Mabuk Yang Memenatkan Tapi Best!!!

Sudah lama tidak jumpa member aku yang gila - gila lagi jebon iaitu si Am walaupun jarak rumah hanyalah sepanjang jarak Kedah ke Kutub Utara sahaja. Jadi, aku berjanji mahu menemani beliau pergi membuat medical check up dan ke bank.

Walaupun terlepas menonton rancangan Ewah-Ewah di TV3 tetapi aku tetap menepati janji aku dengan bangun tersangat awal dari biasa. Haha!! Perjalanan diteruskan dengan perut yang diisi dengan udara sekeliling.

Destinasi Pertama : Bank Islam
Jam : 10.45 pagi

Yeah, dari jauh sudah kelihatan manusia - manusia yang mengeluh kepenatan dan kebosanan kerana terpaksa beratur panjang. Nombor giliran adalah 1212 manakala nombor sewaktu itu adalah 1140. Wah!! Sangat sesak di dalam. Jadi, pergi dulu ke hospital.

Destinasi Kedua : Hospital Besar Alor Setar
Jam : 11.00 pagi

Melihat makcik bercakap dengan telefon sambil dihadapannya terdapat satu amaran - KAUNTER TUTUP. Tidak peduli dengan semua itu kerana beranggapan beliau mendail nombor telefon bomba atau polis lalu bertanya pada beliau bila kaunter akan kembali beroperasi. Owh, tidak!!!! Pukul 2 petang.

Kembali ke Bank Islam
Jam : 11.20 pagi

Beratur dan kadang kala menggantikan jawatan Pakcik di kaunter pertanyaan dengan membantu pelanggan - pelanggan Bank Islam. Berdiri dari awal sampai akhir sambil ketawa bagaikan sedang menonton Wonder Pets.

Destinasi Ketiga : Rumah Sendiri
Jam : 12.30 tengahari

Mengalami sakit perut yang amat luar biasa lalu cepat - cepat mencari jalan penyelesaian. Makan mee goreng yang sangat sedap hasil air tangan mak sendiri. Berborak lagi sambil gelak ketawa bagai nak gila. Kadang - kadang berbincang tentang masa hadapan. Haha!!

Destinasi Keempat : Hospital Kembali
Jam : 2.00 petang

Seperti biasa mengalami masalah JANJI MELAYU. Kaunter dibuka pukul 2.10 sedangkan masa yang dijanjikan adalah pukul 2.00 dan malang menimpa apabila rakanku yang jebon ini lupa membawa surat tawaran. Terpaksalah mencetak surat tawaran untuk menyelesaikan urusan. Malu mahu keluar sebab berada di barisan depan sekali tetapi sentiasa bermuka senyum dan keluar dengan gelak ketawa tanpa menunjukkan apa - apa perasaan.

Destinasi Kelima : CT Plaza
Jam : 2.25 petang

Mencetak salinan tawaran di cyber cafe berhampiran sambil mencari tandas berdekatan kerana kesakitan perut yang sangat - sangat luar biasa. Keadaan tandas sangat celaka lagi celaka tetapi kerana tidak tahan dengan dugaan maka semuanya terpaksa diharungi dengan cekal dan tabah. Bodoh punya tandas!!

Destinasi Keenam : Kedai Gambar
Jam : 2.45 petang

Mencuci gambar passport. Risau dengan keadaan rambut yang tebal tetapi redah sahaja. Mengharapkan gambar yang terhasil mampu menjelmakan kegembiraan dihati kecil ini.

Destinasi Ketujuh : Hospital lagi
Jam : 3.00 petang

Terpaksa menceritakan dari awal dan akhir sambil membuatkan kakak kaunter supaya yakin dengan semua penjelasan kami. Akhirnya, kami dibenarkan untuk membuat medical check up. Masa yang diambil sangat lama. Bergelak ketawa lagi tanpa perasaan malu dengan orang sekeliling dengan menjadikan pesakit - pesakit dan kakak kaunter sebagai mangsa bahan gurauan. Perut sudah sakit kerana asyik ketawa. Tetapi, esok kena datang lagi sebab ada proses yang belum sempat disiapkan.

Destinasi Kelapan : Kedai Gambar lagi
Jam : 5.10 petang

Mengambil gambar sambil berdebar - debar melihat hasilnya.Yeah, wajahku di dalam gambar nampak sangat baik dan naif. Hahaha!!

Destinasi Kesembilan : Shahab Perdana
Jam : 5.30 petang

Mengharungi kesesakan jalan raya seumpama berada di New York. Akhirnya, bas Transnasional di pilih untuk pulang ke Melaka. Keadaan jalan raya di sini ibarat baru dilanda gempa bumi. Sangat berbahaya!!

Destinasi Kesepuluh : Rumahku Syurgaku
Jam : 5.50 petang

Basah kuyup dilanda hujan. Rasa badan dicucuk dengan jarum dan batu sewaktu rakanku memecut motosikal beliau untuk cepat sampai ke destinasi. Sudah lama tidak mandi hujan. Rasa seronok dan tidak kisah sama ada akan demam atau tidak.

P/S : Mabuk Lagi Esok....Yeahhhh!!

4 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. pasai pa ampa asek gelak2?
    gila!!!
    *dengki sebenarnya.sabaq ja lh*

    BalasPadam
  2. hayoooo..
    pejalanan yg penuh berliku nie.haha
    nanti msuk amazng race!gerenti menang

    BalasPadam
  3. I-Sya : apa yang ganas?

    Pikato Ezora : macam ang tak faham si Am tu...keja dok pedajei orang ja...samalah dengan aku pun..bila jumpa dia mau xjadi gila...keja dok gelak ja...haha

    Izzad : mau tau lah...masuk explorace pun dah menang..inikan amazing race..kacang beb..haha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama