Kisah Lucu Seorang Nenek

Pada suatu hari, ada seorang nenek tu buat pertama kali keluar daripada kampung menuju ke bandar. Dalam sejarah hidupnya tidak pernah lagi di keluar dari kampung halaman beliau dan meneroka dunia luar.

Sampai sahaja di bandar, beliau berasa sangat kagum dengan bangunan yang tinggi - tinggi dan kereta - kereta yang bergerak dengan lajunya.

Beliau masuk ke dalam sebuah bangunan dan menuju ke lif untuk naik ke atas. Kerana beliau tidak tahu menggunakannya maka beliau memerhatikan sahaja dari jauh. Beliau lihat seorang wanita dalam lingkungan 40-an masuk ke dalam lif dan pintu lif tertutup. Tidak berapa lama kemudian pintu lif terbuka dan keluar seorang wanita seksi dalam lingkungan umur 20-an.

Nenek tadi tiba - tiba teruja. Beliau tidak sabar untuk masuk ke dalam dan berubah menjadi muda. Beliau pun masuk ke dalam lif tersebut dan selepas penat menekan butang - butang di dalam akhirnya pintu lif berjaya ditutup. Sedang nenek tadi sibuk memikirkan tentang hal tadi tiba - tiba pintu lif terbuka dan masuklah seorang lelaki dan seorang wanita.

Nenek itu pun terus bertanya kepada lelaki tersebut,"Adakah awak ini orang yang bertanggungjawab membuatkan wanita tua tadi menjadi muda?"

Kemudian nenek itu bertanya pula kepada wanita yang baru masuk tadi,"Pasti awak orang yang bertanggungjawab menghilangkan kedut di muka dan leher wanita tadi kan?"

Selepas itu nenek itu merayu kepada mereka,"Tolonglah mudakan saya. Saya tidak mahu jadi tua. Apabila tua terasa sangat sunyi. Saya merayu kembalikan kemudaan saya."

Lelaki dan wanita tadi hanya melakukan satu tindakan,"Security, kami mengalami masalah di dalam lif. Sila bantu kami segera."

Akhirnya nenek tadi dihantar ke hospital untuk diperiksa kesihatannya.

20 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. siot...huhu...over je nk muda..beria

    BalasPadam
  2. huhuuu..
    ingatlah sume.. kita pun akan tua nanti.. kalau umur panjanglah..

    BalasPadam
  3. bila hg dh tua nti apa kata hg try buat cm nenek tu buat??

    BalasPadam
  4. hans, carikanlah nenek tu suami.

    kalau dia ada anak2, suh anak2 dia balik kg jenguk dia.
    ish..anak2 zaman sekarang ~

    BalasPadam
  5. adeh
    nenek2
    yelaaa. sape nak tua kan?
    hhuhuh

    BalasPadam
  6. hahaha... kurang ckit stress duk study ni.. :)

    BalasPadam
  7. haha..sia2 kena masuk hospital sakit jiwa..

    BalasPadam
  8. err..
    nenek nak cucuk botox kat malaysia ataupon london..??

    hahaha

    BalasPadam
  9. hahaha diri ku begitu berharga

    BalasPadam
  10. kelakar betul.. hahah..

    sian nenek tu.. kempunan..

    BalasPadam
  11. salam hans

    sian nenek tu..
    ni kisah benar ke? heheh

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama