Analisis Hans : Maharaja Lawak Minggu 7



Pengacara:
AC Mizal


Juri:
Mamat Khalid, Ahmad Idham & Saiful Apek


Peserta - Peserta:


Penyingkiran:
Amir


Ulasan Hans:

Pada episod kali ini, tema yang diberikan adalah Silent Comedy dan persembahan kebanyakan para peserta pada minggu ini bagi aku boleh tahan dan agar menghiburkan kerana bukannya senang untuk berlawak tanpa berkata - kata kerana segalanya bergantung kepada persembahan mereka sendiri. Jadi, aku akan memberi komen ringkas kepada semua aksi peserta maharaja lawak mengikut urutan persembahan mereka pada episod ke-7 ini.


Kumpulan Sepah


Persembahan pembukaan pada kali ini berjaya dipersembahkan dengan hebat sekali oleh Sepah. Menjadikan perbuatan ngangkung sebagai bahan lawak mereka untuk minggu ini sememang berjaya menggeletek hatiku untuk ketawa. Menggunakan hos paip untuk memberi CPR juga agak menarik pada pandangan aku. Paling menghiburkan sewaktu bunyi yang menunjukkan ambulans datang untuk mengambil bomoh tersebut tetapi tiba - tiba tidak jadi berhenti dan bunyinya terus menghilang. Sangat lucu disitu kerana aku tahu ambulans tu tidak berhenti kerana mereka terlihatkan hantu tersebut disitu. Apa - apapun, tahniah kumpulan Sepah. Satu persembahan yang cukup menarik.


Amir


Persembahan Amir pada minggu ini pula aku langsung tak faham sebab bagi aku tak ada kesinambungan daripada lawak pertama hingga ke pengakhiran. Daripada menjadi Matador sehingga kepada penari(mungkin) memang susah untuk memahami lawak Amir ini. Mungkin ada sedikit lucunya pada persembahan beliau tetapi tidak cukup untuk mengatasi lawak - lawak peserta lain.


Kumpulan Balas

Persembahan mereka pada minggu ini boleh tahan menarik cuma mungkin kerana selalu menggambil lawak - lawak daripada persembahan mereka sebelum ini yang boleh aku kategorikan sebagai lawak kitar semula membuatkan unsur humor itu sedikit kurang bagi aku. Apa - apapun, persembahan kumpulan Balas pada minggu ini masih baik dan tidak mengecewakan. Semoga berjaya kumpulan Balas!



Kumpulan Jambu


Persembahan kumpulan Jambu pada minggu ini memang menarik dan terbaik bagi aku. Mengambil tema sukan akuatik dengan menunjukkan aksi - aksi seperti terjun papan anjal, renang dan renang berirama sememangnya berjaya. Memang aksi mereka setaraf aksi pelawak yang aku lihat pada rancangan luar negara seperti Just For Laugh. Kombinasi yang baik dan saling bantu membantu antara Yus dan Tauke menjadikan kedua - dua mereka sama kuat dan hebat dan seterusnya menjadikan persembahan kumpulan Jambu pada minggu ini sangat mantap. Tahniah Jambu! Aku amat bersetuju dengan Mamat Khalid yang mengatakan mereka layak untuk menjadi maharaja lawak dengan persembahan mereka yang hebat begini. Teruskan usaha anda untuk menawan hati pengundi. Semoga berjaya di minggu hadapan!


Nabil



Mungkin sukar bagi Nabil untuk memberikan persembahan yang terbaik pada minggu ini yang berkonsepkan silent comedy. Pertama mungkin kerana beliau bertindak sebagai seorang individu jadi idea yang dijana mungkin kurang atau susah untuk beliau menghidupkan unsur jenaka di dalam persembahannya. Kedua oleh kerana beliau bergerak secara solo jadi beliau tidak mempunyai kelebihan seperti peserta lain yang kebanyakkannya bergerak secara kumpulan dimana setiap ahli boleh bantu membantu sesama lain untuk menghidupkan persembahan mereka. Mungkin Nabil lebih sesuai dengan lawak yang boleh melontarkan vokal berbanding menunjukkan aksi semata - mata. Apa - apapun, moga Nabil kembali dengan persembahan lebih mantap pada minggu hadapan! Selamat maju jaya Nabil.


Man


Persembahan Man pada episod kali menjurus pada semangat patriotik menentang penjajah pada era sebelum kemerdekaan dahulu. Aku tak tahu kenapa tetapi aku suka juga lah dengan lawak Man pada kali ini. Mungkin kerana mesej lawaknya itu ada dan sampai kepada aku. Aksi Man pun boleh tahan jugalah lucunya. Cuma mungkin kehebatan peserta - peserta lain sebelum ini menenggelamkan persembahan Man. Mungkin juga persembahan Man ini sudah selalu sangat dilihat. Man perlu mempelbagaikan lagi persembahannya jika mahu bersaingan dengan peserta - peserta lain. Apa - apapun, tahniah Man! Gembira menonton persembahan anda!



Kumpulan Jozan


Persembahan kumpulan Jozan pada minggu ini juga aku rasa agak menarik walaupun kelihatannya seperti aku pernah terlihat persembahan sebegini. Menjadikan lawak silap mata sebagai persembahan mereka pada minggu ini ternyata sedikit sebanyak menyelamatkan mereka berdua berbanding persembahan pada minggu lepas. Permulaan persembahan mereka agak baik tetapi kemudian bertukar menjadi sedikit hambar pada pandangan aku. Apa - apapun, seronok melihat keletah Johan dan Zizan pada minggu ini. Moga kalian berjaya pada minggu hadapan! Teruskan usaha kalian!


Peserta Pilihan Hans Untuk Minggu Ketujuh :

  1. Jambu
  2. Sepah
  3. Jozan
  4. Balas
  5. Nabil
  6. Man
  7. Amir

P/S : Masing - Masing Ada Citarasa Tersendiri.

22 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. sokong dengan kesemuanya...huhu..ni dah boleh jadi juri tetap ni..haha

    BalasPadam
  2. yus dan taugeh ? tauke kan ? :)

    BalasPadam
  3. missamy : suka panggil dia taugeh....nampak kiut sikit...hahahaha

    BalasPadam
  4. tak tengok pon malam tadi sebab tak sihat :(

    btw takde orang terkeluar ke?

    BalasPadam
  5. c-tea : hahahahaha

    izzudin komander : aku sokong jozan tapi aku rasa Jambu n Sepah lebih konsisten

    relevan : hehehe

    J.Syazwana : baca ker tak nih?

    BalasPadam
  6. dgr citer maharajalawak dah xbley upload youtube..

    BalasPadam
  7. faiz : ar ar..gua tv ke apa entah xleh upload dekat youtube dah..tapi orang lain ada je upload..tu ku dapat tgok tu...hahaha

    BalasPadam
  8. harap nabil mampu menang, best sgt ke jambu tu

    BalasPadam
  9. kt umah tadek citra.
    benci betul astro ni tukar2.

    T__T

    btw, oke jgk kot amir keluar. sbb lawak die x best lah. huhu.

    BalasPadam
  10. abng...abang... abang rase lawak kome tu briliant ada macam monty python haha

    BalasPadam
  11. persembahan jambu dan sepah mmg best..

    BalasPadam
  12. kenapa ada undi masok? huhuh rasa mcm tk perlu je...pendapat saya la... tp malam smlm..jambu terbaek!..

    BalasPadam
  13. fuh...naisb baik amir dh klua..

    BalasPadam
  14. Dah jadi juri ke ngko nie? haha.. Nice review..

    BalasPadam
  15. persembahan jambu paling nak tergelak kuat2 :p

    BalasPadam
  16. huhuhu...i like sepah and jambu.
    lawak giler... tp untuk silent comedy, aku pilih sepah. lawak dorang sangat mudah difahami and best.

    kalau amir, memang paham apa dia nak sampaikan but bagi aku n friend rasa x lawak langsung.

    ermm..x nk komen panjang2 la..kang penuh komen aku jer.huhuhuhuhu.........
    pendek kata sebenarnya susah juga nak wat lawak tanpa bersuara ni..

    BalasPadam
  17. jambu n jozan terbaek! =)))

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama