Rabu, 27 Januari 2010

Kadang - Kadang Kita Tak Pernah Puas Dengan Apa Yang Kita Ada

Kadang - kadang kita kena ingat apa yang kita nak tidak semestinya kita dapat.

Kadang - kadang kita kena sedar sehebat mana pun kita merancang tetapi tidak semestinya perkara yang kita rancang dengan teliti akan berjaya. Semua itu telah ditakdirkan Allah.

Kadang - kadang kita diberi apa yang kita tak nak. Walaubagaimanapun mungkin ada hikmah di sebalik semua itu.

Kadang - kadang kita terlalu mengharap pada sesuatu dan apabila kita terlepas pasti kita akan berasa sangat kecewa.

Kadang - kadang kita terlalu memberi tekanan pada diri sendiri sehinggakan secara tak sedar kita telah menzalimi hati dan jiwa yang kita miliki.

Kehidupan sebenarnya tidak boleh terlalu taksub pada sesuatu perkara. Kerana apabila terlalu taksub kita akan memperoleh salah satu dari dua perkara ini iaitu sama ada memperoleh kejayaan yang hebat atau kegagalan yang mengecewakan.

Fikir - fikirkanlah!

P/S : Contest Kanak - Kanak Ribena Tu Bukan Aku Yang Buatlah. Aku Join Jer Kut. Adess!

10 ulasan:

  1. bukan kadang tp mansia mmg xpernah puas ng apa yg ada!

    BalasPadam
  2. salam hans;

    bersetuju dgn sYukCurZ. tambahan plak, kita sbg manusia perlu ikut path yg disediakan oleh Allah. Apa yg tak dapat anggapla bukan rezeki dan Dia sentiasa mahukan yg terbaik utk kita. semua yg berlaku, ada hikmah naa;)

    BalasPadam
  3. pandai berpuisi..




    copy mna bro?

    hehe

    BalasPadam
  4. tak pernah puas dan bersyukur sesuatu yang berbeza

    BalasPadam
  5. kadang2 rasa nak terkentut, rupanya tercirit dalam seluar.

    BalasPadam
  6. haha dak yg komen atas aku ni
    btol2 aku setuju ekeke

    BalasPadam
  7. eh owner aproval ekk
    aku setuju ngan komen razman hehe

    BalasPadam
  8. jgn pernah puas, tp bersyukur :)

    BalasPadam
  9. aku senantiasa tidak puas. heh. biasalah, fitrah manusia.

    kita bersyukur je

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com