Selasa, 15 Disember 2009

Kau Ingat Aku Gila Kah Saja - Saja Nak Buat Macam Tu!!!!!!!

Kisah berlaku di pagi Sabtu yang hening berlokasikan dorm hostel sekolah teknik aku sewaktu di tingkatan 5. Hari Sabtu merupakan hari yang paling indah kerana hari itu adalah hari bersenang lenang sedunia daripada sebarang aktiviti - aktiviti asrama atau sekolah.

Aku yang sedang enak lena dibuai mimpi yang indah di dalam kelambu mahligai gading yang berlubang sini sana(sama jer pasang atau tidak sebab nyamuk akan berubah menjadi gemuk kerana aku ini penderma darah yang pemurah) tiba - tiba diserang sesuatu. Aku rasa hidup aku seolah - olah tidak bermakna lagi. Sakitnya bagai dihiris - hiris pisau daging yang sangat tajam.

Kenapakah perut aku meragam tetiba jer nih? Adakah aku menghadapi sembelit sebelum ini? Sememangnya tidak tetapi aku rasa sangat sakit lalu bersiap sepantas mungkin menuju ke tandas. Mengelamun begitu lama di dalam tandas sambil berfikir tentang masa depan tetapi masih tidak ada apa - apa yang berlaku. Pelik betul!! Sakitnya bukan main tetapi tak ada apa - apa fosil pun yang keluar. Sudahlah terpaksa mencangkung ditambah berat badan yang sangat obes di waktu itu. Sangat letih!!!

Baru berhajat nak sambung tidur tiba - tiba perut meragam lagi. Sekali lagi berlari - lari ke tandas tetapi sama seperti tadi. Tidak ada apa - apa yang berlaku. Aku sangat tekanan waktu itu!!! Kembali ke katil dan perkara yang sama berulang - ulang. Akhirnya, hajat berjaya di sempurnakan dengan lancar. Aku mengukir senyuman tanda kepuasan!!! Aku ingat semuanya sudah selesai tetapi sekembalinya ke katil sekali lagi perut aku buat hal lagi. Aku sudah kehilangan tenaga. Kalori aku semuanya sudah habis dibakar sebentar tadi. Aku mengambil keputusan untuk mengabaikan sakit perut aku.

Aku berpusing ke kanan dan ke kiri. Bangun kemudian berdiri dan kemudian duduk. Mengangkat kaki ke atas dan ke bawah. Tangan memicit perut dan kadang - kadang menekan perut. Semua yang dibuat bagai tak kena. Aku seperti manusia yang sedang bermimpi ngeri. Seorang rakan bilik aku memerhatikan aku dan membuatkan aku sedikit malu kepada beliau. Akhirnya, aku nekad mengabdikan diri di dalam tandas selama mungkin dan makin lama aku makin pulih walaupun tidak sepenuhnya. Muka ku kelihatan pucat sekali.

Pulangnya aku ke bilik selepas penat berjuang di dalam sana, rakan aku mula bertanya padaku :-

Beliau : Hang nih pasai apa? Lama gila dok dekat bilik ayaq.

Aku : Aku sakit perut lah weih! Keracunan kut. Nih mesti pasal dewan makan nih!

Beliau : Owh,patutlah aku tengok hang asyik duduk tak diam jer tadi atas katil. Sakit perut rupanya.

Aku : Habis tu hang ingat aku dok pusing sana sini tu pasai apa?

Beliau : Aku ingat hang saja - saja jer buat sebab bosan - bosan tadi.

Aku : Ceh,mangkuk betoi ang! Aku serupa orang nak mati dah boleh plak hang cakap aku saja - saja buat. Ingat aku gilakah tiba - tiba nak buat benda - benda pelik macam tu?

Beliau : Manalah aku tau weih..nih dah okay ka?

Aku : Okay lah kut!

Kemudian, selang beberapa ketika sekali lagi pergi ke tandas untuk menghilangkan kesakitan itu sehinggakan aku berdoa,"Ya Allah! Apalah dosaku sampai dibalas dengan ujian seumpama ini. Aku dah tak sanggup lagi menghadapinya," dan akhirnya aku betul - betul pulih sepenuhnya. Kerana kehilangan tenaga yang terlampau banyak akibat proses pemulihan sebentar tadi maka aku kembali menyambung tidur aku dengan lenanya.

Tiba - tiba........

Budak Atas Katil : Woi! Bangunlah! Hang nak tidoq sampai bila? Dah tengahari dah kut. Dining dah nak tutup dah.

Aku : Hang pi lah makan!!Aku tak mau...Letih!!!Nak Tidoq!!

Budak Atas Katil : Ish Ish Ish!!!Lantak hang lah! Tak mau makan sudah!!

Keesokannya, sekolah aku gempar kerana 90% pelajar yang tinggal di asrama keracunan makanan dan dewan makan ditutup untuk pemeriksaan kesihatan. Waktu itu aku selamat dari perkara itu.

"Sekarang Saya Yang Gelak Kan Mereka,"hatiku berkata berdasarkan iklan Poliden Mirnawan Nawawi.

P/S : Keracunan Makanan Amat Menyeksakan!!

43 ulasan:

  1. haha..dining hall korang mesti xbest..siap keracunan makanan pulak..naseb baek ko xkena buat kali ke 2..klo x, tenaga ko la paling berkurang sekali..xyah susah2 jogging pon dah boleh hilang kalori..haha

    BalasPadam
  2. haha
    tu la dia
    Allah dah selamatkan kau dari bencana lagi terok

    BalasPadam
  3. selama eny dok hostel..x pnh kena pon ;)

    BalasPadam
  4. ak pernah gk sakit prot cmtu..
    tpi bkn sbb slah mkn..
    tpi sbb masok angin..
    sakit sgt..
    huhuuu~

    BalasPadam
  5. Yeap..pernah kena..
    pengalaman yg mengerikan sangat2..
    duduk hostel memang xleh lari dengan keracunan makanan..

    BalasPadam
  6. Salam Hans,

    Memang azab kalu terpaksa ke tandas kerap kali dalam tempoh masa yang singkat. Mau pedih lubang dubur, silap gaya usus pun boleh cedera.

    Anyway, apsal decoration kat blog tu ada foto Shahrukh Khan dan MGR? Eh, silap, bukan MGR, tapi hero Padaiyappa, sapa ke namanya?

    Minat sungguh ka?

    BalasPadam
  7. wahahaha..food poisoning mang seyesh scary!.

    p/s-)sib baik kau tak cirit doh.kalu tak, mang "sempat" la nak ke bilik ayaq.hahaha

    BalasPadam
  8. ak bosan plus menci makan kat dining! sumpah x sedap!

    tp x sedap pn x de lew ak kne keracunan makanan!hehehe..

    BalasPadam
  9. belum pernah lagi..hahaha..pernah juga dulu ambe stinggal kat asrama s s s mat jiwa sp..tapi sekejap je..hahaha

    BalasPadam
  10. hoho...
    da serik kna keracunan mknn kot..
    mnyeksakan..
    penat giler..
    berfeloh2..
    haha;D

    BalasPadam
  11. hehehe~

    nasib baik asrama ku yang pertama adalah matrikulasi~

    kih3~

    BalasPadam
  12. ye..
    keracunan makanan mmg buang masa..
    kerana..
    terpaksa meluangkkan waktu didlm jambam...
    berjam2 lamanye..
    hahhaha

    BalasPadam
  13. hahahahaha..

    btul2..rasa mcm nak tdo jer lam tandas~

    BalasPadam
  14. huu, cian. mesti terseksa jiwa raga..

    BalasPadam
  15. aku tau macam mana ko rasa sebb aku penah keracunan makanan gara2 juadah buka puasa yang aku beli di bazar ramadahan

    seksa sungguh masa tu..sehingga aku demam seminggu n jalan terbaek aku kna cucuk kat punggung..wawawa sakitttttttttt

    BalasPadam
  16. aku pun slalu kena...cess

    BalasPadam
  17. wah gituh skali..
    jht hang no dok gelak kt org..
    tp xpa..ang dh kena an..
    hahaha..
    mmg sgt siksa no..

    BalasPadam
  18. keh keh keh!iklan tk blh blah..hahahah....

    ekau rachun je blk tkg msk tersebut...br rasa beb!hehe...

    BalasPadam
  19. lau sakit perut gitu kene membuang n x leh makan 6 jam..baru leh ok..

    BalasPadam
  20. Salam.. ada hikmah juga bila tak makan masa tu kan..

    BalasPadam
  21. robohla jamban asrama jap lae~
    waakakakakkaaaa

    BalasPadam
  22. keciannyer..mesti dorg masak lebih kurang je ka..dining hall ms sy belajar dulu lagi la..org jawa tiap2 masakan jawa..huhu

    BalasPadam
  23. Hahaha.
    Klaka la.
    Klo kene camni tgh mlm memang seksa.
    Nak sambong tido tak dapat.
    Nak bgn pon malas!
    Hahahaha

    :D

    BalasPadam
  24. haha!! saye gelak gile bace entry nie..
    naseb baek mase skola dulu xpenah kene kes macam nie..
    everiday makan sedap2 jek..
    sayang macik dewan makan!! hehe..

    BalasPadam
  25. nasib baik xnah kena ms dok asrama

    BalasPadam
  26. makanan free mmg sedap..
    ahhahah..

    BalasPadam
  27. tudia...sampai 9o%...

    naseb baek x p mkn kan...ha3

    BalasPadam
  28. hhahhaahha
    mari ketawa :D
    trok btol tender dewan makan~

    BalasPadam
  29. dining hall saye hari best!makan berhidang lagik!wink!!!jgn jelesh..:P

    BalasPadam
  30. ingat citer pasal jamban .....

    keracunan makanan ? Cuba bayangkan yang kena keracunan tu pada masa yang sama kena buasir ? Perthhh .. sakit tu.

    BalasPadam
  31. thu xpe...hell gle feeling keracunn mknn.....wow..berkat doa ke tu...

    BalasPadam
  32. hans..
    cian hang..
    patot kwn ekau rakam ragam ekau time pusing2 tue..
    mesti lawak..
    hehe.

