Jumaat, 26 Mac 2010

Streamyx Dah Wujud Di Rumah Sewa....Yeyeyyee...

Tengah menikmati kelajuannya yang amat mengagumkan...Yuhuuu!!

Entry sebelum nih menimbulkan kontroversi. Ada orang berkata gua kejam, tidak ada sifat kebapaan dan sebagainya.

Gua tak peduli apa lu semua nak kata. Itu pandangan gua. Bagi gua, kalau lu nak manja anak lu itu lu punya suka.

Gua rasa sometimes kita boleh guna diplomasi dan sometimes kita mungkin guna sedikit kekerasan untuk mengajar anak - anak. Masalahnya orang sekarang, apabila gunakan kekerasan mereka biarkan anak - anak mereka menyimpan dendam. Senang cakap kalau lu baca komik Anak - Anak Sidek dan lu tgok itu Allahyarham Haji Sidek mendidik anak. Itulah gua maksudkan.

Tapi, taklah segarang itu. Apa yang aku maksudkan contoh jika lu melempang anak lu atau merotan anak lu...dan selepas itu lu biar dia cool dulu dan kemudian lu terangkan sebabnya lu buat macam tu. Sebab bagi gua jika lu hanya gunakan cara diplomatik jer dan hasilnya tengoklah budak - budak sekarang.

Lagi satu benda nih bergantung pada cara didikan lu. Lu kena tengoklah tahap sensitiviti diorang. Ada yang boleh terima dan ada yang tak. Gua nak cakap dekat lu semua tambah - tambah pada sesiapa yang bawa anak dekat masjid...niat lu baik tapi lu kena ingat tanggungjawab lu jaga anak - anak lu juga. Kalau dah sampai time orang tengah nak sujud dan waktu tu lah anak - anak lu berlari - lari melintas memang boleh bikin jemaah hilang khusyuk.

Nak kata diorang budak - budak. Memang diorang budak - budak dan dari budaklah lu kena ajar dia sebab kalau lu tak ajar bila besar jadi kurang ajar. Lagi satu, lu semua tak payah nak bising - bisinglah. Kalau lu tak suka cara gua nanti lu dapat anak lu didik lah cara lu suka. Gua anak pun tak ada. Lagipun bukan gua kahwin lagi pun. Lu nak kecoh - kecoh macam lah gua nih dah jadi bapak.

Okay, chow dulu.

Lu tak suka gua? Tak setuju gua? Gua peduli apa....Chow!!

P/S : Bestnya Streamyx Yang Laju Nih.

P/S : Nuff Atas Nih Macam Sentiasa Ada Jer....Pelik Pula Gua!

11 ulasan:

  1. tahniah dah de streamyx~ leh on9 sampai lebam~

    BalasPadam
  2. Bestnya kalau boleh pakai streamyx, barulah laju macam Ferrari :)

    BalasPadam
  3. brO, sOrry again..

    lain org, lain cara..

    respect ur pOint..

    BalasPadam
  4. online sampai pitam nokk~

    bleh kita bercanda dan menggila kan u'olls~

    BalasPadam
  5. internet tak laju pun dah popular ini dah laju silap2 boleh jadi selebriti ni.hehe

    BalasPadam
  6. oreo setuju pendapat dato.
    kdg2 rase nak lempang je..
    tadi semayang jumaat budak2 dok lari sana sini lompat kat saf belakang..
    kalau tak diasuh dari kecik sampai bila dia nak belaja..
    jgn bila dah kena lempang anak bapak melenting..
    tak pasal2 dgn bapak2 sekali pun oreo lempang..
    huh~panassssssssssss

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com