Sabtu, 3 April 2010

Pernah Tak Kau Kecewa Apabila Benda Yang Susah Kau Nak Dapat Tetapi Bila Kau Dapat Orang Tak Hargai.....

Tajuk dah serupa entry dah....belum masuk entry lagi....Hahahaha!

Pernah tak dalam hidup korang....korang cuba mencapai sesuatu misi atau angan - angan korang. Sampai satu tahap atau masa yang lama, sasaran atau angan - angan korang tu masih belum tercapai dan korang pun sudah melupakan impian tu.

Sampai satu masa tiba - tiba impian kau datang dengan sendirinya dan kau gembira mendapatkan benda itu. Tetapi, tiba - tiba orang di sekeliling kau langsung tidak mengendahkan impian yang baru kau dapatkan tadi. Langsung tidak endahkan dan kau hanya meraikannya seorang diri.

Pernah tak?

Aku pernah mengalami benda macam tu dan aku sangat kecewa tetapi aku tak adalah sampai tahap nak bunuh diri seperti sesetengah orang yang pasal hal kecil pun sampai mahu menamatkan nyawa. Tetapi, perasaan sedih dan kecewa itu memang susah untuk digambarkan.

Hanya individu yang pernah terbabit dalam situasi seperti ini sahaja yang akan faham perasaan seperti ini yang pernah aku alami. Kadang - kadang bila terfikir memang rasa sedih tetapi apa boleh buat bila impian kita yang patutnya dihargai tetapi hanya dipandang sebagai sampah sahaja.

P/S : Tengah Menghayati Malam Yang Penuh Denga Kegembiraan.

7 ulasan:

  1. mungkin org x perasan kot...tp seelok2nya... kita sendiri la kena hargai :-))

    BalasPadam
  2. apa y kau dapat...?cerita lah detail skit..he

    BalasPadam
  3. pernah2, tp buat dek jek
    asal kita sendiri hargai apa yg kita capai

    BalasPadam
  4. pernah gak lalui kekecewaan dalam mencapai sesuatu impian.. tpi berkat usaha dan sokongan kuarga dan kawan2, akhirnya smue tu menjadi kenyataan.. tpi ALHAMDULILLAH smue tu di hargai oleh smue org.. dan sye jge menghargai mereka.. :)

    BalasPadam
  5. hans lantak la org lain
    yg penting kite appy
    :)

    BalasPadam
  6. eh xpaham cite nie, ape sebenarnye pangkal crita nie?

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com