Khamis, 13 Mei 2010

Sedapnya Sarapan Nasi Lemak


Yeah, pagi nih dapat sarapan nasi lemak. Lama sudah tak makan nasi lemak pagi - pagi nih. Nasi lemak daun pisang amat menyelerakan. Tak jumpa yang best dekat Shah Alam tu kalau waktu pagi - pagi macam nih.

Dari harga nasi lemak telur bilis berharga RM0.30 sewaktu aku kanak - kanak dulu sehinggalah sekarang berharga RM0.50 - RM0.60(harga termaktub di Kedah...negeri lain tak pasti) aku tetap menyintai nasi lemak walaupun kuantitinya sedikit.

Apa rahsia kesedapan nasi lemak? Hanya ada dua sahaja. Pertama mestilah sambalnya. Kalau sambal tak sedap memang hancurlah nasi lemak. Kedua mestilah nasinya. Kalau nasi lembut dan masaknya sekata memang masyuk.

Apa - apapun, aku nak makan nasi lemak banyak - banyak. Dari semalam tunggu nak makan. Lapar nih. Assalammualaikum.

P/S : Sekarang Cepat Penat Betul. Sekali Lagi Semalam Tidur Tanpa Sedar.

P/S : Rajin - Rajin Click Nuff Aku Selalu Yer.

19 ulasan:

  1. ada jer kat shah alam ni nasi lemak yg sambal sedap and ikan bilis banyak. tapi x dapat la harga macam tu :) hehe.

    BalasPadam
  2. waaah! aku dah lama tak mkn nasik lemak! sangap dah ni T^T

    BalasPadam
  3. Nasi lemak ni kalau sambal dia sedap, memang terangkat la siapa yang makan tu

    BalasPadam
  4. sedapnye...
    lama tak mamam nasi lemak... :)

    BalasPadam
  5. hihihihih semalam mie makan nasi lemak.. hihiihihi

    BalasPadam
  6. nasi lemak mana tue hans? nmpk cam sedap je...

    BalasPadam
  7. rindu nak makan nasi lemak...sedapnya..

    BalasPadam
  8. hans,
    kat perak rm1.
    kat melaka pon rm1.
    ;)

    BalasPadam
  9. Cepat penat.
    Apa lagi, pergi la exercise bagi ada stamina.
    Muda2 takkan dah cepat penat kot.

    BalasPadam
  10. pos kan saya nasi lemak itu..

    BalasPadam
  11. okay..ko buat aku terliur nak mkn nasik lemak..haish

    BalasPadam
  12. nasi lemak..antra mnyebab kolestrol tggi...lead to heart disease..jaga2.;)

    BalasPadam
  13. nasi lemak mmg best!
    bese mkn nasi lemak time pagi jerk..
    try mkn nasi lemak hala petang..
    air teh tarik..
    sempoi..!
    =)

    BalasPadam
  14. nasi lemak sedap..

    teringat nasi lemak makcik depan rumah aku tue..
    dah lama tak makan..

    nyam..nyam..

    BalasPadam
  15. cilakak...buat gua lapar je!

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com