Aku Telah Memecahkan Rekod Lama Di Mcd.....15 Jam....

Semalam gua update banyak entry tapi semua sikit - sikit jer sebab untuk mengisi masa terluang gua sementara menunggu untuk recording suara gua untuk satu program bagi memenuhi keperluan assignment gua.

Gua kena rekod untuk rancangan dokumentari yang berdurasi sekitar 13 minit hingga 15 minit. Jadi, gua bertolak dari rumah dengan budak rumah gua si Eman pada pukul 10 pagi macam tu. Rupa - rupanya dah ramai dah orang menanti giliran untuk recording. Lepas semua tulis nama aku tersenarai di nombor 10 dalam senarai manusia untuk merakam suara masing - masing untuk siri dokumentari nih.

Aku ingatkan sekejap sahaja tetapi rupa - rupanya seorang dalam sejam lebih. Rakam 15 minit + Render 15 minit + tukar jika ada salah apa semua 30 minit + nak edit letak lagu apa 15 minit. Jadi, juruteknik studio, Abang Ayie hanya nak buat 10 orang jer sebab yang tu jer pun yang sempat. So, akulah orang terakhir yang bakal rakam untuk semalam.

Aku pergilah lepak - lepak makan - makan kejap dekat luar pastu datang balik. Dan terus lepak dekat dalam studio tu dengan budak - budak lain. Selain online dengan meminjam laptop member - member seperti Amira dan Min, aku pun sempatlah pergi karaoke dengan Eman, Syikin, Putat dan Yan. Seronok dowh karaoeke free. Melalak kuat - kuat pun tak ada sapa dengar sebab bilik tu kedap bunyi. Huhuhu.

Terima kasih juga kepada Putat dan Yan sebab bawa roti butterscotch untuk dinner. Kalau tidak boleh mati aku dalam tu kelaparan + kesejukan. Thanks juga pada abang Ayie sebab bagi bihun untuk kami ramai - ramai makan. Waktu sampai turn aku untuk rekod suara, jam sudah menunjukkan pukul 12 tengah malam. Abang Ayie memang dah tak larat gila. Aku pula risau sebab aku dah tunggu lama dah. Tak sanggup aku nak datang balik esok pagi.

Nasib abang Ayie buat juga dan alhamdulillah aku pun tak buat banyak salah. Dah akhirnya dapat menghabiskan segala recording tu sebelum pukul 1 pagi. Fuh, alhamdulillah. Settle satu kerja. Thanks pada semua pengalaman semalam. Sangat best dan menakjubkan. Akhirnya, rekod berada di Mcd selama 12 jam telah dipecahkan pada semalam dengan 15 jam berada di studio. Huhuhu.

P/S : Lawak Dengar Suara Sendiri. Macam Mana Nak Take Over Farah Fauzana Nih? Hahaha.

P/S : Hah, Jangan Lupa Click Nuff Gua. Berapa Kali Gua Mau Paksa Nih? Hahaha.

15 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. haha~
    apa kaitan pulak mcd ngan studio.
    lain tu.

    BalasPadam
  2. tak mau klik
    erk888

    lama seyh ko lepak mcd...mau kematu bontot ko...hahaha


    Liveblogging M.U vs Liverpool, 9pm

    BalasPadam
  3. makkk aihhh..
    15 jam kat studio..??
    boleh meroyan dibuatnya..
    ahahha..
    :D

    BalasPadam
  4. kat studio 15 jam xpe ada keje
    12jam kat mcd ko telan apa bro? haha

    BalasPadam
  5. tu dia..... 15jam... tdo kat ctu pun boleh

    BalasPadam
  6. lama tu 15 jam...lebih dari separuh hari..
    dgr suara sendiri rasa lawak mungkin org lain dgr tak kot...

    BalasPadam
  7. salam bro. Peh! Kau kau pernah lepak kat McD 12 jam? Brapa byk burger kau dah telan? Hehehe. papepun, lepak McD mmg best. Aku pun suka. Berbanding fastfood lain, McD plg best!

    Tapi syg, tmpt aku belaja takder McD. :(

    BalasPadam
  8. fuuh ... hebat ... len kali kalo nak pecah rekod 24 jam .. kena bawak bekal banyak sikit ... hehehe ... ada ke Ju-On datang semalam ???

    BalasPadam
  9. salam bro...ko x ajak pun aku ek..jeles tgk korang lepak2...huhu
    ~ko bwa je kwn ko...no hal..

    BalasPadam
  10. ala.. gua lupa lagi nk klik nuff lu..
    demmit betol..

    BalasPadam
  11. xmoh klik!nuff mu mapuh hahahhaha

    BalasPadam
  12. tahniah utk anda...dpt award apa...hahha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama