Khamis, 15 Julai 2010

Apabila Tak Dapat Cara Baik Mestilah Guna Cara Kasar - Part 2

Aku dah dapat mengesan sesuatu yang buruk bakal berlaku kepada aku nanti kerana naluri hati aku tak pernah menipu. Selalunya budak - budak nih suka jugalah nak gaduh - gaduh manja dengan aku ker ajak aku borak ker apa tapi malam nih aneh jer. Sikit - sikit keluar bilik. Entah mana diorang pergi pun aku tak tahu. Aku rasa mereka ada rancangan nak kenakan aku nih. Aku yakin!!

Jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Aku masih setia berada di dalam 'mahligai gading' a.k.a kelambu yang tak macam kelambu tu pun. Hahaha. Mata nih susah gila nak lelap. Aku dengaq depa dok berbisik - bisik dekat katil masing - masing. Sah! Confirm! Pasti! Mereka mahu prank aku pagi tu! Haram betoi! Matilah aku!!! Macam mana nak buat nih! Arghhh! Aku kena berlakonlah macam nih. Pejam mata pastu buat - buat tidurlah.

Aku rasa macam satu bilik jer dah rancang nak prank aku. Budak - budak dorm aku si Pijai, Adik, Kartik, Ery, Sifu, Mat Pon, Atiq, Amet, Am, Comot, Aznee, Paiz, Majumia, Aisa, Nadzuan, Wan PPK, Habib, K.Own dan ramai lagilah macam dah merancang sesuatu yang sangat - sangat berbahaya kepada aku. Hahahaha! Akhirnya, rancangan mereka bermula apabila terdengar bunyi seseorang turun dari katil Double Decker.


Rancangan Pertama

Adik turun dari katil dan datang ke katil aku.

Adik : Nis! Jom teman aku pi tandas sat! Aku nak terkencing lah nih!

Aku : Apaaa?(berlakon macam mamai - mamai baru bangun tidur)

Adik : Jom lah teman aku pi tandas! Aku takut lah!

Aku : Hang pi lah! Aku nak tidoq! Ngantuk nih! (terus tidur padahal tengah tahan gelak...hahaha)
Cess! Cam haram ajak aku pi tandas sebab takut! Sebelum nih relax jer pi bilik ayaq pukul 3 - 4 pagi. Tak pernah - pernah pun ajak aku. Nak pekena aku konon! Padan muka hang! Hahaha!


Kalau Tandas Macam Nih Memang Aku Tak Ada Hati Langsung Nak Teman! Haha!



Rancangan Kedua

Si Adik masih tak berputus asa! Selang beberapa minit dia datang lagi!

Adik : Woi, Nis! Cepatlah! Temanlah aku pi bilik ayaq sat! Aku dah nak terkencing dah nih! Tak tahan dah nih!

Aku : Hurmmmmmmm! Pi lahhh ajak Pjai tu! Aku mengantuk nih! Tak larat nak buka mata dahhh...(Berlakon cakap mamai - mamai sikit..haha)

Adik : Jom lah Nis! Tolong ahhh!

Aku : Malaslah! Aku mengantuk! Senang - senang hang tahan lah kencing tu. Esok baru kencing! Bye!


Macam Lah Kalau Pi Bilik Ayaq Jumpa Menatang Nih!!


Adik berlalu pergi dengan hampa. Aku yang menekupkan muka aku dengan bantal sedang ketawa macam nak mati lagi tapi tak keluar bunyilah. Hahaha. Kemudian aku dengar diorang berbisik - bisik lagi kerana risau segala persiapan mereka nanti gagal.



Rancangan Ketiga

Pijai pula datang dekat katil aku. Adoi! Aku dah lah memang mengantuk! Depa nih pula dok  mai nak kejut aku jer. Haram sungguh!

Pjai : Nis! Teman aku sat pi bilik ayaq!

Aku : Dalam banyak - banyak orang awat ang pilih aku? Ajak la Ery ka Katik ka Nadzuan ka! Dah - dah! Aku tak mau pi! Aku mengantuk! Aku nak tidoq! (padahal tengah tahan gelak nih..haha)

Haih! Sorang - sorak ajak aku pi tandas nih! Adakah wajah tandas sudah berubah menjadi seperti gambar di bawah nih?





Rancangan Keempat

Lepas tu Pijai dengan Adik datang serentak. Tangan depa masuk dalam kelambu aku pastu dok goncang - goncang badan aku.

Aku : Hang pa nih dah pasai pa? Buang tebiat ka ajak aku pi bilik ayaq pepagi buta nih?

Adik & Pijai : Nis! Jom lah pi bilik ayaq! Kami nak kencing nih! Tolonglah! Kami merayu dekat ang! Cepatlah! Tak tahan dah nih!

Aku : Dah kata hang pa dua nak kencing! Pi lah sekali! Dah ada 2 orang nak takut apa!

Pjai : Ish! Kalau hang pi kami tak lah rasa takut sangat.

Aku : Jangan dok mengadalah! Senang - senang hang kencing ja dekat tilam hang. Dah - dah! Aku nak tidoq!


Hahahahaha! Jangan harap aku akan terpedaya dengan taktik lapuk korang! Nak prank aku konon! Tak dapat lah beb! Tetapi, tiba - tiba kedengaran satu suara yang agak berbaur mafia bergema di dalam dorm aku.

Sifu : Ini tak boleh jadi nih! Sudah! Bagi sini aku settle....




MATILAH AKU!!!!!!!!!


To Be Continue....


Perhatian :

Blogger Ummi Hanie Telah Menganjurkan Satu Contest Giveaway!
Kepada Sesiapa Yang Berminat Untuk Join Contest Ini 
Boleh Click Pada Banner Iklan Di Atas Atau Terus Click Link Di Bawah!

GIVEAWAY BLOG UMMI HANIE

17 ulasan:

  1. biasa kalo membe nak prankkn kt, mmg takkan terlepasnyer..telur peram sebulan pon jadik

    BalasPadam
  2. ngehnnegh!aku mmg le suke kau kene!hahha!bg kau makan lipas ke,pe ke,mesti syiook

    BalasPadam
  3. tergolak sis bace !

    masuk raja lawak la hans weih :p

    BalasPadam
  4. hantu apa yg dalam lubang jamban tu? hehe. kalau aku aku dah flush dah.

    biar kepala dia berpusing-pusing. :P

    apa sambungan dia ek, ntah2...

    BalasPadam
  5. Salam..pagi di sini bertanya khabar

    BalasPadam
  6. orang nak ajak p bilik ayaq pun tak boleh teman ka.

    woi, lawak la cerita hang ni. lagi lagi...

    BalasPadam
  7. LEPAS NI KENE ANGKAT KATIL2 KO SKALI KER TANDAS..HAHAHAHA

    BalasPadam
  8. diorang nak wat apa kat hang weih?

    BalasPadam
  9. ko ni, aku da la penakut nk g toilet memalam buta, boleh pulak ko pergi letak gmbr hantu kuar dr lubang jamban..adoiyai~

    BalasPadam
  10. hans,nk tye nape adik k0 pggil k0 nis? Nape x hans?

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com