Pizza Hut Chicken Cheesy Bite Baru

Assalammualaikum buat semua pembaca blog Hans. Alhamdulillah kerana kali ini Hans menerima jemputan daripada pihak Pizza Hut untuk menikmati piza kegemaran ramai yang didatangkan dengan versi terkini iaitu Chicken Cheesy Bites Baru bersama tagline yang cukup menarik iaitu "Letupan rasa tersembunyi". 


Apa yang istimewa dan uniknya piza Chicken Cheesy Bites terbaru ini ialah selain daripada lebihan kejunya yang sedap, terdapat dua kerak cili istimewa yang sememangnya akan memberi letupan rasa pedas yang tak dijangka buat penggemar piza ini. Jadi, mesti rasa seronok dan kelakar apabila melihat gelagat keluarga dan rakan-rakan sewaktu  makan Chicken Cheesy Bites ini beramai-ramai sebab masing-masing nak tahu siapa yang tergigit cili kan? Hahaha!


Walaupun Hans kurang arif tentang selok belok kawasan parkir motosikal di kawasan Pavilion ini tetapi selepas bertungkus lumus mencari dengan bantuan rakan blogger Dboy dan alhamdulillah Hans akhirnya tiba di Pizza Hut Pavilion Elite dimana berlangsungnya pelancaran menu Pizza Hut terbaru ini iaitu Chicken Cheesy Bite. Sempat lagi Hans bergambar dengan replika pelakon Gol & Gincu Vol 2 ini sebelum masuk ke dalam. Haha!


Menurut Merrill Pereyra yang merupakan Ketua Pegawai Eksekuti, Bahagian Restoran QSR Brands (M) Holdings Bhd, setelah hampir 36 tahun menyajikan piza lazat kepada pelanggan, mereka melihat para pelanggan Pizza Hut bukan sahaja teruja apabila disajikan dengan makanan baru tetapi penggemar piza yang dihasilkan oleh Pizza Hut juga turut teruja dengan bahan yang digunakan ditambah pula dengan pengalaman yang menyeronokkan saat menikmati piza. Jadi, Chicken Cheesy Bites baru ini dihasilkan hasil inspirasikan daripada pengalaman kanak – kanak Malaysia yang menjadikan gurauan sebagai cara berinteraksi dan berseronok dengan sesama lain.


Merrill Pereyra juga turut menyatakan Chicken Cheesy Bite ini memberi pelanggan peluang untuk berseronok dengan sesama sendiri dan piza ini dipenuhi dengan rasa letupan mengejut, sekaligus mengeratkan hubungan persahabatan dan berseronok dengan sesama lain. Ini membuatkan mereka mengambil keputusan untuk bekerjasama dengan pihak penerbit filem Gol & Gincu Vol.2 kerana filem tersebut juga sinonim dengan persahabatan dan menepati objektif Chicken Cheesy Bite ini sendiri.


Perghhhhh!! Mesti masing-masing meleleh air liur tengok gambar Chicken Cheesy Bite di atas ini kan? Hahaha! Kalau nak tahu sebenarnya di antara 18 kepingan cheesy bites ini tersembunyi dua gigitan limpahan keju berperisa cili yang pasti memberi letupan rasa kepada sesiapa yang bertuah memakannya. Tujuan diadakan dua kerak cili istimewa ini untuk menjadikan Chicken Cheesy Bites sesuatu yang menyeronokkan. Lebih menarik lagi apabila Pizza Hut akan menyediakan prop istimewa bagi pelanggan yang bermain permainan “Siapa Kena the Spicy Bites” bersama keluarga dan rakan – rakan seterusnya mengabadikan pengalaman seronok ini di media sosial masing-masing. Bukan itu sahaja, bagi kelainan rasa, Pizza Hut juga bakal memperkenalkan dua letupan masam di antara 18 bites pada bulan hadapan. Sebagai tambahan kepada 18 cheesy bites yang dipenuhi dengan limpahan keju cheddar dan mozarella (dan dua gigitan cili pedas), Chicken Cheesy Bites juga didatangkan dengan lapisan sos salsa tomato, ditabur dengan isi ayam carik, bebola ayam serta keju.


