Jumaat, 4 Jun 2010

Inilah Sebab Kenapa Gua Selalu Buat Entry Suruh Kuatkuasakan Undang - Undang Untuk Pendatang Haram

Nauzubillah. Gua betul - betul marah, sedih, semakin benci dan semakin racist pada pendatang. Maaflah! Jika datang secara sah gua masih boleh terima walaupun gua tak terima sangat pun. Ini yang datang secara haram nih yang buat gua panas. Sudahlah datang secara haram kemudian membuat masalah dan onar pada negara kita.

Ada yang merompak, membunuh, merogol dan sebagainya. Apa kejadah perangai sekor - sekor macam nih? Mereka ini bukan orang. Mereka ini sebenarnya syaitan yang bertopengkan binatang. Serius! Manusia macam ini patut direjam depan orang ramai jer.

Sila baca LINK ini untuk lebih memahami kenapa gua marah sangat sekarang.

Jadi, kepada kerajaan dan pembangkang! Apa lagi anda tunggu? Daripada anda bertekak kerana kepentingan perut anda sahaja cuba fikir - fikirkan balik pasal benda ini. Gua peliklah. Sana sini gua jalan bersepah Indon, Bangla, Nepal, Myanmar, Vietnam, Kemboja, Pakistan, China, India dan macam - macam orang lagi lah yang selamba badak jer berniaga. Siap ada kedai semua sendiri lagi. Kadang - kadang kita dah tahu pun mereka itu tiada lesen tapi kenapa tiada tindakan. Asyik - asyik buat tindakan bermusim. Mana boleh macam tu.

Kenapa tak dijalankan hukuman sebat? Bila ditangkap mereka akan dimasukkan ke dalam penjara. Duit untuk bekalkan mereka makanan dan pengangkutan untuk pulang bagi satu kepala memang menggunakan kos yang banyak. Duit itu datang dari mana? Duit rakyat juga. Kenapa perlu dibazirkan? Jangan terlalu berlembut. Nanti lama - lama semakin mereka naik tocang.

Gua kadang - kadang fikir. Mereka nih walau kena tangkap banyak kali pun pasti datang juga dekat Malaysia balik. Gua rasa patutnya layanan di penjara tu buat mereka tak takut. Kena tangkap pun mereka masih dapat makanan dan siap hantar diorang balik lagi. Cuba kasi sebat sikit. Tengok nak datang lagi ker tak.

Kenapa negara - negara lain tidak seperti Malaysia? Mereka juga dikelilingan lautan tetapi tak ramai pun pendatang haram masuk ke negara mereka. Sebab? Sebab mereka menjalankan undang - undang. Bukan hanya bercakap sahaja. Sekarang cuti 1 hari diberi kepada pembantu rumah warga asing. Tidak terfikirkah mereka ini akan keluar bersuka ria yang bukan - bukan? Bila sudah lama tidak berjumpa pasangan maka masing - masing melampiaskan nafsu.  Kita kena ingat. Bukan semua manusia baik. Kemudian dapat anak. Tak ker bertambah jumlah mereka dekat Malaysia nih?

Belum kira lagi amah yang ada niat jahat dengan majikan.  Macam contoh dekat TV3 hari tu rakaman CCTV yang menunjukkan amah meludah air liur ke dalam periuk nasi sewaktu nasi dimasak. Jijik kut!! Bila dah dapat cuti nih dan dijadikan satu hari bercuti tu sebagai waktu untuk dia dan kekasihnya merancang untuk merompak tuan rumah tempat dia bekerja sendiri. Bagaimana? Gua bercakap sebab kes nih sudah banyak kali terjadi. Kenapa kerajaan terlalu berlembut? Aku tak faham. Sekarang aku lihat bukannya mereka takutkan orang Malaysia tapi oran Malaysia takutkan mereka.

Mungkin 3-4 tahun lagi jumlah mereka semua lebih banyak daripada rakyat Malaysia sendiri jika orang - orang yang berkuasa masih belum sedar. Rakyat semua sudah nampak tapi orang atas? Entah. Fikir - fkirlah sendiri.

P/S : Tak Suka Apabila Berjalan Bertembung Bersebelahan Dengan Mereka Sebab Buat Aku Pening Kepala. 

17 ulasan:

  1. bila time cuti, mesti ramai mereka berkeliaran di pusat bei belah..haish

    BalasPadam
  2. Haa.. betul-betul aku setuju dengan kata-kata engkau..

    Pentadbir kita ini macam buat bodoh jer.Nak kata bodoh karang kena sumbat ISA.Aduhai..

    Dahlah bakal-bakal muflis kita ni, boleh pulak dorang panggil lagi orang luar masuk tempat kita...

    Btw, salam perkenalan dari BLOG A-Y-I-E

    BalasPadam
  3. bila dapat cuti entah2 p jumpa bomoh siap bwk gambar skali..bomoh majikan suruh ikut telunjuk dye..xke haru biru nanti..

    BalasPadam
  4. ade kes bukan je rompak, dirogolnya isteri mangsa depan mata. kurang ajar sungguh

    BalasPadam
  5. habis orang kita memilih kerja. orang kita pon lagi senang amek pendatang haram bekerja sebab lagi murah gajinya. salah orang kita jugak. huhu


    bulan dah ada 6? biar betul aku macam tak caye je

    BalasPadam
  6. orang gaji nenek aku je aku suke sbb dia masak sedap giler. hehe.

    BalasPadam
  7. risau plak dengan pendatang asing yg terlalu ramai..betulla...

    BalasPadam
  8. xlarat nk komen da sal2 bnde ni... g mne je mst jmpe dowg...klau x jmpe x sah...

    BalasPadam
  9. Kejadian ni macam pernah berlaku dulu. Perompak datang merompak keluarga dan merogol anak yang dirompak tu. Memang rasa geram sangat.. Ye la, dah datang dekat sini cari kerja, buat la kerja elok2. Ini menyumbangkan lagi statistik jenayah dalam negara. Kes Orang gaji pula, pernah juga ternampak klip video amah tu siap memijak, menendang anak yang dijaga tu.. Melampau2 gila orang gaji tu. Rasanya orang gaji yang dihantar ke negara ni perlu melalui satu proses saringan dulu sebelum diterima masuk dan mencari kerja dekat negara ni. Hanya calon yang benar-benar berkelayakan jer yang patut diambil kerja. Kalau tak, memang jadi la kes macam ni. Gerenti penjenayah tu diberhentikan kerja sampai tergamak merompak. Gersang sampai merogol orang.. Cuba kalau keadaan seperti ni menimpa diri perompak tu sendiri!!

    BalasPadam
  10. tahu takpe.
    gua pun macam tak berapa enjoy pulak.
    ye la.
    macam dah bukan malaysia.
    kem pelarian kot.
    banyak pulak bangsa kat sini.
    haha.
    ;)
    bukan apa.
    cuma agak2 la bilangan pendatang asing nak masuk.
    ;)

    BalasPadam
  11. hans,for ur information,jumlah penduduk asing melebihi darpada jumlah penduduk india di malaysia...fikirkan...

    BalasPadam
  12. Yeah!! aku bukan nak bersikap perkauman ker apa, tapi kat area aku sendiri memang banyak kes jenayah. Boleh kata semuanya dilakukan pendatang asing.

    Aku tau sebab banyak penjenayah yang aku pijak kat sini semuanya pendatang asing. Diorang ni tak ada kerja lain ker. Kes bunuh & rogol paling buat aku bengang gila. Urgh!

    BalasPadam
  13. peh kesian gila.

    aku paling pening kalau naek bas awam, tak macam kat msia pon.

    BalasPadam
  14. orang gile makin banyak kat dunia ini.
    itu yang buat aku takut.
    aku lagi takut pada org gile dr hantu. serius aku ckp.
    hari2 aku mintak family aku dan aku sentiasa dlm lindungan Allah.

    Aku harap si mangsa tabah menghadapi takdir hidup mereka..

    kita jangan lupa, kita ada tuhan. walau macam mane pun, diorang takkan terlepas dr hukuman ats kesalahan diorang.

    akhir kate, sungguh l*han*t 4 ekor indon itu. sungguh!

    sory hans.

    BalasPadam
  15. aku sokong kau hans..

    mmg geram betul bila aku baca kosmo.. bab2 pendatang asing kerajaan cam lembab je buat kerja..
    hesh ckp byk kan kena ISA.. klu org kita cepat jer bertindak.. hahhah..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com