Miliki Produk Jenama Sendiri Bersama MOHA Biotech

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca blog www.hanshanis.com sekalian. Kali ini Hans sebenarnya tertarik untuk berkongsi dengan para pembaca sekalian tentang bagaimana untuk menghasilkan serta memiliki produk jenama sendiri yang diperakui halal, selamat dan mengikut piawaian serta undang-undang yang telah ditetapkan. Semua ini boleh dilakukan dengan bantuan pihak MOHA Biotech dimana Hans telah berkesempatan melawat pejabat utama mereka di Kajang pada minggu lepas.


Latar Belakang MOHA BIOTECH
  • MOHA Biotech mula beroperasi pada bulan Jun 2014.
  • Kilang MOHA Biotech terletak di Bandar Kulai, Johor.
  • Berdaftar dengan SSM dan GST.
  • Syarikat ini adalah kepunyaan 100% bumiputera muslim.
  • Kilang OEM yang berstatuskan GMP (Good Manufacturing Practice) dan Halal.
  • Perkhidmatan utama MOHA Biotech adalah sebagai kilang pembuatan produk jenama sendiri khusus kepada bidang kecantikan, makanan tambahan kecantikan, kesihatan, produk rangkaian penjagaan kulit wajah dan kosmetik.

Apa Sebenarnya Yang Dimaksudkan Dengan Kilang OEM?

Hans sebenarnya tertarik nak tahu apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan kilang OEM ini. Sebelum ini memang macam-macam perkara yang Hans dengar tentang kilang OEM ini. Ada yang kata timbang kilo! Ada yang kata tak selamat! Macam-macam lah perkara negatif. Jadi, Hans bertanya sendiri dengan pihak MOHA Biotech tentang hal ini. Jadi, OEM ini sebenarnya bermaksud Original Equipment Manufacturer atau dengan kata lain ialah kilang yang mengeluarkan sesuatu produk untuk seseorang atau pengasah di bawah jenama mereka sendiri.



Jadi, kilang OEM milik MOHA Biotech telah lama berdaftar di bawah KKM dimana pihak mereka telah mematuhi segala peraturan atau piawaian yang ditetapkan oleh NPRA. Secara mudahnya setiap produk yang dihasilkan oleh MOHA Biotech mempunyai formula sendiri dimana setiap formula itu telah mendapat pengesahan daripada semua pihak yang terlibat dan dijami selamat.



Hans pun dengan beraninya bertanyakan kepada pihak MOHA Biotech tentang kisah-kisah yang Hans dengar berkaitan  dengan pelanggan memberikan formula produk mereka sendiri yang telah membuatkan produk mereka menjadi tidak berkualiti tetapi dijual dengan harga yang tinggi. Jadi, disinilah perbezaan ketara yang Hans lihat antara MOHA Biotech dan kilang-kilang OEM yang tidak mengikut peraturan serta undang-undang yang telah ditetapkan. 



Di kilang OEM MOHA Biotech, pihak mereka hanya akan mengikut kehendak pelanggan selagi ianya tidak melanggar peraturan yang telah ditetapkan oleh NPRA. Sebagai contoh, jika anda mempunyai formula tertentu terhadap produk dan ingin mengaplikasikannya, pihak MOHA Biotech akan melakukan dulu kajian dan kemudian menghantar sampel kepada pihak yang terlibat untuk diuji sama ada selamat atau sebaliknya. Jika selamat, baru produk anda akan dihasilkan! Terbaik bukan?



Apa yang lebih istimewa, anda boleh bermula dengan penghasilan produk anda sendiri secara minimum hanya 300 unit sahaja dimana hanya kilang OEM di MOHA Biotech sahaja yang memberikan anda peluang keemasan ini berbanding kilang OEM lain yang menetapkan minima penghasilan produk ialah 500 unit. Memandangkan kawasan kilang OEM di MOHA Biotech sentiasa terjaga dan bersih kerana mengikut ketetapan syarat yang ada di dalam GMP, anda yang menghasilkan produk jenama sendiri dengan pihak mereka juga berpeluang untuk melakukan rakaman penghasilan produk anda di kilang mereka untuk memudahkan anda menunjukkan proses ini kepada bakal pelanggan anda nanti.



Jadi, pihak MOHA Biotech sebenarnya berhasrat untuk melahirkan lebih ramai usahawan yang berminat untuk memiliki dan menjual produk jenama mereka sendiri dengan bantuan daripada pihak mereka sendiri. Bantuan yang dimaksudkan disini ialah dari segi penghasilan produk yang selamat di kilang OEM mereka. 



Kelebihan Pengilangan OEM Di MOHA BIOTECH 
  • Terus Dengan Kilang : Anda dapat berurusan dengan pihak kilang secara terus dan mempunyai premis sendiri.
  • Formulasi Adalah Rahsia Dan Berbeza : Formulasi yang dikeluarkan ada terbaru, berbeza dan rahsia.
  • Bimbingan Pembungkusan Dan Idea : Bimbingan idea bagi pemilihan pembungkusan dan rekaan diberikan.
  • Bantuan Pendaftaran KKM : Bantuan pendaftaran di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia untuk BPFK dan NPRA diberikan.
  • Bimbingan Bantuan Pemasaran : Bimbingan bantuan pemasaran bagi pelanggan baru dan lama turut disediakan.

Jadi, jika anda berminat untuk menjadi usahawan produk kecantikan atau kosmetik di bawah label jenama anda sendiri atau pun ingin menjadi ejen MOHA Biotech, maka silalah berkunjung ke pejabat utama MOHA Biotech dengan segera. Dibawah adalah butiran maklumat yang Hans ingin kongsikan dengan anda bagi memudahkan lagi urusan buat sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang hal ini. 

Alamat:
No 17,
Jalan Damai Mewah 2,
Taman Damai Mewah,
43000 Kajang,
Selangor.

Kilang OEM MOHA Biotech:
No.1140,
Jalan Sri Putri 3/2,
Taman Putri,
81000 Kulaijaya,
Johor

Laman Web:

5 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. Mmg terasa nak ada produk sndiri..huhu.. tp since kita bkn org berpengaruh. So nak fikir marketing untuk yg starting tu..rasanya beras wuhhhh...h

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe
      Boleh jer tu marketing...
      Yang mana berjaya tu pun bukan terus berjaya
      slow-slow mencapai puncak kejayaan :)

      Padam
  2. Bagusnya kilang ni, bagi peluang kepada bakal usahawan muda di luar sana dengan hanya mininum 300 unit saja. Wowo satu permulaan yang baik. Kalau ada modal boleh juga ambik peluang ni

    BalasPadam
  3. bw here :) https://messarah.blogspot.com/2019/06/college-life-regret-or-not-part-2.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama