Isnin, 8 Mac 2010

Pastikan Muka Kau Ketat

Di Shah Alam nih tambah – tambah dekat kawasan rumah gua yang banyak kilang – kilang nih memang lumrahlah kau akan jumpa banyak rakyat asing yang selalunya bergerak secara berkumpulan. Sebelum nih, aku agak cuak jugalah jika aku sedang berjalan seorang diri dan di depan aku kelihatan segerombolan manusia yang terdiri daripada rakyat – rakyat luar negara yang bekerja dekat Malaysia nih bergerak seiring sejalan. Terbayang – bayang jika tiba – tiba mereka merompak aku yang sehelai sepinggang nih. Memang menakutkan.

Kemudian, bila aku terdengar yang mereka nih takutkan penduduk tempatan melalui beberapa cerita maka aku cuba praktik kan apa yang penduduk Malaysia nih buat kepada mereka. Hahahaha. Aku berjaya melakukannya dan ingin berkongsi tips – tips itu dengan korang.

Pertama, sila pastikan muka anda memang berwajah ketat gila sewaktu berjalan. Muka mesti macam orang yang sedang kepanasan yang teringin nak belasah orang dan berjiwa kacau. Sebagai contoh, ada seorang lelaki nih terserempak dengan aku dekat tempat parking kereta. Dia nak pergi kerja dan aku baru balik dari kelas. Aku tak pasti dia Bangla, Pakistan atau Vietnam tapi yang aku tahu dia senyumlah dekat aku. Aku balas dengan muka ketat seketat – ketatnya. Cara pandangan aku pun setajam pisau.Mahu cuak dia waktu tu. Hahaha. Sebenarnya waktu tu aku rasa aku tengah emo sebab kepenatan dan tension kut. Memang dia salah waktulah nak buat baik dengan aku. Kahkahkah.

Kedua, sila berwajah ketat sewaktu berjumpa mereka di tangga. Kalau diorang berjalan segerombolandekat tangga tu diharapkan korang cuba untuk pecahkan perpaduan mereka tu. Haha. Sebagai contoh, aku dengan buat muka ketat dan secara sengaja berjalan di tengah – tengah dan ini memaksa mereka untuk berpecah kepada dua bahagian. Hahaha. Kalau diorang berhenti, aku pun akan berhenti di tengah sampai diorang beralah. Wah, gila gangster aku!!

Ketiga, sewaktu berada di ATM pula, sila pastikan muka anda juga ketat jika mereka di depan anda. Kasi diorang tak berlengah – lengah waktu keluar duit. Cubalah membuatkan aksi yang sedikit psiko supaya mampu membuat mereka cuak. Sebagai contoh, menjerit menyuruh mereka supaya cepat sikit mengeluarkan duit. Pastikan suara dan wajah anda sangat ketat agar sifat gangsterisme anda itu menyerlah.

Keempat, sila tengking mereka sepuas – puas hati sambil berwajah ketat. Tengking bukan kerana saja – saja mahu tengking tetapi cuma menegur. Rosak sistem hidung aku bila lalu bersebelahan mereka. Tetapi, bukan semuanya macam tu.Hanya warga asing dari negara – negara tertentu sahaja. Aku tak tahulah adakah mereka mengamalkan perbelanjaan berhemah dengan cuba mengurangkan jumlah bil air mereka setiap bulan, Bau badan mereka mampu membuatkan mata aku berpinar kepeningan. Cuma sayangnya aku belum pernah lagi mengambalkan tips ini tetapi di dalam hati perasaan ini agak berkobar - kobar. Hahaha.

Hakikatnya, mereka juga manusia yang ada hati dan perasaan. Jika mereka berkelakuan baik maka layanilah mereka dengan baik tetapi jika sebaliknya gua sangat mengesyorkan anda semua menggunakan tips – tips yang diberi.

Selamat mencuba.

P/S : Selamat Beramal !!

18 ulasan:

  1. aduh..ingatkan hans dah try suma tips2 tu...kalau akak, akak buat muka bodoh je pastu jalan cepat2 heheh

    BalasPadam
  2. cerita pasal wrga asing ni, aku ade satu cite ,ritu aku mandi pantai, sekali ade mat bangla ke sri langka ke aku tak tau r, join mandi sama..

    bole plak pastu polo2 aku lak .. aku g kiri dia g kiri, aku g kanan dia g kanan.. alih2 aku naik, trus stop aktibiti aku bersua ria, siot je..

    aku buat muka paling ketat Oooo time tu, tak menjadik pom... megong r dorg ni..

    BalasPadam
  3. Cc jumpa ngn diorg kompem CC elka2 laa nak bertembung f2f.

    BalasPadam
  4. bangla, myanmarm pilipina skang hensem2 pe...

    BalasPadam
  5. wei hans,

    cuba tepek gambar muka ketat tuh,
    hahhahah...

    bagi akak
    akak mmg berhati2 bila berjalan2 di kawasan yg rasa2nya ramai org asing or org2 yg mencurigakan

    safety first
    lallala

    BalasPadam
  6. Hahahaha.
    giler garang!
    klo aku nga tensen pon takdenye nak baik hati senyum kat org!

    :P

    BalasPadam
  7. bro..tuhan ade..apa mau takut..minta pada die..

    BalasPadam
  8. keh keh..bangla ke, indonesia ke..asal x kacau aku, aku ok je..

    BalasPadam
  9. ko ni..tak baek buat mcm tuh..aku dah alami perkara nih..tak semua..aku cume tak bagi muke kat indon2 jer..

    ko jgn buat muke ketat sampai tekoyak kulit muke ngko sudah ler..hahaha

    BalasPadam
  10. kekadang dorg ni kurang ajar tau hans..bukan kenal bini org ker bujang ker, tunnag org ker...semedang nak mengatal ajerr....sangap terlajak

    BalasPadam
  11. seluar ak ketat....
    jd muka ak akan lg ketat

    BalasPadam
  12. shah alam sgt panas skrg. lagi la aku buat muke ketat. grrr

    BalasPadam
  13. hu hu hu muke ketat? aku lalu sebelah dowang aje aku kuarkan teros pisau lipat dan pegang di kiri dan kanan tangan teros. pastuh jalan ala2 cam asassin yang baru lepas membunuh orang.. ala2 cam Arkadian dalam citer Scorpion King :P

    kah kah kah kah~!!

    BalasPadam
  14. tips yang pernah juga ku amalkan and it really works!!

    BalasPadam
  15. Hishhh..tips berani mati nie..
    Maunya dorang angkat geng..
    Jenuh ekau nanti Hans..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com