Selasa, 5 Mei 2009

Pabila 3 Hari Lepas Habis Exam(Part 1)

Hari Pertama

Selepas tamatnya kertas terakhir peperiksaan, maka aku and the gang (Deja Rozalez, Geena Moralez, Yati Luciana, Fatinazawa dan Nukmanitoz) telah membuat keputusan untuk menghabiskan duit masing – masing dengan makan di depan Uitm. Malangnya kedai makan yang dimaksudkan tiba – tiba tertutup tanpa diketahui sebabnya. Jadi, kami semua pun pergilah makan KFC dekat Alor Gajah dengan menaiki bas Mara Liner.

Dekat KFC, kitaorang telah berjumpa dengan dua orang budak ‘Slumdog Millionaire’. Waktu aku membuka dompet dan secara tak sengaja tertunjuk duit aku yang berkepuk – kepuk(waktu tu jer lah sebab ramai bayar hutang...hahahaha) tiba – tiba aku didekati oleh salah seorang budak ‘Slumdog’ nih.

Budak Slumdog 1 : Abang! Abang! Minta saringgit(RM1)....(loghat India)

Aku : Sorrylah dik. Takder duit lah. Minta dekat akak nih(sambil menunjukkan jari pada Deja Rozalez)

Deja Rozalez : ..........(muka terkejut)

Budak Slumdog 1 : Akak! Minta saringgit.

Deja Rozalez : Sorrylah dik! Akak tak der lah.

Budak Slumdog 1 : Itu abang kata minta sama akak.

Deja Rozalez : Ishhh, mana ada! Akak tak ada lah adik(sambil buat muka seposen)

Budak Slumdog 1 : .......(berlalu pergi kepada orang lain sambil mengucapkan ayat yang sama -> Saringgit)

Deja Rozalez : Sengal lah ko Hans!! Ada patut suruh dia minta dekat aku!!

Hans : Hahahaha!!!(gelak kejahatan)

Kemudian, kitaorang pun pergilah menjamu selera masing – masing. Aku dan Deja Rozalez mengambil tempat duduk di tengah – tengah antara Geena Moralez, Yati Luciana, Fatinazawa dan Nukmanitoz. Tiba – tiba datang pula lagi seorang budak Slumdog nih dekat kitaorang :-

Budak Slumdog 2 : Akak!! Itu makanan kasi sayalah(sambil menunjukkan jari kepada makanan Geena Moralez).

Geena Moralez : Kalau I bagi U...U janji jangan datang minta lagi tau!! Janji tau!!!

Budak Slumdog 2 : ......(mengangguk – angguk kepala)

Geena Moralez : Nah, ambil nih! Jangan kacau I lagi tau.

Budak Slumdog 2 : .....(mengganggu Yati Luciana plak)

Yati Luciana : Jangan pegang!!! Alaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!

Budak Slumdog 2 : ......(berlalu pergi tanpa sebarang perasaan bersalah)

Geena Moralez : Budak nih aku rasa boleh jadi PR(public relations) bila besar nih. Diorang nih memang berani habis dan tak malu langsung.

Semua : Hahahahaha....

Fuh, nasib aku berada di tengah – tengah. Kalau tidak peninglah kepala otak aku nak menjawab dengan budak – budak tu. Kadang – kadang rasa kasihan juga pada mereka nih tetapi kadang – kadang rasa macam nak bagi Kame Hame Ha pun ada juga sebab rasa tak selesa sebab waktu makan pun bebudak nih boleh datang meminta - minta lagi tanpa ada sebarang halangan dari pihak KFC sini.

Lepas tu, kitaorang pergilah pula ke Dataran Keris. Tak sangka pula hari tu tetiba jalan ditutup sebab ada Go – Kart. Sayangnya kitaorang lambat sikit jer datang situ. Kalau tidak sempatlah lagi menghabiskan duit main Go – Kart.

Sampai dekat pentas dekat Dataran Keris tu tiba – tiba ada seorang mak cik 40-an nih menyanyi lagu dangdut Inul. Bukan main lagi beliau menyanyi dan bergelek – gelek dekat atas pentas tu. Berani betul si tua nih. Gelek habis.

Aku : Eh, suara dia macam Inul lah.

Semua : Uwekkkk!!!

Hahahaha!! Kitaorang pun pulanglah ke Uitm dengan gembiranya menaiki bas Patt Hup melalui kawasan berbukit dekat Kelemak tu. TO BE CONTINUE........

8 ulasan:

  1. Hye there..
    Merdeka sua..
    fuyooooooolah nama2 kwn2 Datuk SRK..
    Sepanyol sumer ker?
    huhu..

    kadang kasihan jugak sama itu budak2 tapi marah jugak ar ngn parents dier..
    Ntap p maner dier nyer parents..

    BalasPadam
  2. hoi hans ko bile nk dtg melawat tggl jejak kt blog aku ni ha??? pangggg 5 kali baru tau

    abg hans: kasi saringgit banggggg

    BalasPadam
  3. hahaha..pelik nape MPAG tak than dwng..ngan Mak cik kerepek.suka kacau orng2x kat situ..esp students.
    act theyre pretty smart.lol

    BalasPadam
  4. huk3.
    cian geena rozalez n yati luciana.
    ank xmenyempat nk dok tgh.gedik!
    cm taw2 ja situasi 2 akan jadik.ahahaha.
    oik! cta psai "gigolo" 2 xda ka?
    ahahahaha.

    BalasPadam
  5. lotsoflove-pearls : ntah...diorang ada banyak spekulasi pasal parents bebudak tu..tak tahu mana satu yg betul...

    mamma mia! : saringgit? mau kena lempang 10 kali kah>>???

    Namkhir : yups,btul2...

    Pikato ezora : yg tu lepas nih..dah nama pun TO BE CONTINUE...

    BalasPadam
  6. hek eleh seringgit pon nak kecoh.ha2
    apasal org kfc x halau dorg?

    BalasPadam
  7. sengkol : kecoh lah..kalau 50 orang bagi xker dia dapat RM50..kayalah dia..aku pun nak kay cepat juga...hahaha...entah..tgok2kfc buat macam tu nak bagi budak tu beli makanan dkt diorang..soo diorang juga dapat duit tu..mungkin..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com