Jumaat, 12 Mac 2010

Hari PPKP Yang Bosan

Hari Sabtu minggu lepas gua ada PPKP.Walawehhhhhh, malas siyotttt! Sudahlah hari Sabtu adalah hari cuti ditambah pula dengan hujan yang turun pada waktu pagi yang hening tu. MASYUKKK BEBB!! Tapi kalau gua ponteng PPKP nih kang gua kena repeat untuk next semester plak. Jadi, gua paksalah diri gua pergi.

Sesi pertama adalah mendengar ceramah. Ada dua penceramah iaitu seorang ustazah dan seorang lagi lelaki yang ala – ala ustaz sikit. Gua suka ustazah tu sebab dia rock gila beb. Memang respect lah sama itu ustazah. Gila – gila, rempang, brutal, agresif dan ganas. Semua tu ada pada dia. Gua memang layanlah dengar ceramah dia. Kiranya gua tak mengantuklah. Rindu mahu dengar celoteh ustazah tu lagi.

Sampai dekat penceramah kedua yang lelaki tu buat gua bosan gila macam nak mati. Awal – awal lagi dia dah buat gua kurang berminat mahu dengar ceramah dia sebab dia memberi persepsi yang kurang menarik pada pandangan pertama gua. Sangat bangga dengan kisah – kisahnya di Dubai dan seperti sedikit emo memang buat gua hilang minat. Tanpa gua sedar gua tertidur 2-3 detik jugalah.

Maaflah si penceramah yang ala – ala ustaz itu. Gua cuba bertahan tetapi gua memang tak dapat tahan sebab ceramah anda hanya biasa – biasa saja. Ini sudah kali ketujuh gua menghadapi benda yang bosan seperti ini. Jadi, jika apa yang anda cuba sampaikan sama seperti dahulu maka tidak ada apalah yang menarik pada gua. Maaf lagi sekali.

Waktu rehat, member gua si Ezul ajak gua ikut dia pergi tengok group dia busking. Gua rasa macam pernah dengar busking tu apa tapi gua buta seni sikit untuk bab – bab macam nih. Gua cuba bagitahu dia apa yang gua rasa gua tahu pasal busking dan Alhamdulillah sedikit tepat. Nanti gua cerita hal itu pada entry berikutnya.

Sebab aku layan jer duduk dengar ceramah dekat sana so memang agak lewat nak pergi sesi kedua yang bermula pada waktu petang. Sesi PPKP mula pukul 2 tapi aku dengan Ezul sampai pukul 2.30 petang. Nasib aku kenal orang yang kendalikan sesi PPKP tu sebab dia bekas lecturer aku yang baik. Hahaha.

Alhamdulillah, sesi petang best sebab banyak permainan. Itu jer lah. Aku sebenarnya dah kurang berminat pasal PPKP sebab bagi aku semua tu benda yang sama. Cuma aku cuba ambil apa yang baik yang aku mampu buat.

P/S : PPKP Nih Pada Pendapat Aku Macam Membazir Duit Saja…Pendapat Akulah!

5 ulasan:

  1. ceramah + penceramah yang best =kepuasan :p

    BalasPadam
  2. 1st thing 1st, PPKP tu ape? :p

    BalasPadam
  3. aku mesti rase nak tertido kalo lebey dr 10minit tgh meeting!
    hahaha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com