Sabtu, 14 November 2009

5 Perkara Buatkan Rakyat Malaysia Kelihatan Sangat Unik.....

1. Membeli motosikal kepada anak sendiri walaupun tahu anak tidak memiliki lesen motosikal.



2. Membuang sampah ditempat yang terpacak papan tanda 'Dilarang Membuang Sampah Disini'.


3. Berubah menjadi seperti masyarakat yang hidup di dalam gua apabila pasukan kesayangan tewas dalam perlawanan bola.


4. Menyertai demonstrasi tetapi apabila ditanya kenapa berbuat demikian dan jawapannya ,"Saya Tak Tahu..Saya Ikut Jer."


5. Ketiadaan Roti Canai selama beberapa hari sewaktu musim perayaan membuatkan mereka tidak senang duduk.

P/S : Banyak Lagi Tapi Aku Ingat Yang Nih Jer...Hahaha!!

31 ulasan:

  1. ada lagi lor...rakyat malaysia suka main bunuh2...

    BalasPadam
  2. xboleh hidup tanpa kredit card.

    BalasPadam
  3. ak stuju sgt la ngan statement ko ni...huhuhu...

    BalasPadam
  4. di MMU, rakyat Malaysia lebih berbudi dari rakyat asing..

    di MMU, rakyat Malaysia membawa kereta lebih berhemah dari rakyat asing.. (SERIOUS MATTER)

    hehe.. saje nak sebok tambah.

    BalasPadam
  5. msti ko yg susa ati tade roti canai kan?
    lol

    BalasPadam
  6. no 1 tuh...mak gua suruh gua mek lesen L dlu..br dpt motor..skrg sume lesen tuh lbur...ahahah..gua xsmbg P

    BalasPadam
  7. satu lagi..

    kamu amuk.. aku tembak!!!

    la la la la..

    unik sangat!!

    BalasPadam
  8. alamak, tibatiba rasa nak menebar roti canai buatan tangan sendiri. hehhe.
    ;)

    BalasPadam
  9. rakyat mesia berdiri bila dgr lgu negaraku tpi buat bodoh bila dgr azan..

    BalasPadam
  10. alvin : hahaha...mainan apa tu?

    bella : hahah...butul2...

    cik cookie : ar ar..ada juga kan

    batrish : haha..adakah anda seperti itu?haha

    hanida lavida : sinis kah penyataan tu?haha

    nuraimyasmin : dah lama aku xmakan maa...

    afiqnhashim : memang benar

    aminah : rugi kut burn..mahal tu

    si teddy : haha...itu mana2 ada

    dobot : buatkan satu yer..haha

    imHeppie : ar ar..tapi dengar azan tak perlu kaku maaa...

    pikah : hahahaha...sinis x?

    BalasPadam
  11. hahaha mmg sungguh tepat info ni! hahaha kalut tul rakyat kita ek.. hahaha

    BalasPadam
  12. ada betolnya ape yg ko kate..tapi mengapa yek..hahaha

    BalasPadam
  13. err
    lama dah aku x makan roti canai

    BalasPadam
  14. errrrr....suka sgt point no. 3 ngan 4 tuh. =)

    BalasPadam
  15. org islam still beli no ekor yg jelas2 tertulis org islam dilarang.

    budak bwh 18 still boleh beli rokok wlaupun dekat kedai yg besar2 tampal dilarang jual kepada bawah 18.

    BalasPadam
  16. hahahahaa...
    ada yg kne btg hidung ak!!!
    arghh...
    tidak!!!!

    BalasPadam
  17. fuh..banyak lagi la gua rasa..lepas berak tak pam kat klia ?

    BalasPadam
  18. 1. nope.

    2. kadang2(bila rasa nak buat jahat)

    3. T-T.

    4. stakat ni tak pernah lagi, tp aku tak minat demonstrasi.

    5. tak rasa kot, (kalau nasi baru terasa..hehe)


    jadi? rasanya kena tukar sikit kot tajuk tu kepada 'sesetengah rakyat malaysia', :)

    or

    mungkin aku tergolong dalam golongan minority ~ heheh~

    BalasPadam
  19. arieza : hahaha...agak kalut juga lah...

    imam : itukan culture maaa...huhu

    fatt chin choy : samalah weih..nasib hidup lagi..ada peluang..haha

    muhamad afif : asal suka?explain plz..haha

    razman : hahaha...betul2...semalam aku xingat benda tu..

    ghostone : yg mana?haha

    2nd head prefect : hahaha...itu maybe pelancong..haha

    ezul iswhat : minority lah sangat ko tu izul

    BalasPadam
  20. errr...maybe not in public mate. i x mo masuk ISA =p

    BalasPadam
  21. aku paling setuju entri yang ini.
    yg num 2 tuh tersangat lah setuju.
    cikgu bm aku dulu, memang suka cakap pasal ni time nak buat karangan. Pada hal, dia perli. ;DD

    BalasPadam
  22. muhammad afif : masuk ISA bukan best ke?haha

    tmah : hahha...cikgu aku selalu bising dalam kelas dlu..aku pun pelik..mesti ada je sampah...haha

    BalasPadam
  23. memang betul tu.. lagi2x yang hidup cam orang dalam gua

    BalasPadam
  24. Lea : haha...aku curi dari pakcik google...

    Cik Daya : tahu takper....

    BalasPadam
  25. kalo kat US, govt tetapkan duit loteri yg diterima dr penjudi, 10% drpdnya dilaburkan utk education.

    so sedikit sebanyak, rakyat aka penjudi nih membantu sistem education selain berjudi dgn bijak.

    bagus kan??

    BalasPadam
  26. tapi aku rasa aku dah salah masukkan komen nih dlm entry lain. so pandai2 la transfer kan sendirik ek.

    ps: tenet buat hal!

    BalasPadam
  27. jejaka anggun : hahah...tenet plak disalahkan

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com