Isnin, 15 Disember 2008

Woiiiiiiii......Turunnnnnnnnnnnnnnnn!!

Kisah masa zaman muda mudi plak. Perkara paling best aku pernah buat masa tingkatan 2 ker 3 entah(aku dah lupa plak) dekat sekolah menengah agama(sekolah yang aku tak suka langsung) adalah menenangkan fikiran di kawasan kebun yang diguna oleh budak – budak yang ambil subjek Kemahiran Hidup Pertanian(termasuk aku lah tu).

Suasana kebun nih gila mendamaikan untuk menenangkan fikiran yang menghadapi tekanan melampau ketika itu. Aku dengan seorang member baik, Man dan seorang lagi bekas member baik, Gajah(waktu adegan ini berlaku dia masih kawan baik aku) selalu melepak disitu pada waktu petang membaca surat khabar(yang selalu dipinjam dekat bilik guru tetapi jarang dikembalikan..wakakakak) sambil makan – makan dan mengawasi tumbesaran pokok – pokok situ(sebab tu cikgu KH sayang aku…gagagaga).

Satu hari kami semua nak cuba ubah tempat melepak. Dah bosan kut hari – hari mengadap kebun jer. Tetiba ternampak tangki air yang tersergam indah depan mata.

Aku : Amacam? Nak try?(nak sangat naik tangki tu)
Man : Jommm! Jommmm!!(lagi gila punya excited nak naik)
Gajah : Takutlah aku…tengoklah tangga dia..berkarat dah…(muka cuak)
Aku : Betul jugakan..mati nanti tak sempat plak ambik PMR..(baru terfikir)
Man : Jomlah!! kalau Gajah tak mau naik kita naik dua dah. tinggai dia sorang-sorang.(nak naik juga)
Aku : Okay, jom arr Man!!(aku pun nak naik juga)
Gajah : Ialah…aku ikutlah hang pa dua.(paksa rela jer muka)

Fuh, gila adventure naik tangga tangki tu. Dengan bergoyang – goyang badan aku ditambah kekaratan melampau di alami oleh tangga – tangga tangki terbabit(kesian korangkan tangga..muda – muda dah karat..haha) memang membuatkan aku mengucap dua kalimah shahadah berkali – kali(nasib masa tu aku tak takut gayat).

Akhirnya, kami sampai di puncak sana. Gila seronok. Melihat pemandangan sawah padi yang menghijau kala itu di tambah dengan angin yang sepoi – sepoi ribut(laju gila angin masa tu) memang menenangkan hati yang tengah serabut dengan tekanan – tekanan hidup masa tu. Jadi, secara rasminya tangki ini menjadi kawasan rasmi tempat melepak kami. Tanda kawasan tangki sudah dijajah maka nama – nama kami ditulis dengan pen di kawasan tangki tersebut.(Pirates of Aloq Staq…kihkihkih)

Bangganya sebagai budak yang baik(waktu tu aku baik lagi owhhh..haha) mampu naik ke atas tangki mengatasi budak – budak yang selalu fly waktu malam yang tak pernah lagi naik tangki nih. Gila heaven dekat puncak tangki nih. Mengketedarah(melantak) makan dekat atas tu memang best(suasana seakan – akan berkelah pun ada). Hikhikhik(gelak comel)

Selepas beberapa hari melepak dekat atas tangki air yang tinggi tu, tetiba pada suatu petang yang sunyi kami bertiga mendengar jeritan ramai manusia yang entah dari mana datangnya.

Jeritan : Woiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!Turunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!(bapak kuat menjerit)
Gajah : Matilah weih..kita kantoi ahhh!!(muka cuak tahap jumpa Izrail)
Man : Nak turun ker tak nih? Aku dah malu dah nih!!(muka dah macam kena buasir)
Aku : Tak mau turun boleh tak weih? Cuba hang tengok bawah..(muka macam kena denggi)
Man : Tu dia…matilah kita weih..pengetua dengan pak tad(pk hem) dekat bawah.(dah memang macam kena buasir dah)
Gajah : Tu lah aku dah kata jangan naik hari nih..hampa dua nak naik juga..(membebel – bebel plak jebon nih)
Aku & Man : Diamlah weihhh(bengang)
PakTad(pkhem) : Woiii, turun!!.hampa dok(duduk) dekat atas tu buat apa..Turunnnn(bapak gila punya marah)
Pengetua : ………..(diam jer sebab tu aku suka pengetua nih).

Maka, kami bertiga pun turunlah dengan ketakutan yang melampau pada Pak Tad tu.

Pak Tad : Yang hang pa tiga gatai sangat dok atas tu dok mencari apa? Hang pa tau tak pelajar di larang naik tangki ayaq(air) nihh???(muka dah macam Godzilla)
Kami : Tahu(tunduk memandang rumput yang comel lagi hijau).
Pak Tad : Dah tau tapi dok buat juga!!esok pagi pukul 8 datang pejabat saya!! Hah, tolong saya angkat pasu pokok pergi dewan(suka suki jer mengarah aku..penampaq mau??).
Kami : Baiklah(malasnya nak angkat pasu pokok..dah lah dewan jauh).

SCRAPPPPPPPPPPPPPP! Mak dato. Bapak gila punya sakit dia rotan dekat bilik dia pagi tu. Dua kali pula tu. Tibai(rotan) kami semua macam anak lembu pulak(kejammm, zionis, ariel sharon, bushhh). Uwaaaaaaaaaa!! Sakittttttt gila masa tu sebab pertama kali kena rotan dalam hidup. Selalu kena penabuh(penampar a.k.a penyepak) jer. Benci Pak Tad. Haha.

Sejak dari itu, kami hanya mampu memandang saja tangki air tersebut. Walaupun ada cadangan dari kami semua yang masing – masing nak naik lagi tangki tersebut tetapi kesan rotan Pak Tad sentiasa kembali menghantui diri masing – masing sehinggalah aku berpindah sekolah ke sekolah teknik waktu tingkatan 4.

P/S : Dah Lama Tak Kena Rotan Lepas Habis Belajar Dekat Sekolah Teknik. Hahaha(Gelak Jahat)

27 ulasan:

  1. hahaha...lawak2x.
    tapi mmg pkhem mesti over dri pengetua.lol

    BalasPadam
  2. hahaha...kat teknik hg xtry cari tangki ayaq ka?

    BalasPadam
  3. kne rotan kat punggok ke ceq ? adeyhh, kompem merah. haha.
    weh, pk hem aku pon garang. garang tahap gaban. gaha

    BalasPadam
  4. sekolah agama ja xbest yaaa???
    hiburan laju ja
    :P

    BalasPadam
  5. kah3...kalu nak paham peranan guru2 kanan n pk2 sekolah,kena p join drg...aku ada xperien mgajar,mmg tugas pkhem lbh menonjol dr pgetua sb dia deal direct ngan stud...tp tgok org gak,ada yg rasa bila bpangkat suma kene respek kat dia...
    bro,aku bg ko tag lain la kang...

    BalasPadam
  6. aku dulu kat sekolah naif je. tak kawan ngan org mcm hang.

    hehe

    BalasPadam
  7. masa skola menengah kene rotan?

    aku masa skola rendah. byk kali. nakal. lol

    tp, aku tak faham nape skola tu punkul kat punggung?? kat tgn or kaki sudah la. why buntut?

    BalasPadam
  8. buat pengetahuan hang, cheq pon skola agama jugeeekk!~ haha

    BalasPadam
  9. kem salam ngn Pak Tad tuh...gaya die gotan tuh cam ensem jew..hihi

    BalasPadam
  10. rikhman : ar ar..aku pun perasan benda yang sama

    hapeace : try2...best..kantoi sendiri tanggung

    gadis kampung separa bandar : owh..aku tak berani dkt teknik..warden aku semua gila punya..xsanggup amik risiki

    asybedazzle : punggung la takkan rotan lidah plak..haha..garang la sangat pk hem ko tu

    taqie : yups..saya suka skolah teknik saya saja masa zaman muda mudi...

    burungbelatuk : haha..tag la..kalau rajin ku buat

    razor : ialah..ko kawan dengan orang jual burger..haha

    isya : haha..xpayah kesian pun

    aliya azmi : masa sekolah rendah aku takder problem lorr..ntah..rotan punggung senang kut...

    aizul : la..lagutu ka..cheq skolah agama mana?haha

    irine nadia marcello : ensem macam salleh yaacob la dia..gagagaga

    BalasPadam
  11. bunyi rotan tu x bleh blah..
    scraapp!!???
    haha

    BalasPadam
  12. pna kna rotan gn ghazlan ka?
    ghazlan kn slu dok usung rotan.
    ahahaha.
    rindu ghazlan yg kacak lg tampan!
    bertahik lalat manis tertampal di pp beliau.awwwww..!

    BalasPadam
  13. aDUH..
    SAKit dow..
    aku pun teringin nak panjat tangki kat skolh dulu tapi mujurlah xkesampaian niat.. pempuan xleh ar..
    hahaha..
    Gayat akuuuuuu..
    turunnnnnnnnnnnnnnnn..

    BalasPadam
  14. Tak "jantanlah" kalau tidak buat semua itu di asrama, bukan!

    BalasPadam
  15. ekekeke~
    aku tringin nak naek...
    tp takot.. huhu~
    nyesal xnaek..
    huh, aku pon mnyampah gle ngan pkhem..
    slalu over.

    BalasPadam
  16. huhuhu...nak kena rotan ke?hahahah..bahayala naik2 tangki tu

    BalasPadam
  17. emm hai emm aku nie pakar panjat2 tau
    spider mantu belajar ngn aku tu

    BalasPadam
  18. mak oii dasat hang dok panjat tangki ayaq siap kena rotan! ehehehe mmg terejal :P

    BalasPadam
  19. ~mademoiselle hana~ : haha..kesan effect tu...

    pikato ezora : dgn ghazlan aku rasa tak..tapi kalau dkt hostel tu selalu la..ang tau la kan bandi dgn jacko tu..haha

    atira : apa yg best?

    lostoflove : best weih naik tangki tu..dah tinggi

    Anuar Mashor : yups...

    Aimy Yasmin : haha..biasalah PK Hem

    Princess Liyana : memang bahaya tapi best

    Siti Bum Bum : kalau tak berani tak leh naik..kena beranilah kan..

    Teddi : ahahah..ajar aku terbang

    cikgu wiween :hahahaha..nak join panjat?huhu

    BalasPadam
  20. dok asrama kner laa wat mender pelik2, biar dirotan atau dipeliat sana sini..jadi pengalamn woo

    ~rindu zaman skolah

    BalasPadam
  21. Omarkhayam : yups..best zaman skolah

    BalasPadam
  22. sengkool : masa tu jer lah berbekas pastu tak lah...haha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com