    *nak saman tukang masak.
    hehe..

    BalasPadam
  33. Hahahaha.. Dasat.. Dining hall ku ketika itu adalah di rumah ibu dgn lauk pauk yg pelbagai macam.. Ngehehe.. Anak manja.. ;p

    Tapi ayat last ko tu kejam laa hans.. Aku tak leh terima. Sbb gigi aku palsu.. Muahahah.. ;p

    BalasPadam
  34. peh
    dasyat
    gua yang baca ni pon bleh terkincit sama

    BalasPadam
  35. haha
    biase arr tuh ostel

    ulat itu lauk n sebahagian sumber protien..O_o

    BalasPadam
  36. Iyllienaz : oit,dining aku tu sedap kut...cuma ada hari2 dia yg xbest...hari yang best hari selasa,khamis,jumaat dan sabtu....

    LyaElyza : alhamdulillah...serius..sakit dia serupa perut masuk angin

    Enyheartsdiamond : bakal kenalah tu..haha

    Rowena Chasez : sakit dia macam perut masuk angin juga...dua-dua seksa...

    I'msosupernotcool : haha..nasib tak cirit dalam seluar..haha

    Chekgu Sekolah : haha..itula pasal..dah makanan pun free terpaksalah sabar

    Brahim Nyior : Nama dia Rajnikand...femes tu tapi dia hero Tamil yg paling femes..macam Shah Rukh tu dia hero bollywood

    Faizal : fuh,agak bernasib baiklah...haha

    Ghostone : bakal la nak kena tu..haha

    Nakamura : owh,sains mad jiwa ka?member aku ada 2 orang dkt situ

    Si Putih Purple : haha..berpeluh sepasal...letih sepasal..

    Zara : Ko jgn suka sangatlah Zara...haha

    Primadona69 : kalau jamban tu bleh bercakap sah dia dah halau dah..haha

    Zuewairy : tandas pun teruk..nak tidur pun tak ada hati..haha

    Nursarah87 : haha..memang terseksa!

    Suehann : haha..yng ramai2 kena keracunan makanan tu banyak gila kena tahan dekat wad..antibodi lemah kut

    ~O~ : selalu?biar betul..ko makan dkt mana?

    Wan Sheva : bukan selalu aku gelakkan orang

    Pakcik Kordi : ikut hati memang nak racun tapi duit tak der nak beli racun masa tu..haha

    Cik Memy : owh,patutlah den lega cepat...macam tu sebabnya

    Faarihin : yups..masa tu lapar memang lapar sebab perut dah kosong..tapi letih punya pasal tidur jer lah

    Ayudeadwish : haha..jamban tu kukuh la..anai2 tak berani masuk..kekekeke

    Amyliana : hari2 ko makan tempe ke?haha

    Ms. Independent : wah,nasib bukan tengah malam...kalau tidak cuak jer..malam2 asrama kan seram tambah2 dkt toilet..haha

    Edriena Hazelina : haha...nasib ekau baik...

    Cik Cookie : alhamdulillah..kalau kena memang azab lah kak cc oit..

    Zack : kena bayar pun sedap lagi..haha

    Sharamli : nasib...dapat hidayah kut waktu tu...haha

    Poksudaus : tahu xper

    JieJie : makan berhidang?macam xbest je?xleh amik banyak2...

    Notso Violet : haha..nasib memang baik ari tu

    Touyakaruma : nak bayang tapi aku der buasir..jadi tak tahu macam mana

    Aminah : mungkin kut...berkat doa orang2 teraniaya barangkali..haha

    Lotsoflovepearls : masa tu mana leh bawa hp ke sekolah n asrama..lagipun zaman dlu hp camera mahal2..ahahaha

    Farhana : haha..eh,ekau ada gigi palsu?

    BalasPadam
  37. hahaha...nasib la dewan makan asrama aku dulu tak de hal cam ni. tapi aku mmg tiap2 tahun akan mengalami keadaan seperti ko ceritakan. adush! sungguh skema ayat ku. abaikan. time raya je. mesti kene la. makan tak hengat donia. mak aku kata cam org bosnia jumpa nasik. ha cam tu la aku. dari sebulan pose terus lahap cam monster. mmg terkujat plak perut.

    BalasPadam
  38. bila berulang2 alik tu boleh membakar lemak!!

    la la la

    BalasPadam
  39. Koyuki : hahahaha..relaks2...jgn terkincit

    Nadhirah Nor : ar ar kan..sedap ulat..tambah2 dalam sayur sawi yang kaler ijau besar ibu jari tu

    Miss Izan : Nasib perut tak leh lari..kalau tak dah lama di tinggalkan ekau..haha

    Si Tedi : Tandas tu xjauh mana pun..hahaha..xsempat nak bakar lemak nya

    BalasPadam
  40. hahaha...aku ingat lg sbb aku antara yg terkena keracunan makanan masa tu,,,

    kena tahan kat sepital lak tu.. seminggu aku kena duduk.. dh la katil aku sebelah bilik mayat...

    hampeh tol...

    BalasPadam
  41. Wan Nur Hanis : hahaha..hang la mangsa2 dia

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com