Jumaat, 26 Mac 2010

Rasa Macam Nak Pelempang Jer Budak - Budak Nih

Tadi masa solat Jumaat, adalah budak - budak kecik yang berbaju melayu putih dan bersamping hijau nih asyik berlari - lari jer. Waktu tu semua tengah solat nih. Itu satu hal lah kan.

Lepas tu waktu lepas sujud dan nak duduk antara dua sujud tu, cuba kau bayang aku baru angkat kepala tiba - tiba nampak budak tu melompat dan mendarat depan aku.

Nasib aku tak melatah. Kalau tidak tak ker batal solat aku. Ikut hati aku macam nak lempang waktu tu juga. Kalau kena kepala aku tadi memang nahas lah budak tu. Sakit hati betul dengan budak - budak yang bising nih.

Korang cakap asal tak marah? Aku tadi kalau marah sah - sah tangan aku pun laju jer melempang diorang. Pastu buat bapak diorang jenis sayang anak pastu badan nak macam sazali samad plak memang matilah aku plak yg kena lempang.

Aku dah pening kepala dengan assignment yang tak pernah habis nih. Haih...tak tahulah macam mana nak cakap. Nak Lempang Budak - Budak Tu...

P/S : Jangan Lupa Click Nuff Gua.

24 ulasan:

  1. besala budak2 kan
    adik aku pernah kena rotan ngan pak aku
    buat bsing time solat raya
    huhu

    BalasPadam
  2. huh...sib ko x melatah..cubit jer hahahahah

    BalasPadam
  3. haha. kalau kau melatah... sure akan mengakibatkan jemaah lain terbatal smyang gak....sbb tergelak....

    BalasPadam
  4. hehehe...
    pesal ko x sound je bebudak tu..
    apapun,dorang masih budak2 la,so maafkan lah hehe

    BalasPadam
  5. Kena ditegur bebudak ni. Jika tak, akan dibawa tabiat tu hingga dewasa, tak hormat org beribadah..

    BalasPadam
  6. ermm....jenis budak tak dengar kata nihh...

    tp jngnla sampai nak tampar2..kang jadi kes dera plak.

    BalasPadam
  7. poksu pon penah alami
    sampai berpeluh menahan amarah
    hahaha
    haa
    ^_^
    sabor ajelah
    budak2
    tapi kalu dapat lempang ajak poksu sekali
    ^_^

    BalasPadam
  8. poksu pon penah alami
    sampai berpeluh menahan amarah
    hahaha
    haa
    ^_^
    sabor ajelah
    budak2
    tapi kalu dapat lempang ajak poksu sekali
    ^_^

    BalasPadam
  9. sabar hans.. jgn marah2, budak2 mcm tu la.. kadang takleh nk marah dia org gak.. org tua yg bwe mereka tu la kne make sure budak2 yg di bawa tu tak ggu jemaah lain.. maknanya, yg tersirat dari tersurat, hans ni kuat melatah gak la yee.. :) gud luck 4 ur assignment..

    BalasPadam
  10. "Aku dah pening kepala dengan assignment yang tak pernah habis nih."

    Apa kaitan budak-budak tu ngan assignment ko lak nie ?

    BalasPadam
  11. ko semayang kat masjid mana hans

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Bubuh je pelempang sekor sekor kat bebudak tu ..

    BalasPadam
  15. nasib baik budak budak lagi

    BalasPadam
  16. alah dah nama pun budak-budak weh.
    tu parents dorang tak bagi didikan yang betul la sebab dorang jadik camtu.
    so, nanti kau dah ada anak, ajar anak kau, masjid bukan tempat nak main2.
    heeee~~
    XD

    BalasPadam
  17. ssh sapa yg bawk anak solat jumaat mmg bagus tp bdk tu x paham sgt dan tgk da jdik kejadian bgitu..

    BalasPadam
  18. budak2 ni pun satu.. bapak diaorg pun 1 hal...

    sabarlah hans...

    BalasPadam
  19. hahaha..
    senang2 nak lempang anak org ya
    ekekkeek..
    tu la pasal
    makayah kdg2 tak marah anak2 dia
    mak ayah tak fikir ke
    ke mesjid nak solat
    kena kusyukk
    kalo hati duk maki hamun budak2 je, camana nak solat?
    lu pk la sendiri..
    lallala

    ps: sekeh hp 1
    hehheh

    BalasPadam
  20. hehe..bawak2 sabar k....tgah solat tu, x elok marah2..

    BalasPadam
  21. jenis bapak2 sayang anak tak bertempat ni yang aku tak gemar ni..menyusahkan orang..

    **tibe2 emo

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com