Isnin, 24 November 2008

Nasib Aku Tak Tegur...Kalau Tak.......?

Hari ni tetiba mak aku nak sangat makan kentang goreng. Aku bukan nak cakap aku nih baik tapi sebab kasih dan sayangnya aku pada mak aku yang sorang nih..jadi aku meredahlah hujan membeli sebungkus kentang untuk digoreng dengan motosikal kesayangan aku tuh.

Sampai dekat tempat yang dituju dan dengan pantasnya aku bergerak masuk ke dalam menyerbu bahagian frozen. Akhirnya aku menjumpai kentang yang ku cari selama nih. Tahniah untuk diriku sendiri. Apa aku merepek nih?

Okay! Lepas tu aku amik jugalah sebungkus keju chesdale sebagai pemuas nafsu makan aku diwaktu cuti yang riang ria nih. Tibalah masanya untuk aku membayar 2 benda nih dekat kaunter cashier berhampiran. Aku kira - kira semua dalam RM13.40 dengan sebungkus kentang RM8.50 dan keju aku RM4.90 dan aku pun dah siap sedia dengan wang RM15 dekat tangan aku.

Lepas cashier tu kira - kira semua, aku tengok dekat skrin harga tu semua RM10.40 dan aku merasa sangat musykil. Nak bagi tahu dia salah kira ker tak nih? Nanti dia juga yang rugi. Tiba - tiba suara syaitan kedengaran di telinga aku,"Baik hang blah ja..sapa suruh dia cuai sangat..sudah..jom balik".

Aku tak dengar pula suara jin baik suruh aku buat baik. Jadi, aku pun pulang dengan hati yang gembira dan sampai dekat umah. Tetiba aku rasa bersalah pula dekat cashier tu. Ialah, dah aku tak bagitahu dia salah kira. Lalu aku tengok balik dekat resit dan melihat harga kentang tadi. Cisss!! Rupa - rupanya kentang RM5.50 jer. Aku rasa aku tengok tadi macam RM8.50. Adoi!!

Nasiblah aku dengar "suara syaitan" tu tadi. Buat aku baik pergi tegur cashier tu salah...tak pasal-pasal aku plak yang malu. Nasib tak tegur!!

P/S: Fuh!! Selamat Dari Mendapat Malu Atas Kesilapan Diri Sendiri!!

17 ulasan:

  1. yang rm8.50 cam ayam brand..
    yang rm5.50 cap azmy macam berger dining.. tu yang murah tu..
    hahaha..

    BalasPadam
  2. alamak malu beb kalau mcm 2..
    emm pas nie mmsti hang xkesana lgi

    BalasPadam
  3. wah....tak dpt byg n klo ko tnye.

    "kak salah kire ke?"
    "eh knpe?" dlm ati [tak penah aku slh kire]
    "kentang tuh 8.40 kn.."

    *diam*
    belek price kentang.

    "dik bkn lah 5.50 je"

    uiceh... spontan muke merah thn malu.
    byr smbil berkate
    "maaf kak. tade perasan"

    hahahaha malu!

    BalasPadam
  4. Jazli Safwan : ceit...apa kena mengena dengan dining...bahan dining semua murah...jgn samakan dengan barang aku beli..haha

    Teddi : uish..aku pergi lagilah..mana malu..dah aku tak tegur dia salah..kalau aku tegur memang aku tak pegi dah sampai dia tukar kerja tempat lain.haha

    ferienza88hezra : itulah...nasib tak tegur dia..kalau tidak sah cashier tu ngumpat pasal aku dgn member2 seangkatan dia..haha

    BalasPadam
  5. sALAM BRO.... KEKEKEKKE TU LA CEK BTUL2 LAIN KALI NOOOO SEB BEK X TEGUR...KALO X MALU WOOOO

    BalasPadam
  6. gile xberkualiti entry ni! hahah

    BalasPadam
  7. weh, kau ni kene tambah power spek!!

    cermin dah kabor!

    BalasPadam
  8. maza's : huhu3..akan lebih berhati2mulai sekarang..

    dickie adams : bacalah apa yg aku tulis dekat bahagian atas yer..alah..aku xmacam ko..entry ko ada gambar2 muka da perut2 ko tu sangat berkualiti..haha

    Aliya Azmi : Power aku dah tinggi...malas nak tukar..ari2 aku makan sayur tau..huhu

    BalasPadam
  9. meh2, bersangka baik.. kalo kata la ko tego cashier tu kan, mmg r ko malu.. tp die mesti kagum kt ko.. wujud lg manusia jujur cani, kata die.. hoho.. pastu die pun canang2kan nama ko kt org ramai.. ko trus jd popular kt tpt tu.. nnt ader la org nak amik wat menantu.. hahahaahhaha..

    aku mmg ske merepek di pagi hari..

    BalasPadam
  10. bro register dulu bro...
    xyah update pun xpe...
    xgangu sbb dia cuma nak click kat iklan je

    BalasPadam
  11. setuju dgn fadhilah. kalau jujur, walaupun sedikit malu, tapi akan membuah kagum pd org lain.. bisikan syaitan mana pernah baik, bro..

    BalasPadam
  12. naper la ang ikt ckp setan tue...
    setan kn musuh kter yg nyata....
    aduuiiii....
    better kte malu skng dr dpt musibah hanis...
    ingat psan aku neh yg jhat....

    BalasPadam
  13. Nur Fadhilah : Ko memang suka merepek Oma..wah dah ada penyokong skrg....

    Teddi : register cam ner tu?

    Hartini Omar : Syaitan memang jahat..huhu..tapi jgn sokong nur fadhilah..keh3

    e-zul Iswhat : mungkin kut...

    anonymous : adakah anda syaitan itu?wakakka...

    BalasPadam
  14. woah ANAK MAK!
    wakakaka
    entry ko besh ar...
    heheh
    exchange link jowm??
    ngee XD

    BalasPadam
  15. chubbycekelat : habis tu anak saper lagi..mak den la mengandungkan den..den pun anak abah juga...ialah..tanpa mak ayah tidak lahirlah aku...nak tukar link?on9 jer..sila2

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com