Rabu, 10 Disember 2008

Bodoh Punya Pompuan!!!

Membaca blog Cikgu Ted Barker berkenaan sikap jurujual yang kelihatan angkuh membuatkan aku teringin nak mengupas berkenaan hal nih cuma yang lainnya ialah sikap pembeli terhadap jurujual.

Teringat lagi waktu aku muda-mudi dahulu. Ini bukan bermaksud aku dah tua tapi sekarang aku remaja yang hensem(gila babi punya perasan..pergi matilah sama aku..haha). Waktu itu aku keja dekat Billion(bukan Pavilion). Aku jaga toy’s & stationery department. Hari itu aku bekerja shif pagi. Maklumlah hari itu bukan hari cuti umum atau cuti awam lalu orang yang datang pun tersangatlah sikit(ngantuk gila masa tu).

Tiba – tiba aku terpandang kelibat seorang wanita cina nih dengan keadaaannya yang seperti gelabah mencari sesuatu. Aku pun pergilah menghampiri beliau dengan sopan dan santun yang maha baik sambil melemparkan senyuman yang indah(gila sopan aku..anak sapa lah nih..wat menantu bagus nih..haha).

Beliau : Hallo…itu getah mana??(cara cakap dia macam aku nih bibik indon dia plak)
Aku : Kejap yer Miss(berlalu mencari getah tetapi masih tidak amik hati dengan ton percakapan beliau tetapi mulut beliau berbau babi..tak berus gigi ker pompuan nih?)
Beliau : Okay(muka kerek tahap wali-wali + dewi-dewi)
Aku : Sorry Miss..dah habislah..(apa la tempat aku keje nih…stok pun habis)
Beliau : Haiya, mana boleh habis. Saya baru beli saja itu hari(tetiba marah dengan muka yang menjengkelkan)
Aku : Sudah habislah Miss. Saya sudah cari. Memang sudah habis. Sorry..(rasa bengang jer dengan betina tu tetapi ton suara masih lembut dan masih senyum terpaksa)
Beliau : U orang baru kah sini?(gaya dia gila babi punya sombong)
Aku : Baru jugalah(haih,apa kena mengena aku baru ker tak. Padahal aku dah 3 minggu lebih keje)
Beliau : Mana boleh. Saya baru beli saja itu hari. Saya cari sendirilah. Hishh..(masih tidak percaya dengan kata – kataku dan bising – bising)
Aku : Okay…(gaya nak tak nak jer jawab)

Lepas tu, aku pun berlalu pergi sambil menyanyi mengikut lagu dekat radio. Gila layan. Alang – alang tu aku jenguk – jenguk jugalah pompuan bodoh sombong tu. Dia mencari – cari tak jumpa juga. Haha. Padan muka sama beliau.

Lepas tu dia pergi serbu pula dekat supervisor bahagian bertentang aku. Dia bercakap dengan supervisor tu sambil mulutnya memuncung – muncung ke arah aku. Situasi yang berlaku di dalam hati aku :-

Hati aku yang baik : Apahal pompuan ni???
Hati aku yang jahat : Babi lah cina nih…dok tak puas hati jadah apa entah..getah tu memang dah habis kut
Hati aku yang baik : Jahanam lah pompuan nih..macam lah sini jer jual getah..bodoh
Hati aku yang jahat : Lahanat punya betina. Nak cari pasal ker apa dengan aku.

Kesimpulannya, hati aku yang baik dan hati aku yang jahat bersatu padu buat seketika waktu. Gagagagaagaga(gelak kuda)

Lepas tu supervisor tu datang pada aku pula ditemani pompuan bongok tu. Tanya benda yang sama à Mana Getah?. Haih, nih aku mula panas nih. Dahlah mengantuk sebab kebosanan tahap mega melampau. Pastu ditanya soalan – soalan yang bodoh macam ni. Aku pun cakaplah,”Pergilah cari dekat situ” dengan gaya yang memang nampak benganglah(memang aku tengah bengang pun…panasssss bebbb). Lepas tu supervisor tu pergilah mencari getah dengan rajinnya. Aku dalam hati lagi berkata :-

Hati baik : carilah hang getah dekat pompuan bedebah tu sampai jumpa..
Hati jahat : kalau jumpa aku resigned la kerja nih…

Cari punya cari tak juga jumpa – jumpa. Seronoknya aku. Rasa nak menjerit kegembiraan jer waktu tu tapi kalau aku jerit orang kata aku gila plak. Dahlah aku selalu berkelakuan gila ketika kerja dekat situ. PUAS HATI AKUUU….PUASSSS…..MEMANG TERBUKTI GETAHHH DAH HABISSS….

Tiba – tiba datang bos besar dekat situ dan yang membuatkan aku sakit hati si pompuan cina nih bagitahu plak dkt bos tu pasal getah dalam bahasa cina plak tu(nak jer aku cakap arab dengan cina ni..bagi dia bengong tahap kayangan).

Bos tu pun tanya aku getah ada ker tak. Waktu tu aku rasa macam aku memerlukan pistol atau nak buat vodoo jer untuk membunuh pompuan cina yang maha bodoh tu. Asal kau tak paham bahasa pompuan? BODOHHHHHHHHHHHHHHHHHH…..Selepas kali keberapa aku cakap stok getah dah habis barulah beliau beredar ke bahagian lain.

Aku menjadi rasis sekejap ketika tu. Aku memang bercadang nak mengupah ejen 007 untuk membunuh pompuan tu tapi sebab duit takder maka terpaksalah diabaikan cadangan aku tu. Nak beli getah pun nak kecoh – kecoh. Macam tempat lain takder. Asyik – asyik bagitahu aku, “Mana boleh. Saya baru beli saja itu hari”. K*mak punya pompuan. Macamlah ko sorang jer dalam dunia nih yang beli getah. Haih, bengang betul dapat customer gila meroyan macam nih.

P/S : Kalau Bunuh Orang Tak Berdosa Semestinya Beliau Adalah Salah Satu Mangsa Pembunuhan Aku. Hahahahaha(Gelak Giant)

20 ulasan:

  1. kesin nye ko...
    amacam nak pensan ape bau mulut pompuan2

    BalasPadam
  2. hahahaha...aku selalu je gelak dgn ayat2 ko yg memang besh!~

    pompuan tuh memang kimak..ekceli ramai perempuan kimak kat dunia nih ek?? hahaha

    *keluarga aku dan keluarga ko dikecualikan.!~ haha

    BalasPadam
  3. ka3....kesian ko dapat pgalaman camtu ek..aku masa kija kat 1 fastfood dulu pun pnah kija. Bial suh tgu 7min tuk brg dia nak tuh trus meroyan dpan kaunter ckp servis xok. padahal tu mmg servis standard kalu nak ayam gorang kentucky...

    BalasPadam
  4. hans.. aku pn kje billion gak dulu.. ko kje billion mane weh.. aku billion semenyih.. promoter lois jeans.. ladies.. kte pnh jumpe ke wak?? haha!! dan dan la kn..

    BalasPadam
  5. Teddi : gila weih...aku rasa nak muntah pun ada..tapi mengenang CUSTOMER ALWAYS RIGHT aku diamkan jer lah...

    Aizul : haha..gelak tutup mulut..memang ramai tapi bukan semua...haha..keluarga kita wajib diasingkan dalam hal nih..haha

    BurungBelatuk : huhu..biasalah..semua nak cepat...

    Akma : gila akma..sama dgn aku..tahniah...aku billion aloq staq la...dah gaji sikit..tapi sampai skrg aku tak usik gaji tu..huhu

    BalasPadam
  6. haha. kalau aku la kan. aku dh tengking pompuan tuh. :D (mmg xleh jd salesman aku ni, xsaba woo)

    BalasPadam
  7. kata lh kt cina 2 g dia customer last yg bli i2 getah.cbb 2 abs.(pas2 ank tmbh mengong kt ayat terakhir).
    psssstttt,getah apa yg dia cr?klu getah brg,byk kt umah aku.bg pree,aku xkecoh.

    BalasPadam
  8. asybedazzle : kalau aku tengking sia2 lah aku keja..dah brapa minggu dah..gaji itu penting...huhu

    pikato ezora : aku jujur..xsuka tipu la..hang ni ajaq aku menipu plak..ish ish ish...dia cari getah barang..getah yg kaler oren la merah la yg kecik2 tu...hat dok guna dok ikat nasi lemak tu..getah tu la..

    BalasPadam
  9. ceh!
    getah 2 pown tadak ka?
    bilion mana ank keja ni?!!

    BalasPadam
  10. ntah..
    billion mane la ko keje ni..
    barang punye xfemes pon tade ke?

    BalasPadam
  11. haha. tu pasal la Cahaya taknak jadi salesgirl. sebab orang2 buduh macam ni la.

    BalasPadam
  12. hahaha..
    aku tawa jer ar bc ayat2 power dier.
    nyumpah tue.. nak blaja ar..
    haha.. cian jugak ar Shah Rukh Khan diperlakukan sedemikian ruper..
    dah tak faham Melayu agaknyer c kwn tue..

    BalasPadam
  13. Pikato Ezora : itula pasal...stok sudah habis...haha...

    Aimy Yasmin : barang tak femes..tu malas jual tu..haha

    Cahaya : tak semua macam tu la..ada pengalaman best juga apa...

    Lotsoflove : itula pasal..nasib baru2 ni dapat dato...wakakakka

    BalasPadam
  14. haha...
    aku tau customer macam nie..
    kau maki je pttnye..
    cakap "lu bli ari tuh las stok la..pasal tu la abes"
    haha
    klakar la perempuan tu macam takleh trime kenyataan.

    BalasPadam
  15. penat tak jadi org hipokratus augustus?

    haha.

    depan org kita jadi robot. senyum senyum

    kat dalam ati tuhan je la tahu sumpah seranah tahap sekolah tinggi..

    haha.

    BalasPadam
  16. Akukopikausiapa : kan aku kena berhenti rugilah gaji aku...gaji tu penting...huhu

    Razor :ada yang baik juga..yang baik aku layan lagi baik la...sonok owhhh

    BalasPadam
  17. tipoO!
    baek gulung tikaq ja kata kt tokey billion 2.
    getah brg pown xda ka?
    mai import dr umah aku.
    punya byk!

    BalasPadam
  18. aku benci promoter yg suka dok ikut kt belakang time pilih baju..

    BalasPadam
  19. Pikato Ezora : sejak bila ang jadi supplier getah nih?

    Adalicious : aku pun tak suka tapi bila dah keje tau la..
    nak dapat duit lebih kena tebal muka ikut belakang...nasib aku tak dapat promoter..haha

    BalasPadam
  20. hahah kelakar plak entry ni..
    *tumpang cmmnt jup

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com