku bengang gila bila aku pesan nasi kasi lebih tetapi dia bagi aku nasi kurang!

2) Aku bengang gila bila aku pesan nasi goreng pattaya lepas tu tukang masak kata telur dah habis padahal depan mata aku ada 3 papan berisi telur ayam yang disusun cantik bertingkat!

3) Aku bengang gila bila aku minta nasi goreng cili padi dan di dalam pinggan cili lebih banyak dari nasi!

4) Aku bengang gila bila aku minta air kosong tetapi air teh 3 layer yang kawan aku pesan sampai dulu!

5) Aku bengang gila bila aku pesan air buah tapi yang sampai teh tarik! Adoi! Tarak guna lu salin dalam buku kalau selalu silap antar juga wahai aney!

6) Aku bengang gila bila nasi dah tinggal sebutir dekat dalam pinggan di restoran tiba - tiba baru aku tersedar yang sebutir tu ialah seekor lalat!!

7) Aku bengang gila bila kena bayar RM1 untuk 3 biji kuih sebab Makcik tu kata sebiji kuih bernilai 30 sen!

8) Aku bengang gila bila pakcik pembuat roti canai tuduh kawan aku tak baca doa makan dan sebab tu roti canai tu ada anak lipas! Padahal kedai dia kotor! Huh!!

9) Aku bengang gila bila dah lebih 20 minit pesan makanan atau air tiba - tiba orang yang ambil pesanan tadi tu datang balik dan ambil semula pesanan seolah - olah aku baru sampai dekat situ!

10) Aku bengang gila bila yang datang ambil pesanan tu mempersoalkan jumlah menu yang aku pesan! Suka hati aku lah nak makan banyak mana pun! Huh!


P/S : Ilham Entri Ini Diperoleh Daripada Twitter! (^_^)Y


Khamis, 27 Oktober 2011

Don't Be Afraid Of The Dark TOYOL? Erkkkkkk?


Assalammualaikum dan salam sejahtera semua!

Gua tengah keliru melihat cetakan kecil poster filem ini di sebuah akhbar!

Setahu gua tajuk filem nih cuma Don't Be Afraid Of The Dark jer kan?

Habis tu dari mana datangnya perkataan TOYOL???

Ker pengarah filem nih pernah terbitkan filem Toyol?

Dah pernah ada ker orang Barat buat filem pasal Toyol?

Atau adakah ini adalah TYPO atau orang kata kesilapan teknikal?

Gua tengah dalam dilema nak ketawa ker tak nih....

Sebab kalau gua ketawa tiba - tiba buatnya memang poster tu betul macam tu....

Gua juga yang malu nanti!!! Hahahahaha!

Jadi, bagaimana dengan pandangan anda?

Kongsikan di ruangan komen yer!!


P/S : Kalau Betul Typo Sila Bagitahu Sebab Gua Nak Ketawa! Tetapi, Kalau Tak Typo Gua Nak Bersiul - Siul Buat Macam Tak Tahu Apa - Apa!! Hahahaha!! (^_^)Y


Selasa, 25 Oktober 2011

Hadiah Dah Sampai....Yehaaaaaaaaaaaa!!!

Baju Kelawar Yang Gua Snap Tadi!!


Assalammualaikum dan salam sejahtera! Walaweh! Gua balik dari kerja tiba - tiba dapat kiriman pos laju ker pos ekspress entah tadi! Gua ingat ker PTPTN ker apa rupa - rupanya ada orang hantar bungkusan. Gua pelik sapa pula yang hantar nih? Setahu gua ada lah gua minta member - member hantar duit negara luar tapi takkan duit besar buku pula kut! Contest apa pula gua join? Rasa - rasanya dah lama gua tak join apa - apa contest!

Gua pun buka sampul tu! Tudiaaaaaaaaaaaaaaa!! Ada baju kelawar(gambar diatas) dan gua dah aneh dah! Masa bila pula gua pesan baju kelawar nih! Gua belek - belek sampul tu...owhhh!!! Rupa - rupanya hadiah Contest Saya Nak Baju Kelawar Amni Collections lah! Wahhhhhhhhh!! Gua tak sangka la pula sebab gua menang hadiah saguhati jer! Rupa - rupa hadiah saguhati pun dapat baju kelawar. Yehaaaaaaa!!

Mula - mula gua nak bagi dekat kakak gua tapi mak gua tengok lepas tu mak gua berkenan pula! Jadi, mak gua telah menggunakan kuasa 'diktator' dan mengambil baju kelawar tu untuk beliau. Hahahahaha! Apa - apapun, terima kasih kepada penganjur dan penaja yer! Hadiah anda sudah sampai! Terima kasih!


