6 Biji Durian = 3 Orang Makan = Air Cap Badak Bantu Aku Cepat!!! Hahahaha!

Alhamdulillah! Berkat perancangan yang agak rapi dan teliti(iyo - iyo jer ko Hans) dan mendapat kerjasama yang baik dari rakan - rakan saya iaitu Ali dan Hafiz maka berangkatlah kami ke pasar malam seksyen 7 bertentang dengan I-City untuk mengketedarah durian.


 Macam Nih Lah Lebih Kurang! (Gambar Hiasan)


Kami bertiga pun menuju ke tapak perkhemahan yang menempatkan beratus durian tu dengan penuh kelajuan. Hohoho! Aku dikhabarkan oleh rakan - rakan aku sebelum nih bahawa hanya bayar RM10 dan makan lah sampai mati ker muntah ker atau pengsan dan memang aku tertarik dengan kenyataan - kenyataan yang keluar dari mulut mereka. Jadi, tadi bila melihat tak ada pula kadbod atau kad manila yang menulis tentang 'Makan Sampai Muntah Hanya Bayar RM10' tu maka kawan aku si Hafiz nih pun tanya lah pakcik dan abang yang jual durian tu. Mereka kata tak ada.

OWH! ADAKAH AKU DITIPU OLEH KAWAN AKU? ATAU PROMOSI SUDAH HABIS? Huh! Tapi mengenangkan tahap nak makan sangat - sangat tu maka kami pun belilah 3 biji durian dengan harga RM10 dekat seorang abang nih. Beli dan makan dekat belakang tu. Alhamdulillah ada meja! MAKAN TAPI TAK PUAS!!! Hahaha! Sebabnya ada satu durian nih dapat 2 ulas jer dalamnya. Mana boleh jadi macam nih! Lepas tu aku dengan si Hafiz nih pergi beli lagi 3 biji. Kali nih dekat seorang pakcik pula.


 Makan Hingga Menjilat Jari Tapi Tak Adalah Sampai Macam Nih! Hehehe!


Alhamdulillah! Setiap biji durian ada sampai 8-9 ulas lah! Puas hati dan lagi best tu sebab 2 daripada 3 biji buah tu semua sedap - sedap dan manis. Memang selamber jer aku dengan kawan - kawan aku makan dekat situ. Sebelum kami makan dekat situ tak ada lagi orang yang berani makan durian dekat tempat tu pada waktu kami pergi situ.

Masing - masing beli bawa balik jer tapi sebab tindakan kami bertiga yang berani mati dan tak kisah walaupun manusia ramai gila dekat situ telah menyebabkan sekumpulan gadis - gadis, sepasang couple dan sepasang kawan pun turut sama membeli durian dan makan dekat situ selepas melihat kami dengan rakusnya makan di atas meja kayu yang disediakan. Kira kami bertiga nih pelopor kepada kesemua kejadian tadi pada waktu tu lah. Hahahahaha!

Apa - apapun, maaflah gambar tak dapat nak ambil! Camera tak ada! Kalau ada pun tempat kami makan tu lampu pun sayup - sayup jer! Apa - apapun, seronok dapat makan dengan kawan - kawan lepas sekian lama tak lepak sama - sama! Jadi, aku dengan ini ingin mengucapkan berbanyak - banyak terima kasih kepada Ali kerana sudi membawa aku dengan kereta beliau pergi melahap durian dan terima kasih tak terhingga pada kawan baik saya iaitu Hafiz kerana sudi untuk mengikut dan menyertai aku dan Ali makan durian hari nih. Lama sebenarnya tak lepak - lepak macam nih. Alhamdulillah!


Apa - apapun, sekarang aku sedang dilanda kepanasan kerana aku rasa dalam perut aku sekarang ada berbelas ulas durian yang aku makan tadi. Hahaha! Diharapkan dengan air cap badak yang aku beli dekat 7E dengan harga RM2.60 tu mampulah menyejukkan badan aku(walaupun aku rasa macam tak ada kesan pun padahal aku dah habis dah minum sebotol). Okaylah! Terima kasih sekali lagi kepada rakan - rakanku iaitu Ali dan Hafiz. Memori hari ini akan saya ingat selagi saya tidak dilanda Alzheimer(harap - harap saya tidak akan nyanyuk sehinggalah akhir hayat saya...amin).

P/S : Penjodoh Bilangan Untuk Durian Adalah Biji Atau Pangsa? Aku Lupalah!

33 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. aku mogok dgn kau sampai la kau belanja aku durian skali

    BalasPadam
  2. kat sini ada je orang jual durian, tapi aku lalu je la..tak beli2 pun. tengok je. :D

    BalasPadam
  3. mra : ko mogok la sampai jadi kering pun aku xmau belanja...hahaha

    hasrol : hahaha...maybe sebab betul kut apa kawan aku cakap..aku Hantu Durian

    BalasPadam
  4. weii...aku blk keje td kul 6 hjn lbt gile..cane ko leh g p.mlm xajak aku pastu siap mkn durian lg.Ini tidak adil!!!

    BalasPadam
  5. cuti ritu baru makn durian...mak siap buat pulut durian lagi,..nyum33...,mmg marbeles lah..

    BalasPadam
  6. gile la ko nie,,bukan main byk lg...

    BalasPadam
  7. haha durian memang sedap bro..makan dengan pulut memang perghhhhh superb habes!!!!

    - Fitrihadi.com -

    BalasPadam
  8. pasne blogger wat gathering kt kebun durian pulak!
    cmfirm ak join! hee.

    BalasPadam
  9. duriann... dh lama mengidam, tak dpt2 lagi.. wuwuwuwuwuwuuuuuu.....:(

    BalasPadam
  10. berendm dalam tasik shah alam dulu sblm balik rumah
    mujarab~

    BalasPadam
  11. Guna biji asanya.. Pangsa aku belum pernah dengar lagi kot... haha..

    BalasPadam
  12. hans camner rasa air cap badak tu? haha... siyes, aku xpenah minum air nih...

    BalasPadam
  13. oh panas woo makan durian..
    huk2
    yg D2 tu macam nama kamera pun ada hehe

    p/s:
    Sesi Terjah SB

    BalasPadam
  14. ko melantak durian tak ajak aku kan..
    kan dah panas perut tu..
    hahaha

    BalasPadam
  15. sedapnye makan duriann..kena buh ayaq dalam lopak kulit tu petua bg sejuk badan :)

    BalasPadam
  16. kat blah mana tu..
    debishhh.. tingin plak la nak makan..

    BalasPadam
  17. tu diaa, mahu panas kalau tak minum ayaq badak ni

    BalasPadam
  18. mmg agak panas skrg...sebab bila masuk bulan mac dah musim kemarau kan?

    BalasPadam
  19. kalau tak lega jugak..minum lagi tiga botol..jgn telan botol yee..hehehhee...makan tak hengat yee? hahahaha..

    BalasPadam
  20. hans..musim durian ke ni..kat jb x nmpak org jual durian pun..

    BalasPadam
  21. aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh tidak. teringinnya nak makan durian dari sebelum dtg sini lagi.... Kat sini ada gak durian frozen, tapi tak tau la apa rasanya, tak try beli lagi...

    BalasPadam
  22. haha, mkn durian smpei kepanasannggg... wes hans, petua orang tua2 kata minum ayaq sejuk dalam kulit durian tu katanya boleh kasi badan sejuk.

    dak tau la betoi ka dak, tp bila terai, ok jaaa... hehe.

    BalasPadam
  23. perrrgggh ! sedap nye durian . memang sehinggal menjilat jari ni !!

    BalasPadam
  24. Betul betul betul bab petua isi air kat pangsa durian pastu minum tuh. Tu sebab aku kalau melantak durian, tak kepanasan.


    Terbaru >Kenduri Aqiqah. Jumpa Bean Moreno, Che Armster, dan.....? > Monday Blues > Download Drama Bersiri TV3 - Gemilang (Episode 1 - 3)

    BalasPadam
  25. situ tade jual manggis ka? kalau ade manggis lepas bantai durian bantai manggis lak. for sureh tak payah dah air badak

    Entri Terkini : Aku Dan Dilusi Yang Celaka

    BalasPadam
  26. oi oi kt PJ dekat2 ngn seksyen 14 maybe, dekat2 dengan Masjid Bulat jugak ar, nearly hujung tahun 2010 aritu (dalam bulan 10 or 11), mmg ada 'makan sampai termuntah durian balik pun takpa, bayar sorang RM 10 je..' hujung minggu rm15 sorang. berbaloi2!!!

    aku pergi sekali. mmg dasyat!! sendawa pun boleh kuar kulit durian! siap ada durian tembaga tu. rare yang sedap~

    tp skrg dh hbs.. sebulan kot diorg open.. nnt time dekat2 ngn musim durian, ko ronda2 ar area PJ tu, sure ada...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama