Isnin, 12 November 2018

Review Filem Sarkar

Isnin, November 12, 2018 0
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap sebuah filem aksi Tamil berjudul Sarkar yang Hans telah tonton di GSC IOI City Mall, Putrajaya pada tanggal 10 November 2018 yang lepas.


Tetapi, apa yang istimewanya kali ini ialah Hans ditemani oleh dua orang rakan dimana seorang ialah blogger iaitu Mr Dboy yang kacak lagi sado (Selesai Puji Dengan Jari Terketar-Ketar) serta rakan serumah iaitu Syafiq (Di Dalam Gambar). Hans selalu menganggap jika Hans berjaya mengajak rakan-rakan Hans layan filem Tamil, ia ibarat satu kejayaan besar dalam hidup Hans. Hahaha! Seperti biasalah pada mulanya masing-masing macam tak mahu tengok tetapi selepas selesai sahaja menonton, masing-masing punya lah suka. Siap ulas dan puji macam-macam lagi. Baru hangpa tau penangan filem Tamil Kollywood macam mana kan?


Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak menonton filem menarik ini, boleh baca ulasan @ review Hans untuk filem ini terlebih dahulu dengan klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)


Review Filem Bohemian Rhapsody

Isnin, November 12, 2018 4
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap sebuah filem biografi yang menjadi sebutan ramai berjudul Bohemian Rhapsody yang Hans telah tonton di Amerin Cineplex di Seri Kembangan pada tanggal 9 November 2018 yang lepas.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Ahad, 11 November 2018

Burger King Ayam Tandoori Burger

Ahad, November 11, 2018 4
Assalammualaikum semua. Kali ini Hans nak berkongsi ulasan Hans tentang menu terbaru Burger King iaitu Ayam Tandoori Burger yang berharga RM13.80 dan didatangkan khas dengan set kentang goreng serta minuman ringan. Melihat kepada iklan memang nampak menyelerakan dengan warna ayam tandoori yang kemerah-merahan tersebut.



Hans sebenarnya membayangkan set Ayam Tandoori Burger ini datang dengan kotak burger yang cantik seperti mana yang dapat dilihat kepada pesaing-pesaing Burger King yang lain seperti McDonalds dan Marrybrown namun sayangnya hanya menerima burger yang dibalut biasa sahaja. Tetapi, tidak ada masalah kerana makanan yang hendak dimakan ialah burger dan bukan kotaknya. Hahaha!


Jadi, inilah set Ayam Tandoori Burger yang telah diterima dengan Hans sewaktu menikmati menu baru ini di cawangan Burger King di Amerin Mall yang terletak di Seri Kembangan.



Taraaaaaaaaaaaaaa!!! Inilah rupa bentuk roti Ayam Tandoori Burger yang dipesan oleh Hans di Burger King. Nampaknya seperti biasa sahaja kan? Hehehe! Jadi, mari kita lihat rupa bentuk burger ini daripada pandangan sisi.


Setakat ini nampak tidak ada apa yang istimewa sangat pada wajah dan isi dalaman Ayam Tandoori Burger ini. Jadi, mari kita selongkor pula apa yang terkandung dibahagian tengah roti burger ini.


Ayam Tandoori Burger daripada Burger King ini mempunyai daging ayam tandoori, sehiris tomati, salad serta mayonis. Memang tidak ada apa-apa yang membuatkan Hans berasa teruja. Jadi, tiba masanya untuk melantak bagi mengisi perut yang kelaparan. Hehehe!



Alhamdulillah Hans sudah selesai makan. Seperti namanya maka rasanya pun sama seperti mana rasa ayam tandoori yang boleh dimakan di kedai mamak. Jadi, bagi Hans  harga untuk menu Ayam Tandoori Burger yang berharga RM14.00 ini sebenarnya seperti tidak berbaloi sangat. Boleh dimakan dan rasa sedapnya sama seperti ayam tandoori tetapi jika anda mencari kelainan di dalam menu terbaru Burger King ini, rasa-rasanya boleh lupakan kerana tiada kelainan yang mampu membuatkan anda rasa teruja saat menggigit Ayam Tandoori Burger ini.



Jadi, kepada yang belum mencuba dan ingin mencuba, silalah pergi ke cawangan Burger King berhampiran dan cuba rasai sendiri pengalaman makan Ayam Tandoori Burger ini sementara stok masih ada. Selamat menjamu selera . 

SKALA SEDAP : 2 / 5



P/S : Ulasan Makanan Akan Datang Ialah Berkenaan Makan Steamboat Dan Grill Di Pak John Steamboat & BBQ Di IOI City Mall Putrajaya :)

Review Filem The Pool

Ahad, November 11, 2018 2
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap sebuah filem Thailand berjudul The Pool yang Hans telah tonton di Amerin Cineplex di Seri Kembangan pada tanggal 9 November 2018 yang lepas. 


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Tayangan Ekslusif Thugs Of Hindostan

Ahad, November 11, 2018 2
Assalammualaikum semua! Alhamdulillah buat pertama kalinya Hans berkesempatan menonton tayangan ekslusif untuk filem Bollywood terbaru iaitu filem Thugs Of Hindostan yang berlangsung dengan meriahnya di TGV One Utama pada hari Khamis, 8 November 2018 yang lepas.


Terima kasih kepada Team Propa Rangers yang sudi menjemput Hans untuk bersama-sama menonton filem ini dengan mereka. Macam tahu-tahu pula Hans nih memang peminat filem Bollywood dan Kollywood. Memang bagai pucuk dicita ulam mendatang lah kan sebab dapat pula tengok filem yang memang Hans nak tengok pun.


Memandangkan ini pertama kali Hans dapat peluang menonton tayangan ekslusif filem Bollywood, jadi rata-rata media dan penonton yang hadir terdiri daripada kaum India. Memang rasa seronok merasa suasana dan pengalaman ini sebab sebelum ini Hans hanya berpeluang menonton tayangan perdana, media atau ekslusif untuk filem Melayu, Inggeris dan Mandarin sahaja.


Nak dijadikan cerita dalam ramai-ramai yang hadir pada tayangan ekslusif filem Thugs Of Hindostan ini tiba-tiba terselit satu bunga Melayu iaitu pelakon Sweet Qismina. Adakah ini dinamakan jodoh? Memandangkan nampak dia lawa pula malam tu jadi ambil lah gambar dia sekeping sebagai kenangan. Hahaha!


Tayangan bermula tepat pada waktunya. Hans pula terlewat masuk ke panggung wayang jadi terlepas menonton dalam dua atau tiga minit permulaan filem ini. Nasib permulaan filem tidak rumit dan perjalanan cerita mudah difahami. Sebab Hans ada pengalaman menonton satu filem yang Hans termasuk lewat dalam lima minit dan sampai sudah Hans tak faham filem tersebut sebab permulaan filem itu yang merupakan kunci utama kepada keseluruhan filem. Jadi, selepas ini kena cepat-cepat masuk panggung supaya tidak terlepas babak-babak awal filem. Hahaha!



Jadi, kepada yang berminat nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

P/S : Selepas Ini Harap-Harap Dapat Lebih Banyak Jemputan Untuk Tayangan Filem Bollywood Atau Tamil. Jangan Ingat Hans Tak Minat Sebab Hans Memang Suka Pun Tengok Filem-Filem India Ini! Layan Beb!

Sabtu, 10 November 2018

Review Filem 7ujuh

Sabtu, November 10, 2018 10
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap sebuah filem seram yang berjudul 7ujuh yang Hans telah tonton di Mmcineplexes Damansara pada tanggal 8 November 2018 yang lepas.

Hans kongsikan sinopsis filem ini sebagai rujukan semua: Filem ini berlatar belakangkan tahun 70-an dimana mengisahkan tentang tujuh orang rakan yang sedang dalam cuti semester telah mengambil keputusan untuk datang bercuti di sebuah banglo mewah milik salah seorang daripada mereka iaitu Sam. Banglo tersebut terletak di kawasan pedalaman dan dijaga oleh Tok Batin serta anak perempuannya yang bernama Suri. Sam dan rakan-rakannya telah mengadakan sebuah parti dan meminta Suri untuk membantu mereka membersihkan rumah dan melayan tetamu. Namun, parti tersebut bertukar menjadi liar dan Suri telah dirogol. Suri kemudian mengambil keputusan untuk membunuh diri tetapi sebelum itu telah bersumpah bahawa Sam dan keenam-enam rakannya tidak akan dapat keluar daripada kawasan banglo tersebut dan akan menerima nasib yang sama seperti. Pada mulanya Sam dan rakan-rakan tidak terlalu mengambil berat tentang sumpahan tersebut. Namun apabila mereka tidak dapat keluar daripada kawasan banglo tersebut dan mula dilanda pelbagai peristiwa aneh maka mereka mula berasa takut. Tambahan pula apabila kematian mula menghampiri mereka seorang demi seorang. Mampukah Sam dan rakan-rakannya menyelamatkan diri daripada sumpahan Suri? Siapakah sebenarnya yang telah merogol Suri? Saksikan filem yang cukup menarik ini di pawagam berhampiran anda untuk mengetahui jawapannya.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Korean Sensasi Ayam Terhangat Daripada Marrybrown

Sabtu, November 10, 2018 2
Assalammualaikum semua. Sebenarnya kalau ikutkan sejarah hidup Hans ini memang sudah lama tidak mengunjungi dan makan sebarang menu keluaran Marrybrown. Rasa-rasanya kali terakhir Hans makan dekat Marrybrown masa zaman belajar dulu. Lama kan? Hahaha! Jadi, baru-baru ini Hans terpandang sebuah iklan yang menunjukkan visual sebiji burger berwarna merah yang besar. Nampak macam menarik dan apabila dapat tahu  burger tersebut ialah burger Korean keluaran Marrybrown jadi Hans pun cubalah kali ini untuk makan. 



Pihak Marrybrown Malaysia telah mengeluar sebuah menu baru iaitu Sensasi Ayam Terhangat Korean yang boleh dinikmati melalui kombo pilihan sama ada Kombo Kepak Ayam Terhangat Korean atau Kombo Burger Ayam Terhangat Korean yang dihidangkan bersama kentang goreng Kimchi dan minuman ringan.


Jadi, Hans pun memilih untuk mencuba menu Kombo Burger Ayam Terhangat Korean dan menunggu di dalam lima minit sebelum burger idaman Hans sampai. Wah! Dapat makan panas-panas yang seronok ini. Kotak burger pun memang cantik sangat warnanya. Tak sabar Hans nak tengok wajah burger di dalam ini.



Taraaaaaaaaaaaaaa!!! Inilah rupa bentuk burger Burger Ayam Terhangat Korean yang dipesan oleh Hans di Marrybrown. Nampaknya warna roti burger sangat cantik dan comel. Tetapi, saiz roti burger sedikit kecil berbanding apa yang dipandang di dalam iklan. Biasalah perkara normal kalau tengok dalam iklan memang roti burger semua besar-besar laptop. Bila sampai depan mata besar telefon bimbit sahaja. Roti burger ini rasa gebu dan licin sikit. Ada iras-iras rasa macam span pun ada. Memang kelembutan roti Burger Ayam Terhangat Korean ini lain macam sikit.


Jadi, mari kita lihat dahulu rupa Burger Ayam Terhangat Korean ini daripada tepi. Nampak macam menarik dan menyelerakan bukan? Mari tengok Hans bedah siasat isi dalaman burger ini pula.


Inilah isi dalaman Burger Ayam Terhangat Korean yang mempunyai isi ayam yang empuk, sos Korean pedas dan sejemput salad. Jadi, Hans pun mulakan dengan gigitan pertama. Gigitan pertama Hans memberikan pengalaman aneh. Rasa sos Korean pedas ini sangat aneh untuk lidah Hans. Tiba-tiba timbul sedikit rasa penyesalan kerana mencuba menu ini tetapi Hans teruskan juga lah makan. Rugilah beli mahal-mahal kalau tak makan kan? Tetapi, sekali lagi Hans merasa pengalaman aneh apabila tiba gigitan Hans untuk kali kedua. Tiba-tiba rasa sedap pula. Gigitan seterusnya dan seterusnya memberikan Hans pengalaman makan yang sangat indah sehingga akhirnya Hans berjaya menghabiskan Burger Ayam Terhangat Korean ini dengan licin. Kemudian terasa macam nak pesan lagi satu pun ada. Hahaha! Serius tiba-tiba terasa sedap dan sangat menyelerakan.

.
Alhamdulillah! Selesai sudah Hans menjamah Burger Ayam Terhangat Korean dan kemudian Hans melantak kentang goreng Kimchi Marry Brown pula yang terasa seperti makan keropok Twisties. Hahaha! Pada pandangan Hans, keistimewaan Burger Ayam Terhangat Korean ini sebenarnya muncul apabila isi ayam dimakan bersama dengan sos Korean pedas tersebut. Macam Hans kalau makan burger ada dua cara. Pertama makan roti serta sayur dahulu dan kemudian baru makan daging ayamnya. Kedua pula makan segala-galanya daripada roti sehingga isinya bersama-sama. Jadi, untuk menikmati kesedapan Burger Ayam Terhangat Korean ini perlu mengikut langkah kedua kerana isi ayam sangat sesuai dimakan bersama sos Korean pedas tersebut.



Jadi, harga untuk menu Kombo Burger Ayam Terhangat Korean ini ialah di dalam lingkungan RM16.00 dan secara peribadi Hans sangat berpuas hati juga dengan rasa menu terbaru Marrybrown kali ini. Rasa sedap pula dengan anak tekak Hans ini.



Jadi, kepada yang belum mencuba, silalah pergi ke cawangan Marrybrown berhampiran dan cuba rasai sendiri pengalaman makan Burger Ayam Terhangat Korean ini sementara stok masih ada. Selamat menjamu selera . 

SKALA SEDAP : 4 / 5


P/S : Hans Tak Sabar Nak Menjamu Selera Di Pak John IOI City Mall Esok! Hehehe!

Khamis, 8 November 2018

Anda Wajib Menonton Filem Operasi X

Khamis, November 08, 2018 4
Alhamdulillah kalau sebelum ini Hans sudah menulis ulasan tentang trailer filem Operasi X. Akhirnya, Hans berkesempatan juga untuk menonton filem Operasi X ini di Amerin Cineplex di Amerin Mall, Seri Kembangan pada 7 November 2018 yang lepas. Jadi, sebelum Hans berkongsi pengalaman Hans sewaktu menonton filem ini, dibawah Hans kongsikan secara ringkas info tentang filem yang penuh dengan aksi yang menarik ini.


Filem:
Operasi X

Pengarah:
Sandosh Kesavan

Genre:
Aksi & Jenayah

Pelakon:
Aaron Aziz, Awie, Dato' Yusuf Haslam, Nasir Bilal Khan, Hairul Azreen & Etc.

Tarikh Tayangan:
1 November 2018

Sinopsis:


Filem ini mengisahkan ASP Redzuan yang sudah tidak percaya lagi dengan pegawai polis yang lain apabila dia menyaksikan sendiri kematian rakan baiknya, Inspektor Aman yang dipercayai terbunuh gara-gara tembakan pihak polis sewaktu operasi menangkap penjenayah dilakukan. Redzuan akhirnya mengambil keputusan untuk berehat buat sementara waktu dengan memutuskan segala komunikasi dengan semua pihak polis dan rakan-rakan lain. Dia mula berhijrah ke sebuah pulau bernama Pulau Aman dan tinggal dengan penduduk disitu sambil menyembunyikan identiti sebenarnya sebagai polis. Namun, Dato' Mokhtar dan Tuan Anwar yang merupakan ketua kepada ASP Redzuan berjaya menjejaki kedudukannya dari Bukit Aman dan meminta Redzuan kembali mengetuai satu operasi untuk menumpaskan Geng Belut. Redzuan pada mulanya enggan untuk kembali bertugas namun berubah fikiran apabila dia mengetahui Geng Belut ada hubung kait dengan kematian rakan baiknya, Inspektor Aman. Berjayakah ASP Redzuan menumpaskan Geng Belut dan menuntut bela atas kematian rakan baiknya? Kalau nak tahu kenalah tonton filem Operasi X ini di pawagam berhampiran anda.

Jadi, disini Hans kongsikan 7 sebab kenapa anda wajib menonton filem Operasi X ini di pawagam berhampiran anda sekarang.


1) Pertembungan Tiga Hero Malaya Berlainan Zaman Idaman Gadis-Gadis Dan Makcik-Makcik Seluruh Malaysia

Gabungan mantap tiga Hero Malaya berlainan zaman iaitu Dato' Aaron Aziz, Dato' Awie dan Dato' Yusuf Haslam pastinya memberikan sesuatu yang menarik untuk naskhah filem ini. Kemunculan Dato' Yusuf Haslam yang mula dikenali di dalam filem Permintaan Terakhir pastinya akan membuatkan anda yang meminati drama Gerak Khas akan turut meminati filem ini kerana setiap kali kemunculan suara beliau di dalam filem ini akan membawa anda mengimbau kembali babak-babak di dalam filem Gerak Khas. Dato' Awie yang gah di dalam filem Sembilu serta beberapa filem bergenre komedi sebelum ini juga pasti akan memberikan anda kejutan kerana mampu berlakon di dalam filem aksi dengan cukup baik. Manakala Dato' Aaron Aziz yang sebelum ini sangat popular di dalam filem Ombak Rindu masih berjaya mengekalkan karakter jiwangnya dengan cukup berkesan dan pada masa yang sama berjaya memberikan aksi pertempuran yang menarik seperti mana di dalam filem KL Gangster.


2) Filem Operasi X menyerlahkan sisi humor dan kejam Dato' Awie

Kemunculan Dato' Awie di dalam filem ini sebagai Belut dan juga dirinya sendiri iaitu penyanyi Awie pasti akan membuatkan anda yang menonton tidak kering gusi kerana terhibur dan bergelak ketawa dengan reaksi, mimik wajah serta dialog yang dilontarkan oleh beliau di dalam filem ini. Lebih menarik, watak yang dipegang Awie ini juga berjaya digabungkan dengan sifat kejam yang sangat dasyat menjadikan watak Belut yang dibawa Awie kali ini betul-betul lain daripada kebiasaan yang dibawakannya. Anda perlu tengok untuk menilai sendiri lakonan hebat Dato' Awie di dalam filem ini. 


3) Babak aksi, letupan, tembakan dan pergaduhan yang sangat menarik

Pengarah Sandosh Kesavan bijak menerapkan elemen-elemen aksi filem Tamil dari Kollywood di dalam filem Operasi X ini dan menjadikan babak-babak aksi di dalam filem ini sangat menarik, mencemaskan dan cukup untuk membuatkan anda teruja. Paling menarik semestinya babak dimana watak Pablo lakonan Hairul Azreen yang memanjat keluar ke dalam lori trelar daripada dalam kereta pasti akan membuat adrenalin anda meningkat secara mendadak. Tidak dilupakan juga babak-babak tembakan dan pergaduhan di sebuah kelab malam kepunyaan Geng Belut yang sememangnya cukup menarik yang melibatkan Aaron Aziz dan Hairul Azreen sendiri.


4) Sinematografi filem ini sangat cantik dan indah

Melihat kepada sinematografi di dalam filem ini, pasti anda yang telah menonton akan terpukau dengan keindahan sudut-sudut kamera yang sangat cantik. Babak yang melibatkan Pulau Aman, feri, kawasan bandar serta rumah banglo di atas puncak bukit sememangnya berjaya divisualkan dalam keadaan yang cukup cantik dan gah. Serius memang rasa puas menonton filem ini apabila visual yang dipaparkan di dalam keadaan yang cantik dan jelas.


5) Pergerakan kamera serta suntingan ala-ala filem Tamil yang memukau

Memandangkan Hans sememangnya penggemar filem Tamil daripada negara India jadi Hans cukup suka melihat pergerakan kamera serta suntingan setiap babak-babaknya yang berjaya menerapkan elemen filem aksi Tamil ke dalam filem Operasi X ini. Jadi, momentum babak aksinya bergerak pantas, jelas dan seronok untuk ditonton.


6) Lagu latar dan skor bunyi yang menepati kriteria setiap babak filem

Filem ini menggunakan lagu latar yang berbeza mengikut situasi serta emosi di dalam setiap adegan filem ini tetapi ianya berjaya membantu penonton untuk lebih merasai apa yang watak-watak ini cuba sampaikan. Paling menarik semestinya lagu latar sewaktu babak-babak aksi menguasai cerita yang mengingatkan Hans kepada filem-filem aksi lakonan superstar Rajinikanth. Layan!


7) Selain babak aksi dan elemen komedi, filem Operasi X juga menyampaikan pelbagai mesej positif yang lain.

Walaupun filem ini dipenuhi dengan babak-babak aksi dan komedi yang menghiburkan penonton tetapi dalam masa yang sama filem ini juga menerapkan elemen kasih sayang, tanggungjawab kepada negara, menjaga kebersihan persekitaran laut serta semangat setiakawan yang tinggi.


Hans sudah selesai menonton filem Operasi X. Anda pula bila lagi? Cepat-cepat pergi menonton sementara filem Operasi X masih rancak lagi ditayangkan di pawagam berhampiran dengan ada. Jadi, Hans ucapkan selamat menonton filem Operasi X dan nikmatilah pelbagai babak aksi serta dialog lucu yang pasti membuatkan anda terhibur ketika menonton filem ini. Sekian!

Trailer Filem Operasi X : Memang Kena Sangat Dengan Deepavali

Khamis, November 08, 2018 2
Assalammualaikum semua. Alhamdulillah akhirnya Hans berjaya mengemas kini blog ini setelah pulang ke Malaysia. Kebetulan hari Hans tiba di KLIA jatuh pada hari perayaan Deepavali dan Hans memang sangat suka dengan hari Deepavali. Jangan pelik kenapa Hans suka sebab pada waktu inilah Hans dapat menonton pelbagai filem-filem Tamil yang penuh dengan pelbagai aksi menarik yang datangnya daripada industri filem Kollywood dari India. Kebetulan filem tempatan terbaru yang sedang ditayangkan bermula pada 1 November 2018 yang lepas pun ada ciri-ciri macam filem Kollywood juga. Tak lain tak bukan ialah Filem Terbaru 2018 iaitu Operasi X yang dibawakan khas oleh Dream Pictures Production.


Apabila Hans dapat tahu tentang filem Operasi X ini jadi Hans pun cepat-cepat lah selidik tengok siapa pelakonnya dan apa sinopsis ceritanya. Walaweh! Filem Operasi X ini dibintangi oleh 3D bak hanggg! Bukan filem ini filem 3D tetapi 3D yang dimaksudkan ini ialah Dato' Aaron Aziz, Dato' Awie dan Dato' Yusuf Haslam. Wah! Dasyat filem ini sebab semua pelakon dia semua ada pangkat Dato' ini.



Selain itu, ada banyak lagi pelakon-pelakon yang hebat-hebat yang sebelum ini meletup dengan filem-filem box office sepanjang 2018 iaitu pelakon Hairul Azreen dan Nasir Bilal Khan. Selain itu, banyak lagi pelakon-pelakon lain seperti Hefny Sahad, Gbob, Hanna Aqeela, Nashra Shah, Rafizah Shima, Zaidi Omar dan banyak lagi.


Jadi, Hans nak kongsikan sedikit tentang sinopsis filem Operasi X ini dimana filem ini mengisahkan ASP Redzuan yang sudah tidak percaya lagi dengan pegawai polis yang lain apabila dia menyaksikan sendiri kematian rakan baiknya, Inspektor Aman yang dipercayai terbunuh gara-gara tembakan pihak polis sewaktu operasi menangkap penjenayah dilakukan. Redzuan akhirnya mengambil keputusan untuk berehat buat sementara waktu dengan memutuskan segala komunikasi dengan semua pihak polis dan rakan-rakan lain. Dia mula berhijrah ke sebuah pulau bernama Pulau Aman dan tinggal dengan penduduk disitu sambil menyembunyikan identiti sebenarnya sebagai polis.



Namun, Dato' Mokhtar dan Tuan Anwar yang merupakan ketua kepada ASP Redzuan berjaya menjejaki kedudukannya dari Bukit Aman dan meminta Redzuan kembali mengetuai satu operasi untuk menumpaskan Geng Belut. Redzuan pada mulanya enggan untuk kembali bertugas namun berubah fikiran apabila dia mengetahui Geng Belut ada hubung kait dengan kematian rakan baiknya, Inspektor Aman. Berjayakah ASP Redzuan menumpaskan Geng Belut dan menuntut bela atas kematian rakan baiknya? Kalau nak tahu kenalah tonton filem Operasi X ini di pawagam berhampiran anda.


Memandangkan baru esok Hans berkesempatan untuk pergi menonton filem Operasi X, jadi Hans layan dulu trailer Operasi X Movie yang berdurasi 1 minit 23 saat ini. Serius lah beb! Trailer filem Operasi X ini sahaja memang betul-betul berjaya membawa aura filem Tamil daripada India dan ini memberi satu daya penarik yang sangat kuat untuk Hans pergi menonton filem ini di pawagam berdekatan rumah. Kenapa Hans cakap macam tu? Sila tengok ringkasan di bawah ini setelah Hans selesai menonton trailer filem Operasi X:

1) Lagu latar trailer filem Operasi X ini memang ada elemen filem aksi Tamil dan membuatkan Hans berjaya menonton trailer filem ini sehingga habis dalam keadaan yang begitu teruja.

2) Cara suntingan trailer filem Operasi X ini dipertontonkan pun memang memenuhi piawaian filem aksi seperti filem Tamil dimana trailer filem ini bijak diselangi dengan babak aksi pergaduhan dan tembak menembak yang sangat padu, dialog yang begitu catchy, pergerakan kamera yang pantas serta sinematografi yang sangat cantik.

3) Satu adegan di dalam trailer filem Operasi X ini menunjukkan ada dua susuk tubuh Dato' Awie dan ini membuatkan Hans tertanya-tanya apa sebenarnya peranan Dato' Awie di dalam filem ini. Sebab nampak macam orang jahat tetapi dalam masa yang sama nampak macam kelakar pula. Ini antara faktor menarik yang buat Hans nak tonton filem ini.



4) Semestinya Hans nak tengok kemunculan semula Dato' Aaron Aziz dalam industri filem Malaysia setelah lama tidak melihat dia beraksi di layar perak. Hans nak tengok kali ini Dato' Aaron beraksi lincah seperti dahulu atau sekali lagi menjadi hero jiwang di dalam filem itu atau mampu membawa kedua-dua elemen tersebut di dalam wataknya sebagai ASP Redzuan di dalam filem ini.

5) Hans tak sabar nak tengok pertemuan 3D (Tiga Dato') di dalam filem Operasi X ini iaitu Dato' Aaron Aziz, Dato' Awie dan Dato' Yusuf Haslam beraksi dan bergasak di dalam filem ini. Nak tengok juga otai-otai kita ini masih berbisa lagi ker?


Hans memang sangat suka dan merupakan peminat filem Tamil terutama filem aksi. Jadi, apabila Hans selesai menonton trailer filem Operasi X ini sahaja sudah cukup untuk membuatkan semangat Hans membuak-buak untuk pergi menonton filem ini pada keesokan hari. 



FACEBOOK :

YOUTUBE :

INSTAGRAM :

Jadi, nantikan ulasan Hans tentang filem ini pada keesokan hari selepas Hans selesai menonton filem ini yer. Kepada sesiapa yang nak tahu lebih lanjut tentang filem yang berkemungkinan bakal menjadi Filem Terbaik 2018 ini boleh layari laman sosial seperti di atas.