Alhamdulillah! Selepas Hans merasai sendiri piza Chicken Cheesy Bite terbaru ini, Hans boleh katakan menu ini mempunyai rasa yang menarik dimana rasa menarik itu datang daripada kejunya yang sedap serta sos istimewa yang menambah lagi kesedapan menu ini. Memang Hans langsung tak rasa muak. Rasa nak menambah makan itu ada. Hahaha! Kalau ada yang tanya bagaimana rasa cili yang digembar-gemburkan di dalam piza Chicken Cheesy Bite baru ini, Hans tak dapat nak bagi komen sebab rakan di hadapan Hans yang bertuah dapat jumpa dan makan sendiri kerak cili itu. Katanya pedas! Jadi, kepada sesiapa yang makan nanti, Hans doakan nasib baik menyebelahi kepada bakal-bakal pemakan dua kerak cili pedas yang wujud di dalam piza ini nanti. Hehehe!   


Seronoknya Hans berada disini bukan sahaja kerana menjadi antara orang terawal menikmati piza Chicken Cheesy Bite ini tetapi juga berasa gembira dengan kehadiran pelakon-pelakon filem Gol & Gincu Vol.2 iaitu Diana Danielle, Aedy Ashraf dan Jad Hidhir yang turut hadir memeriahkan majlis dengan melakukan demonstrasi cara menikmati Chicken Cheesy Bites baru serta menghiburkan para media dengan bermain dan bergurau sesama mereka dengan gigitan cili Chicken Cheesy Bite.


Bukan sahaja Hans dan rakan-rakan media lain dijamu dengan piza Chicken Cheesy Bite baru tetapi kami juga dihidangkan lagi dengan menu-menu tambahan lain yang sedap-sedap belaka. Memang puas hati dapat makan macam-macam menu ini. Terima kasih Pizza Hut atas layanan yang sangat baik kepada kami semua. Hans juga berkesempatan bertemu dengan orang kuat filem Gol & Gincu Vol.2 dan dikhabarkan bahawa kerjasama Pizza Hut bersama filem ini adalah bersempena dengan pelancaran Chicken Cheesy Bites baru serta penayangan filem ini pada 25 Oktober nanti. Kolaborasi ini akan turut melibatkan beberapa kempen serta aktiviti – aktiviti yang bakal menambahkan keriangan dan menjadi platform bagi rakyat untuk menemui semula ikatan hubungan menerusi pengalaman menyeronokkan.


Bagi menjadikan pengalaman ini lebih luar biasa, Pizza Hut ingin memastikan pelanggan bukan hanya ‘kena’ gigitan cili atau masam, tetapi juga ‘kena’ hadiah yang menakjubkan. Jaminan hadiah sehingga RM 6 juta bakal diberikan kepada pelanggan dengan setiap pembelian Chicken Cheesy Bites sebagai sebahagian dari peraduan “Siapa Kena”. Ia tertakluk kepada pelanggan yang makan di restoran, bawa pulang dan bagi penghantaran pesanan.

Hadiah yang ditawarkan termasuklah:

  • 35 hadiah wang tunai (5 x RM10,000 dan 30 x RM1,000)
  • Baucar Pizza Hut (Spageti Creamy Carbonara, Spageti Meatball Bolognese, Deli Wings (Kepak Ayam), Piza Pan, Minuman Ringan dan Roti Bawang Putih
  • 50 x Barangan Istimewa GOL & GINCU Vol. 2

Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak rasai sendiri letupan Chilli Bites dan untuk menyertai peraduan "Siapa Kena", sila layari dengan klik link dibawah ini untuk memenangi pelbagai hadiah-hadiah yang menarik dan ekslusif.  


Hans mengambil kesempatan disini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak Pizza Hut kerana sudi menjemput Hans untuk menikmati sendiri Chicken Cheesy Bite baru ini, Jadi, kepada semua pembaca blog Hans serta peminat Pizza Hut, menu terbaru Piza Chicken Chessy Bites kini boleh didapati di semua cawangan Pizza Hut bermula pada 1 Oktober sehingga Disember 2018. Selamat menjamu selera!

P/S : Jangan lupa sertai peraduan “Siapa Kena” untuk memenangi pelbagai hadiah istimewa yang ditawarkan oleh Pizza Hut. 

6 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. Sedapnya nampak...macam nak kena cuba ni...

    www.qiyabeauty.blogspot.com

    BalasPadam
  2. ni kalau mkn ramai2 syok nih kan dik... akak nih mmg la peminat keju...
    yg sebelum2 ni pun msti cuba... ni kalu beli mkn ber2 je tak bestnya... kene tunggu ada geng skit baru blh layan nih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheheh
      kena cuba kak
      so far saya makan hari tu sedap lah..kena dengan selera masa tu

      Padam
  3. Adoi Hans... PH baru makan salad tadi. Terasa lapar pulak lepas tengok pizza... hee...hee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehehe
      cepat order
      lepas tu masuk contest
      mana tau menang nanti

      Padam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama