Selasa, 19 Januari 2010

Mari Melihat Dunia Luar

Dua sahabat sedang berada di dalam sebuah gua yang gelap. Namakan mereka sebagai Wak Jempret(WJ) dan Wak Umar(WU). Perbualan bermula :

WJ : Sejak bila kita berada dekat sini?

WU : Entahlah weih. Sedar - sedar dah ada dekat sini. Pelik juga kan?

WJ : Itulah pasal. Sudahlah tempat nih gelap. Banyak pula semak samun. Rimas betul aku.

WU : Eh, aku nampak cahaya dari luarlah. Jom kita pergi kesana mahu tak Jempret?

WJ : Umar, aku takutlah mahu pergi sana. Macam seram jer.

WU : Jomlah...takkan selama - lamanya kau nak duduk dekat tempat gelap macam nih?

WJ : Kalau jalan dulu. Aku ikut dari belakang.

WU : Penakut betul....hish!!

WJ : ........

Mereka pun bergerak dengan kelajuan yang sederhana dan mereka melihat dunia yang cerah di hadapan mereka. Dunia yang sangat indah. Tetapi, tiba - tiba datang ribut taufan yang kuat melanda dan menolak mereka kembali kedalam gua itu.

WJ : Adoi...asal kita tak boleh keluar dari tempat nih?

WU : Manalah aku tahu. Kita usaha lagi amacam?

WJ : Baiklah..1...2...3...cepatttttttt!

Mereka berdua berusaha lagi dan walaupun perkara yang sama berlaku mereka sentiasa berusaha sehingga akhirnya mereka berjaya keluar ke dunia luar.

WJ : Yes!!!!! Kita dah berjaya Umar!! Kita dah berjaya!!!!

WU : Yeyeye....kita dah di dunia luar tetapi dimanakah kita sekarang?

Tiba - tiba turun dari langit sebuah air yang sangat lebat bak laut yang diterbalikkan dan mereka berdua di hanyutkan sebuah dunia gelap yang baru.

WJ & WU : Tolonggggggggggggggggggggg!!!!

Mereka berdua pun dihanyutkan air itu dan hilang entah kemana.

Wak Jempret dan Wak Umar sebenarnya adalah mukus yang terhasil dan menetap di hidung(gua) manusia. Kemudian, mereka dikeluarkan dari hidung dan menetap sementara di sink sebelum air paip menghanyutkan mereka ke longkang dan entah kemana menghilang.

P/S : Hahaha! Entry Diaplikasikan Daripada Tahap Kesihatan Terkini. Okay! Nak Tidur Jap! Chow!

25 ulasan:

  1. uweekkkkkk...

    gila hg hans ni pun leh jd cerita

    hahahaha..

    BalasPadam
  2. hahaha.. nama Wak Jempret tu yg tak boleh blah. Hahaha.. Tapi aku dgn kau jek yg tahu. Haha..

    BalasPadam
  3. agagaga:D
    nice giler kan ko ni..
    aku ingtkn phlawan mane tadi..
    kakaka:D

    BalasPadam
  4. haha sedapnyee.. like cendol.. hahaa

    BalasPadam
  5. hahaha...aku ingat apa ler tadi..

    BalasPadam
  6. hahaha....entry yang senget. but nice one. :D aku hingatkan orang tengah melepas. hua hua hua~!!!

    BalasPadam
  7. hahaa.
    bengong lah!
    boleh pulak lu buat cerita pasal hingus!

    BalasPadam
  8. erk.hingus pon leh jadik inspirasi..hans.da mkn ubat lom?aku pon demam gak.hukhuk

    BalasPadam
  9. huh??
    like dat oso can huh??
    hahaha

    BalasPadam
  10. HAHAHA.
    ku pkirkn ape tdi.
    eeeuuwww!! :p~

    BalasPadam
  11. wan : haha...inspirasi lah nih..

    hazzy : haha

    ayish : haha..pasni ramaila bakal tahu tu

    siputihpurple : haha..ada macam citer silat2 ker?kehkehkeh

    honyes : I like too but the original cendol lorr..

    iylienaz : thanks

    rizputra : ko ingatkan apa sebenarnya?

    jawa : haha...pengotor juga ko yer...haha

    siv : ekekekeke...kreatif sewaktu demam

    arieza : sila2..haha

    cik memy : dah makan panadol 2 bijik

    BalasPadam
  12. Syed : hahaha...

    Fza : kehkehkeh...

    BalasPadam
  13. ak ingt dlm gue ape la,.
    upenye mukus dlm idong kamu ye hanS

    BalasPadam
  14. Aku igtkan dunia fantasi td...
    rupanya idOng ko.
    Hahahaha

    :D

    BalasPadam
  15. syg...

    smpai atie u gne name i!!!

    hahahaha..

    dah la ko ckp ak mukus!!!

    smoga lambat smbuh!!!

    ahaks!!!!!

    BalasPadam
  16. terkezut aku ingatkan cerita apa td. aduss... hohoh.

    BalasPadam
  17. Shilakak... terbaca sampai abis. Dah mula rasa mual.... Hahahaha

    BalasPadam
  18. Tak senonoh punya citer ... DUSH !

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com