Isnin, 30 November 2009

Hari Yang Serba Tak Kena......

Ini entry gua yang ke-200 tapi gua rasa tak perlulah gua nak megah sebab entry gua dah banyak. Kalau entry nih ada nilai di pasaran ada juga sebab gua nak megah kan? Jadi, abaikan saja angka tersebut.

Gua sudah merancang semalam mahu keluar menyelesaikan beberapa perkara dengan member gua iaitu En. Hambali. Gua cadang mahu memotong perkhidmatan Dial Up dan mahu melanggan perkhidmatan Wimax. Tetiba gua malas mahu bangun. Kepala gua tetiba pening. Fikir punya fikir kasihan pula pada En. Hambali kerana sudah beriya - iya bangun pagi dan sms gua tanya mahu pergi atau tidak.

Lalu, selepas gua makan nasi berserta daging goreng kunyit dan kerabu perut yang sangat sedap lagi mengasyikkan tu maka gua bertolaklah bersama beliau pergi ke bangunan TmNet. Gua sudah ambil nombor serta borang. Gua sudah isi. Tiba - tiba gua rasa gua malas mahu potong dial up selepas En. Hambali memberi pandangan beliau. Betul juga kata - katanya sebab kalau guna kena bayar dan kalau tak guna tak kena bayar. Jadi, hajat gua terbantut di situ.

Selepas itu, En. Hambali mengajak gua pergi ke Bangunan Zakat mahu meminta zakat untuk pelajar - pelajar. Gua memang dah lama cadang mahu ambil borang jadi gua ikut saja. Sampai - sampai di sana rupa - rupanya mereka mahukan surat tawaran. Gua pula mana tahu dapat ker tidak lagi. Gua tanya lagi kalau dapat sambung macam mana pula? Mereka kata gua punya borang kena hantar sewaktu minggu pertama Januari. Gua rasa kalau gua dapat sambung belajar rasa - rasanya awal bulan pertama gua sudah dekat Shah Alam. Adoi, melepas lagi!

Gua temankan En. Hambali pula pergi Ilmu Baru untuk belajar memandu kereta. Alhamdulillah, beliau sudah daftar dengan seorang apek cina. Gua ajak dia pergi Pitstop Wimax. Gua tanya diaorang ada tidak coverage dekat Shah Alam sebab member - member gua yang guna kata ada tapi ikut tempat juga. Mereka tunjuk dekat gua peta dekat Shah Alam. Rupa - rupanya tak ada coverage. Coverage full hanya di Lembah Klang. Gua tak berani ambil risiko jadi gua tak berani mahu angkat bawa balik itu broadband. Jadi, gua balik jer lah rumah gua.

Gua rasa gua hanya membuang masa seharian sahaja hari ini. Gua sangat letih tapi bila gua buka mukabuku dan terpandang gambar member gua di edit menjadi Shrek gua kembali ceria. Gua penatttttttttttttttt! Tolonglah bawa gua pergi jalan - jalan wahai rakan - rakan berdekatan. Gua mahu hilangkan tensi gua. Gua mahu senyum lebar. Gua taknak tensi - tensi maaaaaa!!

P/S : Otak Gua Kurang Betul Sewaktu Gua Taip Entry Ini.......Gua Letih!!

*Tensi Gua Kurang Sedikit Sebab Rumah Gua Buat Kenduri Bihun Sup. Bila Gua Tengok Pakcik Makcik Makan Dengan Gembira Gua Pun Rasa Gembira*

38 ulasan:

  1. ok r tu..p mkn angin...ooo wimax ade kt kl je jer??..k la..nti gua smpa sh. alm wa hello lu k..

    BalasPadam
  2. bagus! wat research lu b4 potong aha.

    BalasPadam
  3. sabar beb...
    dalam banyak2 hari tu memang akan ade satu hari yg suweyyy

    BalasPadam
  4. jom. aku bwk ko jalan2 pekeba sup belut.. hahaha

    BalasPadam
  5. aha,
    jalan jalan buang masa!
    mmm.

    takpe2,
    sekurang2nye hg tak dok umah saja,
    membela badan!

    BalasPadam
  6. uh..
    rilek2 suda..
    tp bihun sup xmao kasi pos ker?
    huhuhu..

    mao jugak rase uh..
    (;

    BalasPadam
  7. Hisham : wimax tu ada tapi coverage dia belum menyeluruh..so agak berisiko kalau beli skrg

    chah : jom2..haha

    mr clive : hahaha...potong sudah?

    syuk : mestilah..aku kena jadi pelanggan yang bijak

    sya mansor : aiyak..masa bila plak ini hari gua suwey..gua ok jer kut..

