Demi PTPTN….(Part 1)

Sebelum tu gua nak bagi tahu kisah Tok Guru Dan Anak Guru tu tak ada kena mengena dengan gua. Berbalik pada topik di atas.

Seperti yang korang semua tahu atau tak, gua sebenarnya tak suka buat kerja last minutes unless terpaksa ataupun sudah dirancang. Jadi, untuk permohonan PTPTN nih memang gua dah ready sejak cuti Tahun Baru Cina lagi. Kiranya memang semua dah lengkaplah. Sijil – sijil pun gua gigih pergi ambil dekat kaunselor yang dekat HEP berdekatan library tu.

Jadi, lepas test Reading Mandarin yang senang(eh,adakah gua riak?) tu, gua pun bergeraklah dengan member gua Yatie pergi ke dewan mana entah yang dekat padang bola tu. Ada court bola keranjang yang SUTUN berlakon tu. Hah, area tu lah. Dari fakulti berjalan kaki pergi sana. Taklah rasa jauh sangat pun waktu tu.Sampai dekat dewan tu dalam pukul 9 lebih macam tu dan angka giliran gua ialah 1745 dan nombor pada waktu tu baru dalam 1110 macam tu. Mak datukkkk!!! Lama lagilah jawabnya.

Jadi, waktu menunggu tulah digunakan sepenuhnya untuk berjumpa dengan member – member kelas di Diploma dahulu iaitu Wiyah, Aisha, Gina dan Fatin. Memang riuh jugalah berborak dekat situ sebab bosan gila kalau duduk tak buat apa – apa. Sempat jugalah pergi minum kejap dekat cafĂ© tepi dewan tu. Ada member aku yang lepas dan ada yang kena reject. Tiba – tiba dari rasa gembira bertukar menjadi risau. Aku rasa macam ada yang tak kena dengan borang aku tapi tak tahu dekat mana.

Rupa – rupanya ada lagi nak kena tandatangan dekat 7 helai lagi muka surat. Aku tak perasan sebab dah memang tak ada. Masalah teknikal dengan printer CC lah jawabnya nih. Nasiblah Yatie tolong tiru sign kan walaupun tak berapa jadi sebenarnya. Ini bikin aku sedikit cuak.Akhirnya, pada pukul 2 petang macam tu sampai giliran nombor kami semua dipanggil dan aku pun pergilah dekat kaunter 6. Aku berlakon baik dengan memberi salam kepada pegawai lelaki yang terbabit sebab risau dengan sign yang Yatie tiru tu.

Belum sempat punggung ku panas di atas kerusi, beliau terus berkata,”Awak print balik borang nih”. Aku terkedu sambil dalam hati berkata,” Shit, asal kena print nih. Matilah penat aku macam nih. Sial”. Dialog berhemah dan bertatasusila pun berlaku kemudiannya :-

Aku : Kenapa encik? Apa yang tak kena? (bersopan santun gila)

Encik : Atas borang awak nih logo PTPTN terpotong. Sini patutnya ada nama awak dengan no rujukan borang nih. (gaya kerek)

Aku : Owh, nak kena print balik semua ker? (aku sudah blur)

Encik : Yer, print semua balik.

Aku : Macam mana dengan setem dan sain mak ayah saya yer encik?

Encik : Mintalah lain dekat mak ayah awak. Senang – senang minta jer lain kali. (muka minta kaki)

Aku : Owh, okay! (Babilah kau. Ingat aku bergurau ker apa setannnn)

Fuh, memang sial betul dia punya jawapan beserta riak muka dia. Bikin gua panas hati jer. Ingat gua saja – saja ker print macam tu. Ini semua salah printer. Gua dah prepare lama dah kut. Gua sebenarnya letih gila sebab 5 jam gua tunggu tapi tak sampai 5 minit dekat kaunter tu. Lepas tu member kelas gua si Ayu dengan Zu tanya asal gua cepat jer siap.Lepas gua story dekat diorang, diorang pun suruh gua cepat – cepat print lain. Katanya sempat.

Ikut hati gua yang agak putus asa nih memang nak balik rumah dan tidur jer sebab gua penat gila punya. Tapi, atas dorongan mereka berdua akhirnya gua pun bergegas lah mencari motosikal gua.

Eh, mana motosikal gua??????

To Be Continue………………

5 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. org dorg mmg muke cmtu dohh
    menci akuu
    muke nak ketat je
    huhuhu

    BalasPadam
  2. nak pinjam duit mmg susah!
    cuba kalau kna byr balik..cpt nya diorg mtk! haha

    BalasPadam
  3. nk buat macm mane.. dah pinjam duit kan?ape sdh jd dgn moto?ko tertinggal kunci lg ker?ish2

    BalasPadam
  4. ko kan jalan kaki..lpa ka weh??

    BalasPadam
  5. ala.. mane p motosikal ko??? mesti motosikal ko ada dkt tpt parking motor kan :p ko saje ni buat suspender!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama