Sabtu, 27 Jun 2009

Aku Rindu Sangat Kenangan Tadi..Sumpah Sangat Rindu!

Seperti yang aku rancang sejak dari bulan Mei lagi, akhirnya konvoi beramai - ramai untuk ke majlis perkahwinan rakan sekelas PGM SM Teknik Kangar 04/05 2005 di Jitra telah menjadikan mimpi aku satu kenyataan yang sangat bermakna buat aku.

Tentunya aku sangat - sangat berterima kasih pada Cik Bai yang sudi menjemput kami semua memeriahkan hari perkahwinan beliau yang memang cukup meriah dan indah. Tidak lupa juga kepada rakan aku yang baik, Encik Pijai yang sudi menyusahkan diri beliau menjemput aku dari Bukit Kayu Hitam ke Alor Setar. Sumpah aku sangat terharu!!!!!

Menunggu rakan - rakan lain yang turut serta juga agak memakan masa. Ada yang datang dari Perlis, Perak dan juga dari daerah - daerah di negeri Kedah ini. Ini satu perjalanan yang amat mengujakan aku. Menunggu rakan - rakan yang hampir 3 tahun tidak bersua muka. Sangat mengujakan kerana kami semua masing - masing rapat belaka bagaikan sebuah keluarga yang besar.

Dari sebuah kereta bertambah sebanyak sebuah lagi di Shahab Perdana dan disusuli pula lagi sebuah kereta di Kedah Medical Centre dan sebuah lagi di Jitra. Insiden seperti tersesat dan salah sebuah kereta tertinggal atau ditinggalkan memang sentiasa berlaku. Ia agak melucukan juga.

Akhirnya, kami tiba di rumah pengantin yang amat sibuk pada waktu puncak ketika itu. Masing - masing berdebar mahu melihat si pengantin yang jika diikutkan memang tidak berhubung sejak keputusan SPM diumumkan. Wow!! Sungguh memukau. Sangat cantik. Sentiasa ramah seperti dahulu tetapi dengan gaya yang lebih matang.

Kami semua berkumpul sekali dan berborak - borak dengan pengantin sambil mengambil gambar. Sedar tidak sedar sudah lebih sejam berborak dan kami memberi peluang pula kepada tetamu lain untuk berborak dengan pengantin. Haha!!

Jam sudah menunjukkan pukul 2 petang. Perut masing - masing belum diisi. Tunggu lagi!!! Yeah, makanan sangat sedap. Kami berborak sambil makan di mana meja masing - masing berdekatan antara satu sama lain. Sangat seronok. Banyak sangat benda diborakkan hingga tidak sedar jam sudah menunjukkan pukul 5 petang. Masa amat mencemburui kami.

Walaupun bukan semua yang dapat hadir tetapi yang datang amat membuatkan penat lelah aku menghantar sms dan menelefon serta menjawab panggilan korang berbaloi :-

Pjai : Sangat berterima kasih pada hang. Hang memang member yang baik. Diharap sabar menghadapi dugaan mendatang. Aku sentiasa menyokong hang.

Bob : Sudah 3 tahun tak jumpa tapi masih sama seperti dulu. Mungkin sedikit kecil tetapi perangai tetap ganas. Kurangkan merokok. Haha.

Ida : Lama juga tak jumpa. Makin cantik. Cuma tak dapat borak lama sebab hang ada hal. Nanti borak lain. Haha.

Wan Nur Hanis : Sedikit lain. Mungkin sebab agak lama tak jumpa. Apapun hang tetap cool weih. Haha.

Asma : Masih kelihatan rock. Hehe! Teruskan usaha hang meneruskan tradisi kelas kita dalam bidang makanan. Hang lah harapan kami semua. Hehe.

Anis Syahirah : Maaf kalau kurang berborak dengan hang. Segan sebab mak hang. ada. Haha. Makin berisi sekarang. Gembira kerja dekat Taska agaknya.

Mariam : Seronok dapat sembang lama dengan hang. Sedikit simpati sebab hang sentiasa ketakutan dalam kereta sewaktu perjalanan pergi dan pulang. Haha.

Liyana : Makin lawa hang sekarang. Untung pesakit dapat nurse macam hang. Hehe.

Rosyanti : Wajah hang sangat lain pada mulanya. Tetapi, selepas diamati tak lah jauh beza sangat. Tak ubah macam dulu juga masa jadi pengawas. Haha. Tapi aku sangat - sangat kagum dengan keupayaan hang membawa kereta kerana suka memotong lori. Sangat ganas beb. Sumpah aku kagum.

Khairunisa : Antara kita semua hang ja yang tetap maintain sama. Cuma cermin mata jer bertukar. Haha. Gembira dapat jumpa hang.

Sumpah aku sangat gembira weih dapat menghabiskan masa aku dengan korang semua hari ini. Aku rasa sekejap sangat. Macam - macam kita borak dari air liur Abu masa eksprimen Biologi , kisah lucu Dania dengan payung Donald Duck nya, sampailah kepada amali PGM waktu Faiz masak yang tiada siapa berani mahu makan. Semua itu mengimbau kembali kenangan silam yang manis yang memang tiada galang gantinya.

Terima kasih sangat - sangat kerana korang sanggup bersusah payah datang demi nak jumpa antara satu sama lain. Sayang korang semua weh!!!

Kepada Cik Baizoh dan suaminya, saya ucapkan semoga kamu berdua berbahagia sehingga akhir hayat dan insyaallah hingga di syurga. Amin!

P/S : Kepada Rakan - Rakan Yang Bawa Camera...Sila Emailkan Gambar Kita Semua Dekat Email Aku. Trimas!!

12 ulasan:

  1. pijai: tima kaseh kalian smua bg ku syum2 blk hehe
    besh sgt ari ni
    xrugi ku korban kan hobi(bgn lwt)aku
    arap2 nnty kta ble jmpa lg nnty
    waa cdey2 hukhuk

    BalasPadam
  2. tima kaseh kalian smua
    kerna bisa wt ati ku rsa lbih slesa sperti mmakai kotex d senja ari
    hahha
    lwk ja
    besh sgt2 ari ni
    xrugi ku korban kn hobi ku(bgn lwt)
    hoho
    thanx suma bg ku ktawa2
    rindu ampa lah!
    nnty da msa ku set kta jmpa lg
    p2 kta p mkn2 lak
    xmo p kdri2 da,
    anis syahirah nnty jgn bwk mak na
    cek jd malu nk cembang²
    hoho
    sukanya!

    BalasPadam
  3. owh.
    dulu2 ko pengawas ker??
    aq ngat kan pengganas.
    ahahaha XD

    BalasPadam
  4. Jumpa kawan lama/sekolah memang meninggalkan kenangan sangat manis!

    BalasPadam
  5. huhuh.. mcm reunion. best2. baca pun best. yg mengalami mesti best. jumpe kwn lame mmg best.

    BalasPadam
  6. ko bile plak hans?? nak gak merasa taik minyak ko.. eh nasi minyak ko. hahaha

    BalasPadam
  7. baizoh??
    yg mcm ustazah cket tu kan

    cyes jeles gila ampa leh reunion
    bila la budak PK neh nak reunion camni
    suma bz ya amat!!

    BalasPadam
  8. Pjai : hah, kita wat reunion mandi - mandi lah plak weih..haha...baru best

    Chubbycekelat : aku librarian lah...rock maaaa...tak layan la pengawas sekolah..haha

    Anuar Mashor : sokong 100%...

    I-Sya : memang best....serius happy gler

    Mamma Mia! : taik aku mau?bila2 aku leh kasi..haha..nasi minyak tu 7 tahun lagi kut.

    Miss Wanie : yups..yg macam ustazah tu...haha..hampa sikit jer susah apa...raya buat la

    BalasPadam
  9. farah: nt aku kawin, kita wat nah? xlama dh ni. lalalala..

    hanis: gila jeles ar. kenapa baizoh xajak aku?! kenapa?! aku lah adik bongsu yg paling disayangi dalam dorm dulu!!! uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!

    pst* pst* liyana xda tanya pasai aku ka? dia pn tanya kt aku baizoh xjemput aku ka?

    BalasPadam
  10. apa yg lain dgn aku???

    mestilah aku sentiasa cool hehehe...

    BalasPadam
  11. pikato ezora : xtau...kami sembang pasai kelas kami ja....lupa hang pa semua...haha

    wan : hahaa...betul2

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com