Selasa, 24 November 2009

Sapa Punya Nih? Baik Hang Pa Semua Mengaku Cepat!!

Tiba - tiba aku bersifat nostalgia pula memalam buta nih. Kononnya taknak makan nasi malam tadi sebab nak kurangkan berat badan. Tapi, tadi aku dah bedal 2 biji telur goreng dengan nasi seperiuk(baki - baki jer) dengan penuh khusyuk dan tawadduk lagi tadi. Fuh, hebat betul cara diet aku nih. Ada sesiapa nak cuba? Haha.

Jarang buat mukadimah - mukadimah meraban seperti di atas. Okay, berbalik pada tajuk di atas. Kisah nih berlaku semasa aku form 4 sewaktu tinggal di asrama Sek.Men.Teknik Kangar. Maklumlah, waktu tu masing - masing junior lagi(sekolah teknik ada tingkatan 4 & 5 jer). Setiap bilik ada dalam 20 orang. Kiranya waktu tu masing - masing tengah bersiap nak pergi dewan makan dan surau untuk menunaikan solat Maghrib. Tengah khusyuk aku berhias - hias di depan almari yang tak bercermin tu tiba - tiba terdengar satu tempikan kuat dari bawah," Woiiiiiiiii, sapa - sapa yang ada dekat atas tu turunnnnnnnn.....aku kata turunnnnnnnnnnnnn.....cepat turunnnnnnnnnnn!!"

Adoi! Apa kes pula nih? Masing - masing bertanya sesama sendiri dan segelintir muka menunjukkan perasaan cuak yang menebal(termasuk aku). Kami pun beramai - ramai lah turun ke bawah dan menuju kepada suara yang memekik tu. Situasi yang genting pun berlaku :-

Budak 1 : Kenapa pakcik?

Pakcik : Nih sapa punya kerja nih? Hang pa nih awat perangai loq luck sangat nih?

Budak 2 & 3: Benda apa pakcik? Kami tak faham?

Pakcik : Tu hang pa tengok tuh....sapa yang meludah tadi dekat tepi tingkap nih?Baik hang pa mengaku sapa yang buat kalau tak semua satgi aku bagi penampaq sekoq - sekoq!!!

Budak(semua) : ........(masing - masing menyuruh masing - masing mengaku)

Pakcik : Cepatlah!!!!Sapa yang buat nih????Pelaq betoi hang pa nih!!! Cuba kata kalau tadi aku kena ludah hang pa tu!!! Macam mana????

Budak 4 : Cepatlah weih...sapa yang buat...mengakulah!!(seorang budak yang agak poyo menunjukkan sifat kebodekannya)

Budak(semua) : ...............(diam membisu)

Pakcik : Baik!!!Kalau hang pa semua tak mau mengaku tak pa!! Sekarang hang pa semua beratoq(beratur) dari depan sampai belakang!!Cepat!!!

Aku : ........(dajei lah orang tua nih...aku dah lah lapaq nih...pukui brapa dah nih...satgi dewan makan tutup macam mana...babi....bodoh punya tua)

Budak(semua) : ........(semua beratur sambil riuh - rendah)

Aku : Sapalah punya kerja nih kan? Haram jadah toi!!(berbisik - bisik dengan rakan)

Budak 5 : Mana nak pi tau. Nasib kita duduk paling belakang.(berbisik - bisik juga)

Aku : Eh! Ar ar kan!!Kita duduk dekat belakang. Nasib - nasib.

Pakcik : Yang belakang tu dok bising pasai apa? Aku bagi penampaq satgi baru hang pa tau? Perangai sekoq - sekoq macam pelaq. Mak bapak hang pa tak ajaq ka?

Aku : Perangai dia serupa dajei tak sedaq..(berbisik - bisik)

Budak 5 : Dah lah juling...(berbisik - bisik)

Aku & Budak 5 : Hahahaha(ketawa tak berbunyi)

Masing - masing pun menunduk dan mencalit air liur yang berkahak hijau tu seorang sedikit dengan jari masing - masing. Alhamdulillah, apabila sampai giliran aku dan beberapa lagi rakan di belakang....masing - masing dah tak bertemu dengan kahak dah sebab orang - orang depan dah sapu semua dengan jari diorang. Hahahaha!

Pakcik : Lain kali kalau hang pa semua dok buat perangai lagu nih lagi....lagi teruk aku ajaq hang pa semua....Ingatlah sikit!!Hang pa tu dekat atas!!Aku dekat bawah!!Jangan suka - suka hati mak bapak hang pa ludah ludah!!

Budak(semua) : Maaf yer pakcik!(Tak Ikhlas)

Masing - masing naik atas bilik dan menyerbu tandas untuk menyamak jari masing - masing dari kahak yang dilaknati tu. Didalam tandas :-

Budak 8 : Kurang ajaq betoi lah! Kalau aku tahu sapa yang buat tu memang matilah dia!!

Budak 9 : Nasib aku dekat belakang..Hahaha!

Aku : Aku pun...hish...haram betoi!Geli aku!!Kalau ayaq liyoq(air liur) saja tak pa jugak. Nih siap dengan kahak lagi!!

Budak 5 : Sebab tu tadi aku pi duduk belakang. Kalau tak aku dekat depan tadi. Haha.

Budak 10 : Macam manalah aku nak makan weih? Aku tak dak selera lah! Haram jadah betoi juling tu!!

Masing - masing tak ada selera pada hari tu dan apabila tibanya malam semuanya mengembara ke bilik - bilik lain mencari makanan.

Fakta Tambahan : Pakcik Itu Bukan Pak Guard Tetapi Suami Kepada Warden Perempuan Yang Menjaga Budak - Budak Lelaki Dan Si Peludah Masih Belum Dapat Dikenal Pasti Sehingga Kini.

P/S : Maaf Jika Cerita Kali Ini Terdapat Unsur - Unsur Perkataan Yang Tidak Beradab Tetapi Itulah Hakikatnya!

P/S Lagi : Sila Click Iklan Nuffnag Tu...Sudah Berbulan - Bulan Aku Bersusah Payah Nak Buat..Akhirnya Atas Tunjuk Ajar Cik Pearls Berjaya Juga Aku....Haha

33 ulasan:

  1. huhuhuh truk btol la sapa wat tue....
    :P

    BalasPadam
  2. haha..gile best kena buli ngan pakcik tu..klo x, korang xkan menyesal..

    BalasPadam
  3. haha....lama gila xdengaq word pelaq ngan dajei...

    memang loqlaq sunggoh la sapa hat ludah tu... pelangkong ja kalau taw sapa yang buat...

    BalasPadam
  4. Waktu sekolah mmg best....manis utk dikenang. Pengalaman dok asrama mmg ada macam2...kiranya rugilah bdk yg tak dok asrama tuh...(betoi ka?)


    Mujur zmn tu tak dak kes H1N1....kalau dak 'naeh' hang pa smua!!

    BalasPadam
  5. hua3..
    biase r dok hostel..
    tpi ak selalu kena versi2 laen ahh..
    lagi kejam..
    anywy..semua 2 memory....hehhehe

    BalasPadam
  6. nak termuntah baca...
    yuck...
    mati selera nak pi sarapan...
    hahaha

    BalasPadam
  7. ahhaah...tu ok..klu selet taik...or kumur air berus gigi...lg xda selera

    BalasPadam
  8. yarkssssss..
    geli gile ma
    huhuuu

    BalasPadam
  9. uh..
    gelinye.
    sape pnye kjer la..
    huhuhu..
    sian mereka2 y xbsalah..

    ;p

    BalasPadam
  10. haha..ambik ko..itulah hukuman plg layak utk ko..

    BalasPadam
  11. grrrrr...situasi bese bila penah dok asrama...salah orang lain sume kna..


    hohoho..mesti sampai sekarang x tau sapa yang buat kan??? :P

    BalasPadam
  12. hahahha
    lawak
    mmg kurang ajaq!
    hahah
    lawak2 :D
    poksu pon xde selera nak makan~
    ngeeeee

    BalasPadam
  13. hahahahahahaha...

    gilew babeng lew...

    hahahahah.....

    kelako nak mmpus pakcik tue!

    gilew kew ape..

    sume kene...

    hhahaha...

    p/s: ak ngh makan nieyh...tetibe laks x brselera...

    BalasPadam
  14. besar power pak guard ye...kalau gua, blah je. Gua kat sekolah pun dah bergadoh dgn pak guard loqlaq~!

    BalasPadam
  15. uweek....
    arghhhh..
    tak nak bayangkan...

    BalasPadam
  16. bias : haha...nasib jari sebenarnya

    cik cookie : haha..nak dapat anak baru kut..

    razman :siyot ko..bukan aku yg ludah..hukuman tu tak berbaloi

    yul : kesian kan aku?

    poksudaus : tu baru baca tu..kalau kena dkt poksu macam mana?haha

    suehann : tak tau sapa punya angkara...

    cik zatil : memang garang

    asyiq : haha...tu la pasai..rugi sapa tak dok asrama

    cik haa : ada lagi yg kejam tapi malas cerita..huhu

    cik daya : haha..pi makan pi...

    aminah : haha...tu budak bilik kena..haha

    min : aku pun rasa macam mana ko rasa

    mier@merr : tak tau sapa buat..kalau tak memang nahas dia..haha

    cik zatil : eh,brapa kali mau komen?haha

    qiefly : yups

    iylienaz : hahaha...diorang buat juga tapi diorang pastikan pakcik tu takder dkt bawah..haha

    hidemichi : adoi..dia bukan pak guard maa...

    ghostone : hahahah...baca sebelum makan daaa...

    lotsofpearls : sila bayangkan..plzzz...plzzz..haha

    firol : hahahaha

    BalasPadam
  17. haha.
    ingat semua beratur nk kene tampar.
    sekalii..
    yuksss.
    geli mattt! hahaha
    terbaik lah pkcik tu.
    huakaka.

    nasib ko kt belakang:)

    BalasPadam
  18. wahahah.. best tu cendoi hijua.. hahah... best woo dok asrama ni leh asmara je.. wahahah

    BalasPadam
  19. hahaha...
    insiden biasa kat hostel...

    BalasPadam
  20. sizuka : haha...syukur weih aku dkt belakang

    fhad : adoi...cendol sedap..jgn sapakan dengan mukus..aiyak

    kuina : huhuhu..betul2

    BalasPadam
  21. arghhh...dah xde selera da nak dinner skrang ni... bleugrhhh!! hahahaha

    BalasPadam
  22. hampir kena dia ler tu
    kalau kena aku rasa sorang2 kena penampaq

    haha

    BalasPadam
  23. mr clive : haha...saper suruh ko baca sebelum makan?

    ah fatt : haha..sebab tak kena..kalau kena memang nahas dah semua aku rasa

    BalasPadam
  24. arieza : jgn kata ko..aku pun geli..haha

    BalasPadam
  25. "padan muka angpa.
    yang ada pi wat dajai buang kahak ijau pasai apa", kata laki warden tersebut tu lagi lepas baca entri ang ni.

    tapi kalau ada pakcik camni sekolah aku dulu mau dia yang mati kena ngan kawan2 aku.

    haha.

    BalasPadam
  26. pisey : bukan salah aku!!!

    piqah : ar ar..skolah kita lah

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com