Ahad, 24 Januari 2010

Aku Sudah Faham Kenapa Orang Benci Hari Isnin Tetapi Suka Hari Jumaat

Hari Isnin bermaksud kau terpaksa memulakan kembali apa sahaja tugas yang sedang kau sandang sekarang. Ia juga bermaksud cuti kau pada hari Sabtu dan Ahad sudah pun ditamatkan. Kau tidak dapat lagi berehat seperti dua hari ini dan bangun lewat atau keluar lepak dengan kawan - kawan.

Hari Jumaat pula ada permulaan kepada penemuan hari - hari cuti. Walaupun hari Jumaat itu kita masih bekerja atau belajar tetapi kita seolah - olah mendapat sebuah kekuatan kerana dijanjikan hari cuti pada esok hari dan lusanya juga.

Esok adalah permulaan kelas dan rutin bangun awal pagi kembali diteruskan. Nasib kelas esok adalah kelas - kelas yang menjadi kegemaran aku. Walaupun malas tetapi hidup perlu diteruskan juga.

Jadi, selamat kembali ke sekolah, kampus atau pejabat!

Selamat Hari Isnin!

P/S : Tidur!! Esok Bangun Awal!!

16 ulasan:

  1. tak suke isnin!!

    tapi nasib baik sok kelas pukul 1. boleh bangun lewat. hehehe

    BalasPadam
  2. selamt hari isnin
    aku esok hari first start class new sem
    haha,mood cuti berakhir

    BalasPadam
  3. aku suka ari jumaat dan tak suka hari ahad...hahaha!!!!

    BalasPadam
  4. ape2 pun ari jumaat mmg best! hahaha ari isnin bkn x best best jgk sbb ade awan dania.. hahahaahha ape2 pun aku sokong je pendapat ko hans..

    BalasPadam
  5. i hate monday!
    T_______T
    ada 3 kelas berturut2 dr tgh hari ke maghrib.
    terpaksa mengayuh basikal meredah kesejukan mlm.
    oh sensei.

    BalasPadam
  6. lumrah manusia.nampak ganjaran yang depan mata baru kita lebih bersuka.kalau ganjaran tuh jauh,kadang2kita jadi teragak-agak dengan kewujudannya.kadang2samar sangat untuk kita percaya.
    hidup sudah itu macam.janji kita tau apa kita buat sudah.
    isnin? memang slalu blues lah.asal kita (maksudnya aku yang slalu kandas ni) tau jalan nak hidupkan isnin,barulah hari esok lusa lebih menjadi.
    mari kita gempur ini isnin!

    BalasPadam
  7. aku suka hari sinin sebab ada lecture + lecturer yang besh.buat aku bersemangat ke kelas setiap hari isnin
    dan aku juga suka hari jumaat sebab aku suka subjek hari jumaat + aku boleh cabut dari universiti

    aku tak suka hari selasa sebab kelas tu kelas paling membosankan sepanjang sejarah aku menjadi pelajar..

    wake me up, when tuesday end...

    BalasPadam
  8. posting ko macam perli aku je

    BalasPadam
  9. ak suke ari isnin sbb ak mmg xde kelas ari isnin..lalala

    BalasPadam
  10. i hate monday..slalu bterbangon lambat!

    BalasPadam
  11. hari isnin hari yg xbeszz.hoho...kelas teramat la awl dan abeh teramat la lmbt =P

    BalasPadam
  12. daku lain plak
    suka ari sabtu sbb last keje..full day lak tu...ahad isnin cuti
    kira xde ari yg x suke kot..kahkahkahkahhh

    BalasPadam
  13. selamat hari isnin
    semoga hari ini hari yg baik buat anda
    g kelas okay n study
    grrrrrrrrrr

    BalasPadam
  14. Paling best hari Ahad ... confirm !

    BalasPadam
  15. ske malam jumaat
    banyak mende berfaedah boleh buat
    selain dpt pahala .. yer tak?


    agaggagaggaga


    >>____<<

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com