Khamis, 28 Januari 2010

Sekitar Hari Calon - Calon Membentangkan Manifesto.....

Hahaha....sangat lawak melihat mereka berkempen kelmarin. Tak tahu pasal apa. Hari ini adalah hari mengundi calon - calon yang berkempen petang kelmarin di cafe.

Aku bercadang nak undi antara 2 calon daripada 5 tak silap aku. Sebab apa aku undi 2 calon nih? Sebab kempen diorang hanya meletakkan kertas A4 dan ditulis nama sahaja lalu digantung di tepi dinding dan sebagainya. Aku rasa benda nih simple dan mudah bila diorang buat macam itu.

Aku pun tak perlu nak baca manifesto - manifesto yang bagi aku merepek dan hanya janji kosong. Entah! Dan kelmarin juga aku bertindak melakukan vandalism dengan membuat onar kepada salah seorang calon. Maklumlah, sticker wajahnya boleh di perolehi daripada air mineral yang diberi percuma kepada kami. Aku ambil sticker jer. Airnya aku bagi dekat member aku.

Jadi, aku dan beberapa rakan mengambil sticker itu dan menampal kepada tempat - tempat yang menjadi tumpuan ramai orang seperti...(lu fikirlah sendiri). Tujuan kami sebenarnya untuk mempromosikan beliau agar menang. OKAY!!AKU TIPU!!!Hahaha....!

Entah! Saja suka - suka tapi rasa best bila sekali sekala jadi jahat macam tu. Lagipun, calon yang dianiaya memang tidak disukai oleh ramai orang. Jadi, aku secara stereotype mengandaikan calon ini harus diboikot. Hahaha.

Tiba - tiba teringat pada si Ghostone. Apakah nasib beliau sama macam si calon yang divandalism oleh aku hari nih?

Hahahahaha!

P/S : Siapalah Menang Agaknya?

20 ulasan:

  1. pilihanraya kampus jer ponnnnnn
    pasal semua emo neh
    haha

    BalasPadam
  2. pilihanraya kampus jer ponnnnnn
    pasal semua emo neh
    haha

    BalasPadam
  3. mcm mana skrg...calon yg disukai menang ke?

    BalasPadam
  4. dulu aku pernah diminta untuk jadi calon gak hans tapi aku tak nak sbb aku takut aku tak mmpu..

    huahahhaah

    bukn sng nk jg kbjikn plajar

    waa...tetibe ingt zaman bljr...huhu

    BalasPadam
  5. tahniah pada pememang.. saja ucapan awal.. ehehe

    BalasPadam
  6. Buat je undi rosak hans
    tak pun ko terajang sume pc untuk pengundian tu
    habis cerita
    erk888

    BalasPadam
  7. Buat je undi rosak hans
    tak pun ko terajang sume pc untuk pengundian tu
    habis cerita
    erk888

    BalasPadam
  8. haha..next time, ko plak yg jadi calon..

    BalasPadam
  9. busuk hati doh! sabotaj org.. huh awat ko namo mencalonkn diri sndri. hah ada bran? :p

    BalasPadam
  10. adoiy,

    kesian org tuh kalo mukanya diubahsuai,.

    kalo kalah btnding,,lagila.,
    msti malu mcm hape

    BalasPadam
  11. Pilihanraya Campus!Huii..mcm PRU12..Mcm2 cerita'pns'ada..

    BalasPadam
  12. wakil aku muke mcm orang makan rasuah!sesuatu sangat!

    BalasPadam
  13. waaaa.... anti aspirasi... matilaaa

    BalasPadam
  14. err....
    rosmah mansur da bertanding x?
    ;p

    BalasPadam
  15. errrr......
    tak pernah lalui calin2 nie...
    =)

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com