Sabtu, 5 Jun 2010

Oit, Bedah! Ko Tengok Laki Dia! Tak Hensem! Alah Joyah! Yang Pompuan Pun Tak Lawa!

Tudiaaaaaaaa...Tajuk ada nama Bedah lah Joyah lah. Nak panjang pula tajuk. Hahahaha. Hari nih aku karang drama waktu di majlis kenduri lah yer. Jom kita nikmati drama biasa - biasa jer nih.



[Situasi Di Meja Makan Majlis Kenduri Kahwin]



Bedah : Woi, Joyah! Mana pengantinnya nih? Hangat la aku dok tunggu lama - lama tang sini. Berpeluh habis badan nih.

Joyah : Hish! Cuba bawa sabaq sikit Bedah. Satgi mai la tu. Hah! Tu diaaa! Dah bunyi kompang dah tu.

Bedah : Hah! Mana - mana? Hah, aku dah nampak dah.

Joyah : Haih! Anak teruna tak hensem langsung. Dah lah gemuk. Gelap pula tu. Tak padan dengan anak dara langsung.

Bedah : Aku tengok kan Joyah. Anak dara pun tak lah lawa mana pun. Biasa - biasa jer.

Joyah : Hish, tak padan langsung la aku tengok depa dua nih Bedah. Tak secocok. Macam mana lah anak dara boleh dok berkenan dekat budak jantan tu?

Orang Sebelah : Dah jodoh makcik. Bukan kira hensem ker cantik. Buat apa semua tu kalau hati hitam. Kalau perangai tak elok.

Joyah : Betul juga kan adik. Tapi si pengantin perempuan nih dah tak ada orang lain ker dia nak kahwin?

Orang Sebelah : Mestilah ada keistimewaan pengantin lelaki tu. Sebab tu dia pilih laki dia tu jadi suami dia makcik.

Joyah : Ar ar...Betul juga kan? (malu - malu sebab kena tegur dengan orang muda)

Bedah : Haih, nasi dia tak berapa sedap lah Joyah. Lauk lain pun lebih kurang. Tak selera aku nak makan. Cubalah buat lauk yang special sikit. Ini semua cikai - cikai jer.

Orang Sebelah : Tak baik makcik kata macam tu. Nanti kalau tuan rumah dengar kecil hati pula dia. Orang dah jemput datang tu pun kira bersyukurlah. Bukan kita kena bayar pun makcik. Makan jer lah apa yang ada.

Bedah : Erk...makcik gurau jer sebenarnya. (malu - malu sebab kena tegur juga dengan orang muda)






P/S : Situasi Yang Selalu Berlaku Di Majlis Kenduri Kahwin Barangkali. Aku Hanya Reka Cerita Sahaja. HAHAHA!


29 ulasan:

  1. betul ke??betul kot klau mk cik2 yg bizi body tu..

    BalasPadam
  2. bab kutuk pengantin tu memang selalu dengar la.. hehe.. kutuk makanan lom lagi. mungkin tak pasang telinga masa makan.. masa tengok pengantin bersanding tumpang pasang telinga hehe..

    Ardini Humaira | Click Here

    BalasPadam
  3. haha, mari baca entry terbaru miya :)
    saya tak suka pergi kenduri kahwin! :P

    BalasPadam
  4. tu baru bedah dgn joyah..belom mak timah, mak senah, dan juge konco-konco gossip gurl nyeeerr

    BalasPadam
  5. biase la tu .. mane2 mesti ade situasi yang macam tu..kadang2 yang bercakap lagi la teruk kalau die yang buat majlis kawen..ermm...

    BalasPadam
  6. orang kita biasa la bab mengumpat nih

    BalasPadam
  7. haha, aku kgkadg pi kenduri kawen pun bisik2 ngan mak aku,

    "mak.mak. pempuan tu biasa2 je, tapi laki tu handsome la!"..


    hahahhaha. tapi org lain tak dengar maaa.

    BalasPadam
  8. hahahhahaa
    kalau betool2 ada
    mau wa bagi jurus lintang!


    >>__<<

    BalasPadam
  9. hang bila lagi nak kawen?

    BalasPadam
  10. lumrah.
    kita suka mencari kekurangan org lain sampai lupa kekuranga diri sendiri

    BalasPadam
  11. macam pengalaman kau jer

    ahhh!
    takut aku nak undang kau ke majlis kawen aku nanti

    BalasPadam
  12. hahah.. aku dah biase dgr dah hans.. hahah..

    BalasPadam
  13. selalunya ada punya...ader saja yg nk dikomenkannya pasal majlis

    BalasPadam
  14. hahaha lu jmpt gua knduri lu siap lah kutukan haha

    BalasPadam
  15. ahha.
    rajin kau dengar makcik2 mengumpat ek hans?
    wakakaka~

    BalasPadam
  16. aiyookkhhh suka suki kutuk orang.. dah jodoh deme.. bio je laaa...

    BalasPadam
  17. adeh..biasa la knduri kawen ni...ada je yg xkenakan...
    kdg2 tu..kendurinya dah slesai...tp di krana mulut2 org ni...ada je yg xslesai lg...mcm2 topik la...mcm la diorg tu smpurna sgt kan...situasi ni slalu n wajib ada punya lah...xcaya??try la g knduri kawen...:)

    BalasPadam
  18. bedah n joyah neh takde identiti ke?
    sekejap org kedah
    sekejap kl pon ada

    BalasPadam
  19. hahaha!slalu kowt jadikkkk

    BalasPadam
  20. huish..
    aku xnk la jemput mak bedah dgn mak joyah ni..
    buat bikin majlis rosak je..
    hehehehhe

    BalasPadam
  21. hahahahaha.. adeh! ingatkan kisah betul dan 'orang sebelah' tu kamOo.. hihi =P

    mulut orang mmg susah nak tutup.. jadi jaga2 mulut kita dulu.. =)

    BalasPadam
  22. macam tu la kebanyakan orang2 melayu kite..tambah2 makcik2 yg kepochi macam acik bedah n acik joyah ni ha..bukan takat ngutuk pengantin dan lauk..siap sebok2 nak masuk bilik pengantin n tgk pelamin dalam rumah..bile tgk simple2 je..mulut pun bising2.."laaa..awat tak cntik langsung..macam ni je buat??kedekut la tu.."

    BalasPadam
  23. realiti la zmn skrg ni..klu g kenduri umah org msti ade je komennyaa..klu kenduri sndiri tu perfect sgt ke bedah oii..hik3..mmg ada je la org mcm ni..ak sllu gak dgr lps kenduri komplen.."eh lelaki tu dh la gemuk, hitam plak tu..x sesuai btol la ngn ppuan tu cntik..kurus.."ish3..lps tu komplen plak"eh mkanan dia x sdp lgsung..nasi keras..daging keras..lauk nth pa pe.."aishh mcm2 la org kita ni..nobody is perfect la..kan kan

    BalasPadam
  24. tuh laa weh!
    org melayu memang cam tuh aku rase!
    ade jek yg nak komen.
    huhhuhu

    BalasPadam
  25. tapi kdg2 betul jugak. hohohoh

    BalasPadam
  26. ye ke rekaan..

    aq saspek ko orang muda tuh... x pun ko duduk kat belakang dorang..

    har har har

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com