Sabtu, 14 November 2009

Misteri Beg Hitam!!

Makan!
Menghadap PC!
Tengok Movie!
Tengok DVD!

Semua nih boleh buat hidup aku jadi tidak sihat! Aku pun keluarlah berjalan - jalan dengan motosikal cabuk kesayangan tu. Cabuk ker buruk ker janji dia tak pernah rosak lagi. Setakat pancit tu adalah. Itupun sebab aku yang cuai tak pergi isikan angin tayar motosikal tu.

Dah habis satu bandar aku pusing. Dah tak tahu mana lagi nak lepak. Aku bosan betul. Aku parkir kan motosikal aku dekat tepi kedai tu. Aku pun cuba merajinkan diri sendiri berjalan - jalan tepi pokok - pokok yang merimbun dengan bunga - bunga kertas tu.

Tengah aku gian mencabut bunga - bunga kertas yang banyak tu..tiba - tiba aku terpandang sebuah beg bimbit berwarna hitam dekat celah - celah pokok tu. Aku pandang kiri dan kanan dan kiri lagi untuk pastikan tak ada orang tengok aku. Aku pun rembat(maksudnya ambil) beg tu dan terus hidupkan enjin motosikal aku dan singgah sekejap dekat masjid. Baik juga aku singgah dekat masjid.

Aku masuk dalam tandas dan aku buka beg bimbit hitam tu. Mak dato!!!Ada duit RM50 yang berkepuk - kepuk dengan bungkusan putih(mungkin dadah). Aku dah berpeluh - peluh dah. Tiba - tiba aku terfikir aku nak buat apa dengan duit yang banyak nih?Kemudian suara syaitan terngiang - ngiang dekat hati aku. Haih, dekat masjid pun ada syaitan juga ker?(Memanglah ada sebab aku duduk dekat tandas)..Sekarang ada 3 pilihan :-

1. Simpan semua duit tu tapi buangkan dadah dia?
2. Berikan beg tu kepada polis?(tapi ambil sikit duit dalam tu)
3. Tinggalkan dekat tandas tu dan buat tak tahu jer?

Aku dah buat keputusan dan aku pilih nombor 1. Yeah, peduli apa dengan dadah tu. Janji duit banyak. Dengan serta merta aku serbu pasaraya Alor Star Mall yang besar gila tu dan terus serbu bahagian baju. Aku dah pilih semua baju dan seluar yang mahal - mahal. Harga paling murah pun setiap baju aku beli tu tak kurang dari RM150 sebuah.

Sampai dekat kaunter cashier, aku dengan gembiranya ingin mengeluarkan duit dari beg tu sebab nak bayar semua barang - barang aku beli. Tiba - tiba beg hitam tu kosong. WTF?? Mana pergi semua duit tu? Tiba - tiba muka akak cashier yang memang buruk tu mengembang menjadi lebih buruk. Aku.....(berpeluh)........

P/S : Aku Benci Bila Mimpi Aku Yang Bermula Indah Diakhiri Dengan Perkara Yang Menakutkan...Bodoh Punya Syaitan Yang Mempermaikan Aku Di Dalam Mimpi.!! Aku Baru Nak Jadi Kaya!!

26 ulasan:

  1. senget! hahah punye i dok beriya bace.. hahahah mimpi syaitonn rupanye hahahha thumbsup! :)

    BalasPadam
  2. kah kah.
    aku mcm percaya di awal kelentongan ko.

    haha. kan bes kalau camtu kan?

    BalasPadam
  3. cehh..aku pon beriya2 baca..sekali mimpi daa..

    tapi kalo benda tu reliti..aku pon pilih pilihan no.1..

    tapi mimpi ko tu ada msg tersembunyi..renung2 kan dan selamat beramal..

    BalasPadam
  4. dalam mimpi pun tak nikmat
    real2 lg ler kalau duit cam tu

    BalasPadam
  5. lain kali sebelum tido baca doa!bila tengah2 syok mimpi - terus bingkas bangun!!!

    BalasPadam
  6. ko ptot sedar tu hanya mimpi dr awl..xmungkin naseb ko baek cmtu...ko kan slalu nernaseb malang..haha

    BalasPadam
  7. ceit!
    akak tertipuuuuuuuu...
    muahaha...
    semangat nak baca dengan bayangan alam realiti.
    sekali ko mimpi!

    BalasPadam
  8. banyak sangat berangan tu..


    (dapatkan petua & ramuan herba di sini (original)

    BalasPadam
  9. arieza : hahaha..saper suruh beriye2 baca..haha..mimpi syaitan durjana memang menyakitkan jiwa

    afiqnhashim : itula pasal..baru nak merasa baju mahal2...

    chah : ekau tertipu ker mak>?haha

    imam : apa mesej tersembunyi nya?

    fatt chin choy : aku akan pastikan mimpi duit banyak menjadi realiti hidup

    sonata anak kecil : baca pun mimpi juga....

    razman : sengal!!nasib aku sentiasa bertuah..sebab tu aku hampir percaya dgn mimpi tu

    azizolaushii : tu ler pasal

    miss izan : haha..den pun tertipu jugak

    BalasPadam
  10. gaa!!mimpi upenye!!nakal la you nie cite gini!!jap nk nyanyi jap..plis plis plis..kaMU jgn nakal...kah kah kah!!!!!

    BalasPadam
  11. kau tahu, dalam mimpi, selalunya aku nak buat benda-benda jahat, mesti tak kesampaian. Haha!

    Either aku tak sampai hati, aku berubah fikiran, atau pun aku terjaga.. haha!

    Tak best betul.

    BalasPadam
  12. yeay! akhirnya ank mimpi syaitoooon!

    BalasPadam
  13. oh ingatkan td p rompak bank. baru ja nak marah sbb tak ajak :P

    BalasPadam
  14. Salam~ mimpi? mimpi? mimpi? smlm mimpi aku jadi betul2 seh~~

    BalasPadam
  15. haha....aku baru blk dari mengushar baju2 kat aloq staq mall... tp tak beli pon..klu jumpe dompet cm hg aku rembat gk kot..hhahaahah...bju lawa2 seyh...


    2012 gempak... ok .saja habaq.. haha..wei..beli tiket awai sehari..klu dak tak dan... abeh cepat sgt...

    BalasPadam
  16. time lecture gua sempt gi berkhyal..gua ada duit byk2..n pergi shopping....gua sengih sorg2...tp skit ht la beb....bnda bkn kenyataan..at least gua xla smpi mmpi2 cm lu

    BalasPadam
  17. Pakcik Kordi : dah lah pakcik kordi..nangis aku dengar ko nyanyi..haha

    Luna : hahaha..xbest la mimpi ko macam tu luna

    Anak Rashid Kacak : kacak?ang laki ka weih?at least mimpi aku tu xlah menakutkan daripada ang..haha

    nazra : rompak bank?gilo mung..haha

    Hanc : aku pun ada juga mimpi jadi kenyataan tapi bukan mimpi pasal duit..haha

    mier@merr : adoi..tgoklah macam mana..malas nak call wayang tu

    aminah : yg aku pelik tu aku xfikir duit pun tapi mimpi duit..haha

    chentamaya : hahahaha

    BalasPadam
  18. ceittt
    tipah tertipu bangg!
    hahaha

    BalasPadam
  19. lyaelyz : owh,nama ko tipah rupanya..haha

    BalasPadam
  20. arghh!!!
    mendebarkn n suspen jewk ko nieyh!!!
    tp kn..
    kalo ak amik no 2!!!

    BalasPadam
  21. ghostone : haha..baru nak kata ko baik tapi lepas tgok pilihan ko...CANCEL!!hahaha

    BalasPadam
  22. tu la jahat sgt..
    p la anta kat balai polis..

    niat tak menghalalkan cara..
    haha..
    dh tak kesampaian...
    ape lah..ingtkan btol2 td...

    BalasPadam
  23. dismine not yours : hahahaha..mimpi saja

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com