Jumaat, 14 Mei 2010

Rahsia Memotong Kuku

Rasulullah S.A.W Bersabda Yang Ertinya:

Barang siapa yang mengerat kukunya pada :-

Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit

Hari Ahad :
Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan

Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat

Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit

Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.

Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.

Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Maka, mari ramai - ramai memotong kuku pada hari Isnin, Khamis atau Jumaat yang mulia ini.

P/S : Potong Jangan Tak Potong.

P/S : Petang Nih Makan Cekodok Sambil Layan Thomas Cup. Yehaaaaaaaaaa! 

24 ulasan:

  1. terima kasih dik,

    cehh!
    tetiba adik!

    BalasPadam
  2. jgn lupa potong kuku arini weh...

    BalasPadam
  3. si tedi : ekau buang tebiat?

    mario : dah potong dah tadi sejak 2 bulan lalu(kahkahkah)

    BalasPadam
  4. wah.
    setiap hari ada kelebihan.
    bagus.
    ;)

    BalasPadam
  5. penah dgr dah pasal ni.
    timekaseh ingatkan semula.

    BalasPadam
  6. hari ni jumaat.
    mari memotong kuku.

    BalasPadam
  7. Boleh tolong potongkan tak bang?

    kih.

    BalasPadam
  8. yeah... potong jangan tak potong.... wa caya sama lu!!!

    http://cicaktonjeng.blogspot.com/

    BalasPadam
  9. bukan kah hadis ini tidak shahih ?

    BalasPadam
  10. Nak potong kuku jugak lah hari ni..hhehehe..thanks 4 sharing..

    BalasPadam
  11. huiii tanx! tatau pun macam tu hari2 lain. just tau ari jumaat je.
    dulu, arwah nenek aku pesan cara2 potong kuku. tak sure ikut sunnah ke apa. cuba ko carik. ewah suro2 orang pulak. haha

    BalasPadam
  12. memang sentiasa potong antara tiga hari nie..

    BalasPadam
  13. potongkan kuku aku weh..panjang suda ne..ahaks..

    BalasPadam
  14. nice,,

    takut nk tgk thomas,,,

    taktau naper..hahahah

    BalasPadam
  15. satu info yang memang wajib kene ikot! thanks thanks ;D

    BalasPadam
  16. eee.
    lau cmni nak potong kuku hari hari lah.
    wakaka.

    mcm lah kuku terus panjang tiap tiap hari.:D

    BalasPadam
  17. gud info..

    rse klaka pn ada gk bila bru skg ni tau rhsia potong kuku.. :)

    BalasPadam
  18. bagus gak benda ni.
    tapi aku xpenah potong kuku.
    aku gigit je.
    camne kire?

    BalasPadam
  19. thanks for the really good info!

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com