Selasa, 1 Jun 2010

Oh Mama! Saya Mahu Kahwin! Kahwin Dengan Siapa! Kahwin Dengan Lisa! Hahahaha.

Hahaha. Seronok pula pagi - pagi nih tanpa gigi bergosok lagi menyanyi lagu Exist nih. Siap ubah lirik lagi. Wakakaka. Walaweh! Asal entah dari semalam sampai ke hari nih gua rasa nak kahwin jer. Pelik betul lah. Gua calon pun tak ada. Nak kahwin dengan siapa? Kalau gua luahkan hal misteri ni pada emak gua yang tersayang mesti dia akan kata,"Hang nak kahwin dengan sapa? Dengan semut?" Alahai emak kahwinkan aku. Gua nyanyi jer tu. Hahaha.

Semestinya sebelum berkahwin apa yang perlu ialah menamatkan pelajaran seterusnya mendapatkan kerja dengan gaji yang lumayan. Kemudian kumpul duit gaji untuk beli rumah. Sesungguhnya rumah itu penting dan perkara paling utama untuk disedikan sewaktu berkahwin. Rumah gua mesti ahh mahu beli banglo 4 tingkat. Tingkat pertama untuk isteri pertama dan seterusnya. Cukuplah kuota. Wakakaka. Gilalah gua. Seorang saja sudah cukup. Ada taman dekat halaman rumah. Kemudian perlu ada kenderaan iaitu kereta. Bilalah kereta Caldina nak dapat dekat gua nih. Hahaha.

Wah, ada anak nanti mesti seronok gila. Boleh bawa dia pergi main dekat taman permainan. Bangun pagi - pagi buta buat susu. Belajar tukar pampers. Berak busuk jer mesti kena  dengar leter dengan aku walaupun aku tahu dia tak faham. Hahahaha. Boleh beli baju yang stylo - stylo punya bagi anak aku pakai. Boleh create bentuk rambut dia kasi jadi spicky ker punk ker mohawk ker. Hahaha. Bila dah besar sikit boleh ahh ajak dia main futsal. Waktu tu aku cakap lah,"Gua dulu kalau lu nak tau juara futsal peringkat kebangsaan kut." Padahal gua kaki besi punya orang. Hahaha. Wah, gila rock cakap dengan anak gua lu. Gila ker apa aku nak cakap macam tu. Kalau besar - besar sikit okay ahh.

Dah tu boleh bawa pergi main bowling ker apa ker. Kasi anak aku bola bowling paling berat lepas tu aku tipu ahh kata tu bola paling ringan. Sah - sah lah aku sentiasa jer menang. Hahaha. Bawa pergi jogging sekali pusing satu taman. Last - last gua yang tertinggal dekat belakang. Kahkahkah. Gua juga sudah merancang mahu menipu mereka seperti,"Makan buah tu jangan telan sekali dengan biji. Nanti biji tu tumbuh dalam perut. Habis keluar pokok dekat mulut adik/abang/akak/along/angah/achik. Kanak - kanak kan manusia yang senang ditipu. Ekekekeke. Lepas tu kalau degil memang gua tarik telinga mereka. Kasi insaf. Kuikuikui. Lepas tu dah mereka start sekolah boleh ahh malam - malam gua tolong diorang buat kerja sekolah. Bawa pergi solat terawih. Wah, indah betul berkahwin dan ada anak. Tambah - tambah anak kembar. Tapi anak kembar nih sebelum nak merasa indah memang kau rasa sakit jugalah. Nak kena jaga dua - dua pula kan. Bila seorang menangis yang seorang lagi pun menangis. Tapi apa susah. Dr Rozmey ada. Pergi jer lah jumpa dia. Hahaha.

Okay! Gua sudah terlebih berfikir pasal masa depan. Hahaha. Gua peduli apa lu muntah ker geli ker baca. Ini cita - cita dan impian gua kut. Doakan gua jumpa wanita yang baik - baik dan keluarga gua bahagia hingga akhir hayat.

Amin!

P/S : Nak Pergi Jumpa Akhbar Khan Lah Si Pakar Mencari Jodoh.

P/S : Bila Kahwin Aku Jemput Korang Tapi Korang Bawa Hadiah Lah. Hadiah Paling Murah Pun Peti Ais 4 Pintu. Tak Pun TV Plasma 50 Inci.

31 ulasan:

  1. hahahhahaha!! LIsa owhhh lisa~

    BalasPadam
  2. huh..mintak hadiah tak hengat...tapi semua angan2 tu akan menjadi kenyataan akhirnya kecuali bab nak bahasakan diri "gua..lu" tu mesti tak..ntah2 suruh anak panggil dia walid..hehe
    chayo chayo

    BalasPadam
  3. apasal tabuleh belah sangat statement ko nih?hahaahaha

    aku lucu membacanya..

    dan tiba-tiba:




















    aku juga mahu kawen!haahahah

    BalasPadam
  4. nur : lisa tu saja2 jer tu...awek gua lebih cun dari lisa punya..cun dekat hati la..muka kalau cun lebih dari lisa atau sama cam lisa kira bonus la tu

    kniedaz : eh,apa plak xboleh jadi kenyataannya..boleh jer..cuma itu untuk bergurau jer lah...member gua macam tu waktu gurau dengan ayat dia...okay jer gua tgok..

    BalasPadam
  5. hang jgn potong line aku. lisa aku sorang ja.

    BalasPadam
  6. seeloknya muka macam lisa tapi aurat tutup...lagi sejuk mata memandang. hehehe =)

    BalasPadam
  7. aku nak kawen ngan sapa lak ko dah kawen ngan lisa!

    BalasPadam
  8. hehehe xsalah pkir masa depan..sekurang2 ada impian kn

    BalasPadam
  9. NGAHAHAHAHA~ TP KAN LISA DAH CUKUP CUN LAH~ AKU YG GADIS NI PUN SUKA TGK MUKE DIE. LAWA BEB.

    BalasPadam
  10. huhuu.. angan2 dengan usaha, insyallah ...

    BalasPadam
  11. wan perlis : hang bukan couple dengan Norlia Ghani punya kawan ke?

    shukri : aku tak kisah lah..janji hati baik...

    apekx : yeah..anda memahami saya..thanks

    si tedi : ko kawin la dengan a.r badul..haha

    nur : hahah...kiut kan dia...

    BalasPadam
  12. Teingat pula lagu lama tu geng.. heheh

    BalasPadam
  13. hans.. kalau dah terdetik mau kawen.. perlu harusss kawen tuh hans.... hehehehehee

    BalasPadam
  14. mimie : harus tu tak ap..tak buat tak dosa...buat pun tak dosa

    jericho : ekekeke..lagu best tu

    BalasPadam
  15. bagus2 pikir masa depan.. kalau org kata angan2 pun xper sebb dari angan2 lah kita berusaha tuk berjaya dan menjadikannya sebuah relaliti.. moga2 hans berjaya dapatkan apa yg hans hajatkan demi kehidupan di masa depan..

    BalasPadam
  16. cewahhh...
    nak kahwin sangat kah?
    aiyoh.
    sabar sabar.

    BalasPadam
  17. a.r badul???

    sampai hati yu!! :(

    sob sob sob

    BalasPadam
  18. ak pun gatai nk kawen..
    hheheh!

    BalasPadam
  19. lisa? lu melampau hans haha

    BalasPadam
  20. lisa? lisa surihani?
    huhuhuh
    jauh sgt tuh bro.
    tapi mane taw boley dapat.
    weh,
    pompuan tak perlu kan sume tuh.
    wanita cuma perlukan kasih syg dan perlindungan.
    rmh spoloh tgkat ke, kete 13 bijik ke.
    tak perlu sume tuh.
    hehehehe

    BalasPadam
  21. bgusnye...dah mengimpikan semue bnde...hhahaha...

    BalasPadam
  22. spe lisa???kate xde calon..huhuuu

    BalasPadam
  23. pergh...suda ader anganan utk kawen da?? ape agy?? kawen cpt2..ahahaha

    BalasPadam
  24. haida hida : yups..angan2 pencetus kepada kejayaan

    hizami : sabar la nih..kalau tak dah kahwin dah tadi..haha

    tedi : wakakakaka

    axim : sebab tu dia suka dkt aku sebab aku kacak..baru sepadan..

    jantan keparat : xpayah gtau..aku dah tau ko gatai

    naz : haih...asal lak?hahaha

    reen : aku dengan ini berani cakap...masa kau dah umur 25 keatas atau dah sampai seru nak kahwin...apa yang kau cakap dkt komen kau tu kau akan tarik balik...kasih sayang n perlindungan tu memang lumrah diwajibkan kahwin...tapi perkara asas tu penting..rumah tu wajib ada..kalau tak hidup kau takkan bahagia...takkan nak duduk menyewa sampai ke mati..nanti kau faham lah..

    senandung semalam : angan2 tu perlu..lisa surihani..xkenal ke?

    naz : kumpul duit..duit nuff xcukup..haha

    BalasPadam
  25. Hans: Aku doakan kau bernikah dengan wanita yang baik-baik... solehah... dan yang terbaik untuk kau erk

    BalasPadam
  26. pergh... baik punya angan2.. bakal bape penyanyang nih...

    aiyooo.. tb plasma??? buleh bankrap nak beli hadiah kawen tu...

    BalasPadam
  27. hoi ingat kitorang cop duet ke nak belikan kau peti ais tv plasma ni sume?
    kirim salam je laa.
    hahaha~~

    weh kawen nanti ajak tau tau~
    :P

    BalasPadam
  28. kenapa aku rasa ank takkan kawen lepas baca entri ni? =.="

    BalasPadam
  29. kau pun nak rebut lisa ngan aku ke?

    BalasPadam
  30. impian tinggi btul ye :p

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com