P/S : Cuti 4 Setengah Hari!! Yehaaaaaaaaaaaaa!!! (^_^)Y



Bila Hans Cuai Maka Kurus Lah Beliau!!

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Fuh! Petang tadi gua khusyuk gila membuat kerja sampai tak perasan tinggal lagi sikit jer lagi untuk semuanya disiapkan! Memandangkan jam telah pun menunjukkan pukul 5.10 petang dan orang lain di dalam bilik tempat gua bekerja tadi pun telah pulang ke rumah maka gua pun mengambil keputusan untuk mengemas diri dan keluar dari bilik dengan perasaan yang teramat gembira untuk pulang.


 Gua Gembira Macam Nih Lah Tadi!


Begitu yakin sungguh gua menutup dan mengunci pintu dengan menekan tombol beserta gaya yang sungguh hebat seperti artis gred A lagaknya dan tiba - tiba gua menyedari sesuatu! Sesuatu yang tidak bersama dengan gua! Yaaaaaaaaaaaaaa!!! Telefon bimbit gua tertinggal di dalam bilik tersebut! Tahniah pada Hans atas kejayaan anda menyusahkan diri sendiri! Walawehhhhhhhhh!! Gua dari rasa sakit perut nak melabur sebelum tu pun tak tahu mana perasaan tu terbang menghilang! Gua dah cuak, gelisah, gundah gulana, risau dan apa - apa lagi yang membuatkan proses pembakaran lemak lalu menghasilkan peluh berjalan dengan pantasnya sekali pada ketika itu.


 Alamakkkkk!!! Telefon Akuuuu!!!!


Gua berlari turun ke bawah untuk mengejar salah seorang yang bekerja di dalam bilik tersebut namun sayangnya beliau telah pulang! Arghhhhhhhhhhhhh!!! Gua takut nak pergi pejabat dan tanya macam mana nak masuk bilik tu balik atau minta kunci sebab kemungkinan besar mereka pun tak ada kunci tu! Adoi! Gua mundar - mandir naik tangga turun tangga berkali - kali dan akhirnya gua membuat keputusan nekad untuk meminta bantuan daripada seorang wanita yang gua panggil Kak Su yang bekerja di situ! Aneh apabila Kak Su hanya senyum dan seperti tahu gua tertinggal barang lalu memberi gua kunci bilik tersebut!


Ini Ketawa Bukan Senyum!


Walawehhhhhhhhhh!!! Gua gembira gila sampai rasa macam nak peluk Kak Su tu ketat - ketat tanda terima kasih yang teramat - amat. Nasib baik memandangkan beliau ialah seorang gadis maka impian gua yang baru muncul di dalam fikiran selama 2 saat itu terpadam secara automatiknya. Gua pun naik ke atas dan membuka pintu bilik dengan megah dan bergaya sekali. Treng teng tengggggg!!! Gua dah bersama kembali dengan telefon gua! Alhamdulillah! Syukur gila!


 Gembira!!


Kalau tidak gua tak tahu lah macam mana lah gayanya gua nak tidur lena malam nih! Ialah kalau dah telefon tertinggal macam tu kan! Buatnya ada orang ambil ker apa ker mahu menangis gua tak berlagu jadinya! Apa - apapun, gua memang jarang mengalami masalah kecuaian macam nih tetapi bila sekali ia berlaku maka kurus lah gua kerana bergerak ke sana - sini mencari bantuan! Nasib bukan esok hari Deepavali! Kalau tidak gua rasa peluang nak bersama dengan telefon gua memang teramatlah tipis! Hahahaha! Apa - apapun, terima kasih Kak Su! Jasamu gua kenang!


P/S : Legaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! (^_^)Y


Isnin, 24 Oktober 2011

Bebas Atau Terpenjara?

Pihak Mana Sebenarnya Yang Terpenjara?


Kebebasan itu milik setiap pemainnya,

Namun pengertian anugerah itu begitu subjektif,

Yang diluar akan berjuang untuk hidup,

Yang di dalam juga bersaing untuk bernafas,

Di luar akan berkata aku bebas bergerak ke mana jua,

Di luar juga mengaku sudah bebas,

Tidak perlu lagi hidung ditarik untuk mengikut apa jua kata kehendak yang lain,

Namun adakah itu kebenaran bahawa mereka telah bebas sepenuhnya?

Mereka masih juga terpenjara!

Terpenjara dari segi minda dan hati!

Tidak berpegang teguh pada pendirian diri!

Tunduk untuk menentang nafsu sendiri!

Adakah itu kebebasan yang dilaungkan selama ini?

Yang di dalam pula berkata kami juga telah bebas.

Bebas dari segi kefahaman sendiri!

Kami ada tempat tinggal yang selamat!

Makanan kami mereka beri setiap hari!

Tidak pernah kurang dan tidak juga lebih!

Kami mendapat hak yang sewajarnya!

Apa lagi yang kami mahukan kerana semuanya kami sudah miliki!

Yang di luar dan di dalam mempunyai kefahaman yang tersendiri.

Hanya mereka yang memahami apa erti bebas dan terpenjara.

Namun hakikatnya masing - masing tidak sedar bahawa mereka sebenarnya..

Sedang bebas di dalam penjara!


P/S : Faham Tak? Tak Faham Buat - Buat Faham Lah! Hehehehehe!! (^_^)Y



Ahad, 23 Oktober 2011

1 Perkara Yang Paling Diingini Dan 1 Perkara Yang Paling Ditakuti Oleh Wanita

Memandangkan gua ialah seorang lelaki maka semestinya gua tidak mempunyai jawapan untuk persoalan tersebut!

Memandangkan ramai pembaca blog gua terdiri daripada gadis dan wanita maka gua mengharapkan agar kalian sudi berkongsi di ruangan komen tentang....

Tentang 1 perkara yang paling kalian inginkan di dalam kehidupan kalian serta...

1 perkara yang paling kalian takut dan tidak mahu ia datang dalam hidup kalian...




Harap entri ini mendapat maklum balas dan sokongan yang baik oleh kaum wanita yang membaca blog ini.


P/S : Menikmati Hujan Sambil Melihat Sekawan Burung Makan Lebihan Nasi Di Belakang Rumah! (^_^)Y


Sabtu, 22 Oktober 2011

Scouting for Hosts! - Appear in The New Malay Food Website

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Hah! Semalam kan gua 'dikutuk', 'dianaktirikan' dan sebagainya lagi lah gara - gara gua buat biodata kumpulan Forteen tu kan. Hahahahaha! Lepas tu tengah seronok gua dok baca dan approve komen tu tiba - tiba masuk lah satu komen nih yang mencari pengacara untuk rancangan makan - makan nih.

Gua punya lah seronok gila masa tu! Gua rasa macam doa gua dikabulkan jer! Gua memang terus lah buka link yang diberi walaupun internet gua waktu tu lembab nak mampus! Erk! Macam kasar pula bahasa gua! Okay! Gua sopan sikit lah! Hahaha! Lepas gua dah buka tu gua pun tengok lah syarat - syarat nya! Loh! Boleh bercakap Bahasa Melayu! Sah - sah lah gua fasih! Lepas tu gua tengok syarat lain semua gua lepas! Memang dah berbunga - bunga dah hati nih! Tiba - tiba gua terlepas pandang syarat nombor 1 --> MALAY GIRL!!

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Sedih gila dowh! Punah impian nak pergi interview nak jadi hos rancangan makan - makan nih! Haihhh!! Nak buat macam dah bukan rezeki! Jadi, memandangkan gua bukannya jenis busuk hati maka gua pun membantu lah Saudara Feeq nih. Dan disini kepada gadis - gadis tidak kira anda kaum apa sekali pun janji anda adalah wanita tulen maka silalah ambil kesempatan dan peluang ini mencuba nasib! Gua nih dah tak berkesempatan nak cuba dah sebab yang lelaki katanya telah dijumpai. Jadi, semoga berjaya lah kepada gadis - gadis yang bakal mencuba nasib untuk rancangan nih yer!




Hi guys, currently I am helping out my friend to find a Malay girl who is interested to be part of the new Malay food website program. They are a coming out with a  new Malay website that is gonna serve 100% in Malay language.

The best part is, they are scouting for new faces! Do not worry if you think you have never been in front of  a camera. As long you like it, we can work together to improve along the journey.


The videos shot is gonna appear in our food website.

Requirement:
1) Malay girl.
2) Blogger.
3) Able to speak in Malay.
4) Happy go lucky+ Great personality!
5) Love to join us for our new project.

For those who are interested,  please send your detail such as:

1) Full Name
2) Photo of yourself (half body)
3) IC Number
4) Contact Number
5) Working/studying
6) Blog url
7) Experiences.

to feeq_2009@hotmail.com subject "Malay Food Host"



P/S : Nanti Kalau Ada Rancangan Makan - Makan Macam Nih Atau Melancong Tu Tolonglah Beri Saya Peluang Yer Sebab Itu Antara Cita - Cita Saya Tu! Ucapan Dituju Khas Untuk Mana - Mana Penerbit Dan Pengarah Yang Bakal Membuat Rancangan Berbentuk Sebegini Di Masa Hadapan!! (^_^)Y