Jumaat, 9 April 2010

Apabila Kau Rasa Orang Itu Penting Bagi Kau....

Apabila aku rasa seseorang itu orang yang penting bagi aku sebagai contoh aku mengganggap dia seperti kakak aku atau abang aku atau adik aku maka aku amat mengambil berat pasal mereka.

Entah kenapa...aku memang akan risau jika mereka ditimpa musibah atau bersedih. Walaupun sebenarnya aku tak perlu pun risau tetapi aku pasti risau. Kadang - kadang bila terjadinya perkara macam nih aku akan mula bersifat terlebih caring ataupun terlalu mendesak. Sekarang aku cuba mengawal perkara itu.

Aku mahu mereka tahu aku sayangkan mereka. Aku tak reti nak luah dengan kata - kata dan hanya melalui perkataan sahaja aku mampu luahkan. Sesungguhnya aku sayang kamu seperti ahli keluargaku dan moga kita semua tabah menghadapi ujian yang mendatang.

P/S : Allah Tidak Akan Menguji Hambanya Dengan Ujian Yang Tidak Mampu Hambanya Hadapi.

16 ulasan:

  1. caring is loving.. cukup dgn ambil berat.. org yg kita syg pasti akan fahami nye

    BalasPadam
  2. Allah did not promise that life would be easy.
    but HE did promise to go with you,
    every step of your life,
    with HIM by your side.

    ^_~

    BalasPadam
  3. maaf klu ku komen tak kena timing...tp ko sangat sweet...hrp sume ok jek...-_-

    BalasPadam
  4. moga ko sabar hans...jaga diri bro!!

    BalasPadam
  5. Aku tak reti nak luah dengan kata -kata dan hanya melalui perkataan sahaja aku mampu luahkan.

    errr...

    kompius plak aku...

    BalasPadam
  6. setiap org ade care msg2 nak tnjk ksh syg kan.

    keep it up :)

    BalasPadam
  7. betul..betul.. sedih aje bila mengenangkan orang-orang yang kita sayang..

    BalasPadam
  8. baiknya hati kau hans..kau ni ada sikap penyayang ni..baguslahh..

    p/s:aku nak tanya boleh,kenapa kau suka letak link entry kau banyak2 kat dalam setiap entry aku??ada kesan kat traffic ke??aku tak kisah pun cuma aku nak tahu apa functionnya..kalau bagus aku nak buat macam kau juga lahh..

    BalasPadam
  9. err..memang payah nak tunjuk kasih sayang ni..
    sumpah tak reti..huhu

    BalasPadam
  10. terlebih caring psl kita nak org tu beringat

    kan marah tandanya sayang :P

    BalasPadam
  11. salah ckp tadi..nk sebut tangga sebenarnya

    BalasPadam
  12. sifat yang baik tu...

    cuma tengok reaksi penerima barangkali ada yang suka ada yang mahukan privacy

    BalasPadam
  13. hencek hans..
    macam aku kata.
    perkongsian adalah kehidupan.
    bilaman ia rasa perlu,harus dibuat..
    tak rugi menyayangi insan lain..
    :

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com