Ahad, 10 Januari 2010

Nasib Gua Bawa Ubat......

Gua memang ada alahan pada kulit. Kalau ada benda yang tak kena mesti tiba - tiba jer kegatalan datang menyerang dan tangan gua akan timbul bengkak - bengkak seperti lepas diserang puluhan ekor nyamuk.

Kejadian bermula pada waktu petang apabila tangan kiri gua tiba - tiba terasa gatal yang amat sangat. Kemudian pada sebelah malamnya merebak pula ketangan kiri dan pada tengah malam tadi kedua - dua tangan gatal serentak.

Gatal tak gatalnya sampai gua rasa macam mahu potong tangan jer waktu tu sebab terlampau gatal. Nasib tiba - tiba gua sedar gua ada bawa ubat alahan gua semestes lepas yang tarikh luput ubat itu ialah bulan 10 tahun 2010. Gua pun sapu ubat tu dekat tangan gua dan makan ubat yang masih berbaki tu.

Alhamdulillah, sekarang tangan gua sudah tidak gatal - gatal lagi. Yeyeye!

Gua nak pergi ikut teman gua pergi low yatt kejap. Chow!

P/S : Juara Lagu Malam Nih. Yeah!

P/S : Thanks Click Nuff Gua. Click Selalu Yer! Nanti Kalau Sempat Gua Terjah Blog Lu! Semalam Gua Baru Terjah Dalam 40 Blog. Banyak Lagi Tak Terjah Nih.

19 ulasan:

  1. hans,
    dah ko mmg gatal kan
    ekekekekekek

    selamat ya
    heeeeeeeee

    BalasPadam
  2. uhuk..mesti tak selesa kan..takpew.jgn kerat tgn tu.nanti susah nak beribadah kalo takde tangan.

    BalasPadam
  3. adakah tuan blog seorang gatai?
    hahaha...gatai merela

    BalasPadam
  4. hehehe ok jgn lupe mlm ni baek puyer !

    BalasPadam
  5. klu gatal konek ada ubat x?

    BalasPadam
  6. low yatt?????
    tolong kim salam kat abg jual laptop acer kat tingkat 3 yer..haha

    teringat lak dia punya layanan baik hari tu aku pi sana..

    hensem lak tuh..hahaha

    p/s : kalao nk hilang gatal, ko sapu ngn air basuhan beras yg ke3..try lah

    BalasPadam
  7. alahai hans,

    siannyer tangan gatal2. alahan teruk tuh bro.

    moral..,keep ur medical with u okay.

    BalasPadam
  8. tangan dah xgatal tapi mungkin ko yg akan mgatal kat lowyatt anti...hahaha

    BalasPadam
  9. hahaha...cite hepi ending je kejenya...

    BalasPadam
  10. Nasib baik boleh menaip entri lagi.......



    Jangan garu ya! nanti lagi teruk!
    Tahannnnnnkan je!

    BalasPadam
  11. sebbaik tgn yg gatal!

    kulit ko sensitif ni!

    BalasPadam
  12. mungkin terkena gigitan asmara si ulat bulu kowt..coz adeq sy pernah kena..teruk gak la.hee

    BalasPadam
  13. Pernah kena sakit kulit yang taruk..
    timbul biji2 nanah air kecil satu badan..
    gatainya..Tuhan saja tahu..
    huhuuh

    BalasPadam
  14. make sure ubat 2 nye stok sentiase ade taw..kurg ensem la nnt lau da bengkak2.hehe

    BalasPadam
  15. aku pon dulu mmg alergic benda2 tu,. sampai boleh main timbul2 plak kulit aku.. dahsyat tak?? tapi sekarang dah ok.. dah boleh hentam untuk makan apa saja.. hahaha

    BalasPadam
  16. hish..kite same na..jijie kene minggu lepas..allergic..tp selalu gatai2 kat muke mata n hidung..aritu kene..perh..dedue mata bengkak siap macam kene geget nyamuk..huhu..sedey..esok gi kelas mcm org baru pas nanges..

    BalasPadam
  17. beb, lu ada alahan ngan seafood ke?
    gua kalo makan seafood masa kecik2 dulu, kompom berbadam2...tapi alahan ilang dah tadek bila dah besar ni

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com