Entry Paling Pendek - Pasal Israel Lagi

Alhamdulillah entry aku pasal Isu Israel dan Palestin dekat bawah nih dapat disampaikan kepada blogger yang membaca dengan  jelas. Sekarang nih aku nak suarakan satu benda jer.

Sepanjang ramai orang invite aku baca pasal Wajib Ker Tolong Atau Wajib Ker Tak Atau Hanya Berdoa Sahaja nih....Macam - macam komen aku jumpa. Ada pula tu blogger sesama blogger bergaduh. Kau setuju aku. Aku tak setuju kau. Dua - dua tak setuju.

HAHAHA. Aku ketawa sekejap tadi. Ketawa bukan gembira. Ketawa sebab rasa macam budak - budak pula. Korang yang dekat Malaysia nih semangat nak tolong orang Islam dekat luar sana tapi korang sendiri pun bergaduh sesama sendiri pasal tak setuju dengan pendapat masing - masing. Sesama korang pun tak bersatu macam mana? 

Cukuplah Islam dekat Palestin tu bergaduh.
Cukuplah Islam dekat Iraq tu bergaduh. 
Cukuplah Islam dekat Afghanistan di tindas. 
Cukuplah Islam dekat Thailand dibuli. 
Letih!

Aku rasa korang patut baca entry nih. Aku jumpa dekat entry blogger Kaizen dan ada satu entry dari Kereta Mayat yang menarik untuk korang teladani. Sudahlah weih. Bagi aku kalau kau semua tak setuju dengan pendapat orang tu tak apa. Korang boleh luahkan pendapat korang. Tapi kadang - kadang kita kena ingat jawapan majoriti tidak semestinya betul. Dan bukan semua orang memikirkan dari segi perspektif yang kita fikirkan pun. Mungkin bila kau baca pendapat orang lain yang tak sama dengan pendapat kau dan kau akan melenting. Bagi aku elak kan emosi dan belajar berfikir dan mengkaji. Jangan terima bulat - bulat.

Jadikan isu Palestin nih sebagai tauladan. Jangan biarkan lebih banyak negara Islam menjadi Palestin Ke-2 dan seterusnya. Kelemahan umat Islam sekarang bukannya kerana bilangan tetapi kerana perpaduan. Jangan gara - gara hal remeh korang bertekak macam nak gila.

Ini pendapat aku. Dunia blogger adalah dunia berkongsi ilmu, pendapat dan pandangan. Bukan tempat kalian bergaduh. Berhenti bergaduh dan bermaafan. Kalau dah tak suka sangat jangan buka dan baca blog dia. Nih korang dah tak suka korang rajin pula pergi buka baca. Aku tak faham betul.

P/S : Harap Entry Ini Pun Sampai Maksudnya Kepada Anda Semua.

25 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. pergh...ak yg 1 st pulak...ahahahha...ermmmm....teringin nak wat en3 pasal palestin,tp kurang ilmu ag...huhu...nice en3...nt ak cuba wat en3 pasal kekejaman israel tue! :P

    BalasPadam
  2. entah jangan jadi macam hans caari pasal je idola konon nya hahahahaha

    BalasPadam
  3. waaa.... link lagi... tengs2... hehe...

    kita kena belajar tengok satu benda dari pelbagai perspektif...

    hmm... but anyway, setuju dengan ko, aq sekarang still belajar, berkongsi pendapat dan pandangan itu adalah yang terbaek... lagi banyak kita kongsi lagi banyak ilmu yang kita dapat... dengan berkongsi kita dapat reach another conclusion...

    ahaks~ tapi siyes, aq respect keretamayat!!! haha... di idola aq... har har har...

    BalasPadam
  4. yup...persetankan semua yg gaduh2 tu..

    yg [nting kita dah sampaikn mesej :)

    BalasPadam
  5. gaduh...gaduh...gaduh...x abis2 gaduh..tp aku pon penah gaduh..huhu...manje2 je kot...

    BalasPadam
  6. berdoa dari jauh sudah cukup..
    ;) INSYALLAH>.

    BalasPadam
  7. blogger xpatutnya bergaduh tp berkongsi ilmu..

    cuba baca entri sini sekali..
    http://ms.langitilahi.com/perkongsian-perang-nafas-panjang/

    BalasPadam
  8. betul3 :)
    ta baik gaduh2.

    p/s: lame ta jenguk sini. cm comel lak header, err yg katun tu, bukan sharuk hans tu :D

    BalasPadam
  9. yup kita lemah bkn krn bilangan tp krn perpaduan

    BalasPadam
  10. hans
    nama pun manusia
    lahir aja rambut sama hitam
    bila da besau rambut kaler-kaler
    hati pulak apatah lagi
    pelbagai corak
    serta ragam
    betol x?


    payah nk kawal.

    BalasPadam
  11. Kalau boleh... biarlah Umat Islam di Malaysia ni bersatu... insyaallah... kalau kita bersatu... teguh kita... tidak akan diperkotak-katikkan...

    BalasPadam
  12. betul..
    tak payah gaduh2..
    tak suka jgn susah2 cari point nak gaduh..
    nih sikit2 gaduh..
    kurang matang betoi..he

    oreo like this ;)

    BalasPadam
  13. kene hormati pendapat maseng2~ x baek gadoh2~ mcm kate hans~camne nk bersatu kn~ :)

    BalasPadam
  14. kene hormati pendapat maseng2~ x baek gadoh2~ mcm kate hans~camne nk bersatu kn~ :)

    BalasPadam
  15. orang zaman sekarang memang cakap nak melaetup je tapi tindakan tak diambil huhuu...


    p/s : Aku pun orang zaman sekarang~

    BalasPadam
  16. Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

    BalasPadam
  17. thanks bro!Palestin will be free,only if kita semua jadi muslim realiti.U get wat i mean by muslim relity?muslimin yg sifat mereka disebutkan dlm Quran yg setakat ni aku rasa takde dlm diri aku sendiri..sedih!

    BalasPadam
  18. agree!!
    palestin jadik camtu, kerna institusi ummah tu sendiri.
    kita muslim kena bersatu.
    kalau muslim tu sendiri tak bersatu, macammana nak bantu saudara2 kita kat palestin tu.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama