Selasa, 29 Jun 2010

Mari Makan Ubat Cacing

Aku rasa macam dah lama tak makan ubat cacing. Kali terakhir makan tahun lepas kut. Hahaha. Apa yang aku tahu melalui pembacaan dan kerajinan menggunakan google tadi ialah cacing nih ada 3 jenis iaitu :


1) Cacing Gelang

2) Cacing Cemeti

3) Cacing Kerawit

Antara tanda - tanda cacing - cacing nih mengganas dalam badan kita ialah :-

1) Cacing keluar melalui lubang najis ataupun ada cacing pada najis.

2) Kegatalan yang sangat gatal di bahagian punggung.

3) Sakit perut, cirit - birit atau lemah badan.

4) Tiada selera makan.

5) Kurang berat badan walaupun selalu makan banyak.

6) Alahan dan sebagainya.

Jadi, untuk mengelakkan setiap cacing - cacing nih dari terus bermahajarela dalam badan kita maka dinasihatkan agar :-

1) Jumpa doktor atau beli ubat cacing.

2) Pastikan kuku dipotong pendek. 

3) Mengamalkan cara pembersihan sayur yang betul.

4) Mengamalkan cara memasak daging yang betul.

5) Pastikan tidak berkaki ayam apabila keluar daripada rumah.

6) Amalkan membasuh tangan seperti yang disarankan di televisyen walaupun kelihatan seperti membazir air. Hehehe! Pastikan membasuh tangan sebelum makan dan juga selepas membuang air besar sebersih - bersihnya.

7) Jangan lupa juga untuk sentiasa membersihkan badan dan mencuci punggung anda untuk menghilangkan telur cacing yang masih ada dan bakal ada.

Jadi, mari makan ubat cacing! Hohoho!

P/S : Tak Beli Lagi Ubat Cacing!

26 ulasan:

  1. ak nk cacing chumel...
    chop!

    BalasPadam
  2. ada ke cacing comel?hahaha

    BalasPadam
  3. ok fine
    tandatanda dah ada
    mau cari ubat cacing sekarang!

    BalasPadam
  4. tanda2 no berapa tu cik nadhirah>?haha

    BalasPadam
  5. owh pakcik hans pon ade ccing gk ke lam prot...
    huhuhu

    BalasPadam
  6. semua orang ada cacing la dalam perut

    BalasPadam
  7. nanti send kat aku cacing tu .. aku nak wat gi mancing

    BalasPadam
  8. ridsect kan ada sembur je hhaha

    BalasPadam
  9. cacing oh cacing..cacing nma hans ade??
    hoho

    BalasPadam
  10. cacing oh cacing..cacing nma hans ade??
    hoho

    BalasPadam
  11. cacing oh cacing..cacing nma hans ade??
    hoho

    BalasPadam
  12. touya : hahha...loqluck haih perangai...haha

    naz : erk...nih kes salah info ker nih?hahaha

    khai : mak aih..fanatik sangat haih komen banyak2..hahaha

    BalasPadam
  13. nak cari cacing utk memancing

    BalasPadam
  14. knp ko mkn ubt cacing?ko ada smptom kecacingan ke?

    BalasPadam
  15. aminah : simptom2 cacing tak ada...resdung ada...hahaha

    BalasPadam
  16. eik..
    geli kat cacing..
    ade org kate..
    badan ak kurus..
    pasal cacing?
    entala...

    BalasPadam
  17. da tu np nk mkn bile xda indication..hahaha/.xkn mungkin ko kecacingannya..

    BalasPadam
  18. hans!!!

    awat hang ingatkan aku dalam perot aku nih ade cacing!!

    geliiiiiiii

    BalasPadam
  19. hehe.. skrang br sy tahu bnyk gak jenis cacing ni.. hehe



    Jum ke belog saya!
    Update terbaru!

    BalasPadam
  20. nas : habislah ko pasnih...haha

    aminah : untuk bakal2 cacing?haha

    nisya : kehkehkeh

    pearl apple : haha...bagus2

    BalasPadam
  21. rasa2 dlm bdn aku ada cacing x?? hahah..

    BalasPadam
  22. tua2 ni tak pnah mkn ubt cacing.huu

    BalasPadam
  23. Klu mkn ubt cacing, cacing tu akn hancur x? Geli lh...

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com