Khamis, 11 Disember 2008

Mari Memasak Bersama Chef Hans

Okay Puannnnn-Puannnnnn dan Tuannnnnn-Tuannnnnn(gaya manja)…hari nih u’ols semua bertuah sebab Chef Hans akan ajarrrr u’olsss semua 3 resipi hebat dimuka bumi yang fana nih. Hah, jeleslah Chef Jazli tu… I tak main lah setakat buat kek coklat tu…apa barang kek coklat(muka kerek tahap zionis)…

Puannn-Puannnnn sekalian(gaya manja lagi)….apa tunggu lagi…jangan lupa catat bahan – bahan resipi nih…kalau u’olss nak rakam dengan video cam pun boleh. Ramai chef – chef terkemuka u’olsss minta dekat I resipi – resipi nih macam chef wannn, chef ismail, Florence tan..sampai nangis guling – guling U’olss.. tapi I tak bagi.. tapi dengan u’olsss semua I kasilah sebab nih hadiah untuk u’olssss yang selalu datang blog Chef Hans. Ari nih chef nak bagi 3 resipi keramat chef pada u’olss…salin tauuuuuu….

Resipi Pertama

Okay u’olss…nih Chef nak ajar u’olss macam mana nak masak air. Hah, susah sebenarnya nak masak air. Ramai surirumah macam Kak Ton dengan Kak Bedah call chef tanya sebab apa diorang masak air tapi tak masak – masak. Okay, untuk memasak air kita memerlukannnn :-

Bahan – Bahannya
1 cerek yang berharga RM500 keatas(pastikan ada cop sirim)
4 liter air secukup rasa(nak guna air pepsi ker 7-up pun boleh)

Cara – Cara Membuat
1) Mula – mula u’olsss sukat air…nak cukup 4 liter tau..kalau lebih sikit u’olss buang dan sukat balik yer. Lepas tu masukkan dalam cerek mahal u’olss tu.
2) Selepas masuk dalam cerek..petik suis cerek(patutlah kak ton air yang ko masak tak pernah masak..dah tak buka suiz bila nak masak)…tunggu sehingga cerek u’olsss berbunyi. Itu ertinya air dah masak.

Resipi Kedua
Hah, lepas nih Chef nak tunjuk dekat u’ols macam mana nak buat roti bakar. Ramai yang hantar email dekat chef macam Kak Lela dengan Kak Rohaya menanyakan pasal hal nih. Diorang kata roti bakar diorang selalu terbakar. Diorang nih masak guna unggun api kerw? Macam – macam u’ols…pening chef..

Bahan – Bahannya
2 Keping Roti Jenama Gardenia(Jenama Lain Chef Tak Suka)
Sedikit Jem atau Marjerin
Sebuah pisau penyapu jem
Sebuah pembakar roti yang berharga RM1000 keatas(pastikan ada cop sirim)

Cara – Cara Membuat
1) Mula – mula u’olsss amik 2 keping roti…pastikan tiada kulat atau lumut yer(kalau ada u’ols bakar jer kedai yang u’olss beli roti tadi tu)..lepas tu masukkan dalam tempat pembakar roti u’olss yang mahal tu.
2) Lepas tu jangan lupa tekan suiz(penting nih u’olss…kalau tak sampai kiamat pun u’olss tak merasa roti bakar chef ajar nih)…laraskan suhu yang sesuai untuk menghasilkan roti bakar yang menarik dan empuk.
3) Tunggu roti bakar siap…bila siap sapukan dengan jem atau marjerin..hah dah siap…senang jer khennnnn…..


Resipi Ketiga

Okay. Chef nak ajar u’olss macam mana nak wat pizza…hah bukan susah pun..haih, chef pun tak faham lah asal lah ramai sangat cakap susah nak wat pizza ni..Kak Odah dengan Abang Zafa selalu call tanya – tanya chef…Rimas I…okay…nih cara – caranya..

Bahan – Bahan
Sebuah pizza yang dibeli dekat Pacific(chef nak u’olss beli dekat sini jer)
Sebuah ketuhar gelombang mikro berharga RM4000 keatas(cop sirim juga)

Cara – Caranya
1) U’olss panaskan ketuhar…laraskan suhu antara 150 – 180 darjah celcius yer…nak laras sampai 500 darjah celcius pun okay juga..itupun kalau u’olss berani nak tengok rumah u’olss meletuplah kan….chef tak tanggung…
2) Sesudah itu…..masukkan pizza tadi ke dalam ketuhar dan panaskan dalam 8-10 minit….hah…kan dah siap…..

Bukan susah mana pun. Mudah sahajakan u’olsss….so Chef Hans harap u’olsss semua mencuba 3 resipi keramat chef nih dirumah yer. Moga berjaya!!

P/S : Selamat Mencuba!!!

21 ulasan:

  1. Taqie : pundek punya taqi...motif aku gossipnyah...sial kan hang..mau kena tabuh ka fitnah aku bukan2??haha

    BalasPadam
  2. hahaha..resipi susah2x wooo..
    buat buku laris ni..

    takie jales..die nak sgt jadi gossipnyah tu..sampai sggup post gmbr sendiri..hahaha

    BalasPadam
  3. terbukti, andalah penyelenggara gosip nyah..
    ga ga ga..

    BalasPadam
  4. knpkah tukang masak msti gaya nyah?
    resipi hbt kah itu?

    HAHAHAHAHAHAHAHA! anda lawak.

    BalasPadam
  5. tak kosser skals.

    unsangkarable la u ni voley jadi chef hanjeng.opss..

    wei. kadang2 menyahkan diri mmg hudoh. mati2 aku ingat nak masak yg susah2. buang karang je layan. masak air, nenek kebayan pun terror. kalau berani masak dan belanja kawan2 la.

    haha. ada beran? err, umah ko kat spital tak? hehe

    BalasPadam
  6. aduyaii.. susa betol resipi ini

    BalasPadam
  7. ish... terer la ko...
    aku baru tau resepi2 ni...
    bagus2.. ko wat buku, aku konfem beli. siriyes ni.
    keh3~

    BalasPadam
  8. terror gile masak. adoyaii. gossip nyahh? hahaha:P:D

    BalasPadam
  9. la..patut la aku jerang tak penahnye masak2...sib baik chep sudi jor kan.

    BalasPadam
  10. huyoo~ terer la kamu masak2 nih.
    ley r ajr aku cena nk wat teh panas lak eh.hehe

    BalasPadam
  11. ajaq aku msk megi lak.
    aku dh khatam 33 resipi ank 2.
    makasih lh byk2.

    BalasPadam
  12. Rikhman : tahu tak per...laris lagi dari novel ahadiat akashah tu..haha

    Jazli Safwan : tak kuasa I nak jadi penyelenggara gossipnyah tu...plzzz...mangkuk ayun la ang...

    Irma Ain : Aku saja2 amik feel la..ceit...hebat la resipi tu..ramai menghargai tu..haha

    Razor : aku chef terkenal..mestila rumah banglo macam dekat taman mewah tu..wakakakka

    Aliya Azmi : patut ko bersyukur chef nak kongsi dgn ko resipi susah nih..selamat mencuba

    Aimy Yasmin : chef tengah berurusan dengan pihak publisher..xder apa2 hal tahun depan kuar..jgn lupa beli yer...murah jer..RM1500 sebuah...

    Nadhsamuel : tq...

    Asybedazzle : dah nama pun chef..mestilah kena terror masaknya..adoi

    Misz Eyeliner : ko pun macam Kak Ton rupanya..len kali buka suiz yer..

    Cik Dina : nanti kalau chef hans tak bz chef ajar ok...ahaha

    Pikato Ezora : wah, peminat setia rancangan chef hans ni..sampai dah khatam...bagus2...nanti chef ajaq lagu mana nak masak maggi plak noh..

    BalasPadam
  13. emm mmg tero
    nak belajar lah mcm nie
    chef hans jadi ckg nak x

    BalasPadam
  14. halemakkk gua ingat betol laa mau bg resepi gempak! ape men segera2 jek suma nih hans. buat laa dgn penta lelah sket. kacang jek sume tu. agagagag :p

    chef hans & chef wan ade iras2 laa bunyik! gagagaggagag

    BalasPadam
  15. Teddi : chef busy la..lepas ni nak kena gi OStrolia plak..ada seminar..hahaha

    Cikgu Wiween : susah la cikgu resipi2 nih...kalau tak orang tak suruh la I buat buku resipi..gagagaga...

    BalasPadam
  16. F.Adams : haruslah u'olss...sekali sekala...haha

    BalasPadam
  17. resepi pling hangit utk post ini.
    maca sipot je.

    BalasPadam
  18. Masak air tu 7up dengan pepsi pun boleh?hahahahahahaha..apa semua produk mahal2 je hans?Hahaha..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com