    BalasPadam
  8. dah potong?
    jangan terikut sgt ngan iklan tuh,hak3

    BalasPadam
  9. shhh....maxis xsuke aku dha...hahaha

    BalasPadam
  10. "otak gua letih time tulis entry ni" tapi tetap kan sampai 50 muke surat..hahah anyway baguih 2...
    kekadang bagi org makan, tegok depa selere makan, rase seronok yg teramat sgt kan...baguih...jemput lah aku dtg t...aku sental ngan periik2 skali

    BalasPadam
  11. Yul : Sulah habis maaa...sold out...ramai makan dan tambah makan..

    Afiq : haha...aku bela badan juga apa...

    Penaberkala : bukan..sebab diorang kata broadband celcom dkt sana xlaju..itula pasal..

    Mr. Clive : haha...ko musuh dgn Ananda Krishnan ke?haha

    BalasPadam
  12. huhuu..
    sian2..
    tpi xpe laa...
    yg penting xrugi..
    xmo tensi2..
    =)

    BalasPadam
  13. Rowena Chasez : haha..okay2

    Syaf : hahaha..cuci periuk bleh?

    BalasPadam
  14. 0k la tu.. dari d0k umah..tid0..lagi xdpt ap2 kn..

    BalasPadam
  15. mcm seronok jee!!! ;p
    takde pown teperap dlm ruang terhad.. best apa

    BalasPadam
  16. jom ikut aku kuar.. hehehehehe.. jgn lupo bwk member pompuan sama... bleh kenal2.. hahahahahaha..

    p/s: aku kt lembah pantai nih..

    BalasPadam
  17. ak pun nk try minta bantuan zakat tp offer letter xdok la pulokk..

    BalasPadam
  18. wat kenduri bihun sup x ajak..
    :(

    BalasPadam
  19. kerabu perut sedap weh.
    kerabu mangga lagi sedap kot.
    arghhh.
    melelh air lio.

    BalasPadam
  20. wimax tu bukan semua kawasan ada ke? aku baru tahu.. ha ha ha.. gila ketinggalan aku ni!!

    BalasPadam
  21. wimax not so good lah..bnyk tempat tade coverage

    BalasPadam
  22. huhuhuhuh...

    jgn tensi2 tow!!!!

    jgn...

    ak adew!!!

    BalasPadam
  23. dial-up?
    56k or streamyx?

    so, maknenye lu tak potong lagi la ni..
    hahaha

    X)

    BalasPadam
  24. Sharamli : bila plak aku tido?aku berblog kut..haha

    Ghostone : haha..okay2...

    Lord Zara : Dah habis lah zara....

    Arief Arf : dial up zaman pak kaduk tapi dial up banyak berjasa kut dalam kehidupan aku..haha

    Si Tedi : bukan semua maaa..ikut tempat or coverage juga

    Seroja Jingga : itula pasal

    Pije : kerabu mangga masam..tapi sedap juga..ikut selera kadang2

    Kawie2020 : member pompuan aku duduk jauh2..dkt2 sini member laki je..haha

    Zack : aahaha..pegi cari

    Nabilah : sila2..haha

    Boneka : hurm...penat2 ko tau x?haha

    BalasPadam
  25. kalau aku terajang ko bila ko smpai s.alm nti, mungkin boleh ceriakan hidup ko..

    BalasPadam
  26. hahahaha..nak gelak jap..rasa lawak ayat2..dari tadi aku baca cerita lawak tak gelak2..hehe..tq2

    BalasPadam
  27. ank mmg keja makan ja kan?
    kalau makan, suma prob ilang.
    haish.

    BalasPadam
  28. Razman : U sanggup ker nak terajang I wahai lalink ku cayang?hahaha(ayat gay untuk ko)

    Piqah : haha..mau tau la

    Soleha : apa yg lawaknya?

    BalasPadam
  29. jom aku lanje ko jalan2 carik nasik lemak..durian ke??

    BalasPadam
  30. weih..knuri tak panggei pon no...hahha

    BalasPadam
  31. hahaha..
    ko pn nk state gak ek dh n3 200..
    kui2..2 x 5 gak ngan ak..

    harus lah wat pilihan tepat..
    mmg pnat jurney ko ari neh..
    hoho

    BalasPadam
  32. aik...uma ko kenduri ko g jenjalan??tak tolog ke weh??

    btw btol ko kai dial up lagi??tak caye ah..

    BalasPadam
  33. jomlah jalan2 dengan aku
    kalau nak tambah bosan ler
    haha

    BalasPadam
  34. kawan2 aku kat s.alam ramai gak pakai wimax tu..ko jgn gune la..mmg benda tu xbagos..streamyx la better..mmg lembap gile wimax tu..ramai gak org dah maki..

    BalasPadam
  35. azizol : tipulah kau...

    mier@meer : kenduri petang2 jer kut...panggil jiran2 jer..aiyo

    wan sheva : tahu xper

    Chokio_nia : kenduri kecil2 jer kut..panggil jiran2 jer makan2 petang...yups...betul la..wat apa nak tipu

    Fatt Chin Choy : hahaha...jom2..nak jumpa sara..haha

    Dobot : dah grad dah...tunggu rsult

    Iylienaz : hahahaha...bagus2..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com