Rabu, 30 Jun 2010

Mari Perangi Kutu Kepala

Apa itu kutu kepala? Mestilah kutu yang tinggal di kepala. Jika kutu tinggal di pusat itu namanya kutu pusat. Adess! Aku tak pernah tengok kutu. Aku hanya selalu mendengar cerita tentang kutu. Kawan - kawan aku kata bila dapat tangkap kutu pastu picit dia dan keluar bunyi yang membuatkan mereka lebih bersemangat untuk mencari kutu dan memicit kutu bagi menghilangkan keghairahan mendengar bunyi kutu yang dipicit.

Apa yang aku tahu kanak - kanak perempuan yang mudah dijangkiti kutu. Seumur hidup aku rasa - rasanya yang aku tahu kena serangan kutu - kutu nih majoritinya perempuan lah. Kenapa yer? Darah kepala orang perempuan lagi sedap dari lelaki ker? Kutu suka makan darah dan kulit kepala akan terasa gatal kerana sewaktu itulah kutu sedang mencari sesuap nasi..eh..sesuap darah untuk kelangsungan hidup mereka.

Orang kata paling bahaya apabila kutu dah mula buat perkampungan kutu dekat kepala kita. Apabila ada kampung maka pasti ada ketua kampung. Bila ada ketua kampung pasti ada anak - anak buah ketua kampung. Itu tandanya populasi sang kutu semakin meningkat dari sehari ke sehari kerana sudah mula bertelur. Diorang kata telur kutu ada yang warna kuning dan ada perang. 

Bekas pembela kutu juga ada bagitahu yang anak kutu nih warna putih pastu mak dengan bapak kutu warna hitam. Entahlah! Aku tak pernah pula tengok! Cuak sebab dengar kata kutu nih boleh buat aksi stuntman lompat dari satu kepala ke satu kepala lain. Cuak weih!! Kutu mudah berjangkit dari kepala melalui :

1) Sikat Rambut
2) Tuala
3) Topi
4) Tudung
5) Tuala

Jadi, jika sudah diyakini anda telah menjadi penternak kutu yang berjaya tanpa anda sedari maka perlulah cepat - cepat mengubatinya jika tidak mahu geran tanah di rambut anda menjadi hak milik mutlak sang kutu nih. Paling teruk jika perkampungan mereka berubah menjadi bandaraya dan ia pastinya membuatkan kehidupan kalian tidak aman. Korang boleh menggunakan :-

1) Sikat Kutu
2) Syampu
3) Bersihkan cadar dan sikat

Anda ada pengalaman dengan kutu? Sejauh mana perhubungan kalian? Kongsikan dengan aku yer.

 Adakah Kutu Berwajah Kacak Dan Jelita Seperti Ini?


P/S :
Kepala Aku Gatallllllllllll!!! Arghhhhhhhhhhhhhhhh! Tapi Awas!! Bukan Kutu Yer! Jangan Buat Hipotesis Sendiri!! Hahaha!!

22 ulasan:

  1. kutu kat bulu pubis pnh tgok..ahaahahah

    BalasPadam
  2. aminah : wah,situ pun boleh ada kutu ker?ko biar betul...

    BalasPadam
  3. kutu tak pernah lagi. dandruff dulu ada la. now rambut dah ok. tiba2 je tataw kenapa haha

    BalasPadam
  4. yes...mana yang hairy2 kutu bole alive and make a colony...especially yang sexually aktif...then xjaga hygiene....ahahahaha,..ktu di mana2

    BalasPadam
  5. sembur ngn rickset pala tuh
    x pun bakar rambut,,
    sekaligus memusnahkan petempatan mereka kaum kutu sekalian!!
    *muka kejam

    BalasPadam
  6. dulu satu dorm dapat kutu T________T sejarah asal usul kutu tu sangat la gelinya.haish!

    BalasPadam
  7. famili aku pernah berjangkit kutu dengan jiran sebelah.
    yang kene pun org pompuan jer dalam famili aku.
    yang laki memang tak berjangkit..

    BalasPadam
  8. topik ni wat meremang bulu roma .
    isk . huu ~


    penah kena jangkit nan cousin tyme kecik2 . coz tido same2 .
    huh ! terus potong ambot pendek aw .

    BalasPadam
  9. penah kena ms dok hostel dlu.... memang satu blk air bau ubat kutu...

    BalasPadam
  10. adui la pakcik hans...
    mule2 cacing,pastuh kutu..
    jp g en3 pe lak ek...
    keh3 sronok bc en3 pakcik..
    good job *mcm kata2 pransang sorg ktua utk ank buah* kih3...

    BalasPadam
  11. comel je kutu rupanya haha

    BalasPadam
  12. weyh aku kena kutu babi, camne nak samak nih? haha

    BalasPadam
  13. kutu rayau ade tips nk halau tak? hehe...;p

    BalasPadam
  14. o00o macam ni rupa kutu sebenarnya, mcam ketam pun ada jugak.. Kalo kutu rayau tu selalu tgk

    BalasPadam
  15. hee.. bnyak kali gak zaman aku kcik kena kutu.. skng xda dah.. hehehe..

    :)


    Jum singgah belog Pink!

    Cute tu hodoh!

    BalasPadam
  16. kutu tu geli la.. torture to be precise..



    Jum singgah belog Pink!

    Cute tu hodoh!

    BalasPadam
  17. zaman kanak2 riang dulu,mak salu je bantah lau aku nk berambut pnjnag..mak kata,rambut pnjg susah nk jaga,nnti kutu buat rumah ats pale..hisap-hisap darah...cam scary je...

    now,dh pndai jaga...weee,,,bye2 kutudikepala..sila pindah kekepalahans....:))haha,kidding

    BalasPadam
  18. setiap makhluk yg dicipta mempunyai sebab mengapa ianya dicipta...sesungguhnya ciptaan Allah tu tak sia-sia...

    p/s : kalau dapat ketip kutu mmg layan oooo

    BalasPadam
  19. Dri mne dtgnye parasit tu ye?wlp pnh kne mse blom baligh,kehadirannye masih mysterious smpai skg

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com