Rabu, 10 Mac 2010

Antara Tok Guru Dan Anak Guru

Hah! Kita sambung pasal dua orang mamat yang main bowling tu. Aku rasa mungkin Tok Guru dia cakap macam nih kut dekat Budak Baru Belajar(B3) tu :-

Tok Guru : Haih, dah berapa kali aku ajaq hang? Baling bola bowling tu mesti kena fokus. Hang tau dak fokus tu apa? Tengok anak panah dekat lane tu. Dekat mana anak panah tu tunjuk…baru hang baling bola tu. Jangan main hentam ja baling ikut suka hati hang. Malu aku tau tak budak – budak sebelah nih gelakkan kau(sambil mengerling aku)

B3 : Jangan risaulah Tok Guru. Aku akan buat yang terbaik pasnih.

Tok Guru : Hah, hang dok melangut(termenung) apa lagi tu. Mai tengok lagumana(macam mana) aku baling bola nih.

B3 : Baiklah Tok Guru. Aku tak sabar nak jadi sehebat kau nih.

Tok Guru : Mula – mula kau ambik bola nih. Tengok jari aku nih. Masukkan dalam lubang bola bowling nih (sambil menunjukkan aksi memasukkan jari ke dalam 3 lubang bola bowling).

B3 : Owh, macam tu! Hebatlah Tok Guru nih. Kagum I tau.

Tok Guru : Lepas tu kau buka kuda – kuda kau. Kena hayun bola nih kuat – kuat macam nih.

B3 : Laaa…..macam tu jer ka? Senang jer rupanya.

Tok Guru : Hah, tahu pun senang. Tengok bola bowling aku nih bergerak.

B3 : Tapi, Tok Guru. Asal kena 3 pin ja? Tadi cerita macam Tok Guru nih hebat jer.

Tok Guru : Erkk…Aku acah jer tu..Eh, hang jangan melawan. Nanti aku tibai(pukul) hang baru tau.

B3 : Baiklah Tok Guru. Ampunkan I tau…Janganlah pukul I…I tak sukalah U..eh,Tok Guru.

Tok Guru : Dah…jangan kau banyak cakap lagi..cepat praktikkan apa yang aku dah ajar pada kau.

B3 : Baiklah Tok Guru! Sekarang tibalah masanya untuk aku hapuskan kamu semua wahai pin – pin sekalian..Yeah,matilah!!!

Tok Guru : Apalah dosa aku dapat anak murid macam kau.

B3 : Maaf Tok Guru. Bola masuk longkang lagi sekali.

Haih, Tok Guru dengan Anak Guru sama. Dua kali lima. Tok Guru cakap nak lebat. Hasilnya tak kemana. Anak Guru pula menunjukkan aksi balingan yang paling hebat abad ini. Aku terhibur malam itu di situ.

Terima kasih untuk kalian berdua.

P/S : Nak Main Lagilah Bowling Pasnih.

12 ulasan:

  1. ckLah ni pun gila bowling tau...Jom rembat sekali!

    BalasPadam
  2. >>__<<

    jom men tembak2 pulak!
    polis n perompak!
    best sioot

    ngegehehehehehe

    BalasPadam
  3. ketam mengajar anaknya berjalan? erkkk..

    BalasPadam
  4. hahahaha...benda yg benar2 terjadi la ni ye....hahahaha

    BalasPadam
  5. sebelum men boling btol, apa kata training kot Wii nintendo luh..baru layan woo

    BalasPadam
  6. haha..bese la ble org da trase diri die hebatkan..huhu..jap2..ke nekesah ko??hoho

    BalasPadam
  7. kahkahakahakahakah..........tok guru cakap lebat

    BalasPadam
  8. jom bro main sesama.. aku pun nak blaja dengan tok guru ko nih XD

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com