Jumaat, 5 Mac 2010

Susah Nak Menghakimi Orang

Susah nak menghakimi seseorang kerana kita sendiri tahu diri kita tidak sempurna tetapi tak bermakna kita hanya mampu berdiam diri sahaja.

Kadang - kadang apabila diluahkan ketidakpuasan hati maka akan berlaku satu konflik antara orang yang terlibat dalam hal itu.

Mungkin kita melihat seseorang itu salah dari sesuatu segi tetapi mungkin juga kita terlupa juga jasa baik mereka daripada sudut yang lain.

Susah sebenarnya untuk membuat keputusan. Anda kena bijak dalam menyusun kata dan pandai memanipulasikan psikologi seseorang.

Kesimpulannya, silalah bertolak ansur sesama sendiri.

P/S : Practices Makes Perfect But The Truth Is Nobody Perfect Right?

19 ulasan:

  1. ye, practice makes perfect yet nobody perfect, so why bother practicing huh? :P

    hhahahahaa... :))

    BalasPadam
  2. yes...
    setuju dengan jawa... hihihi

    BalasPadam
  3. yep...but we still can advice them..

    BalasPadam
  4. yeahh semua orang pernah buat silap :)

    BalasPadam
  5. btoi2
    so kita kne la practise walaupun xkan jdik perfect XP

    BalasPadam
  6. diri sendiri pun x betul..mcm mana nak hakimi org. ya tak..

    BalasPadam
  7. practise makes us better than before..
    yeah~

    BalasPadam
  8. ketam betul bila mengajar anaknya berjalan..

    BalasPadam
  9. bertolak ansur itu bagus..tapi kalau asyik jer tension jugak

    BalasPadam
  10. don't judge a book by its cover kan.

    :)

    BalasPadam
  11. yeah yeah..totally correct !!!

    BalasPadam
  12. betul tu...maner der org perfect...

    BalasPadam
  13. xde manusia sempurna...
    masing kena ib=ngat mengingatkan

    BalasPadam
  14. kalo prefect sekolah perfect x? hehe

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com