Jumaat, 30 Julai 2010

Buku Yang Saya Paling Suka Baca Adalah Buku Teks!

Teman nih memang gemor bebenornya membaca buku - bukunya tapi yang paling teman 'gemor' sekali tentulah buku teks! Dari temannya kecik - kecik dulu membawanya kepada besor panjangnya sekarang nih hah! Ya Allah! Dah berapa banyaknya buku teks teman dah habis khatam hah!
Nak dijadikan ceritanya semalam nih temam adalah membaca buku pasal law - law nih hah! Teman bacanya pun sebab dipaksanya untuk buat rumusan untuk setiap babnya! Teman punyalah suka membacanya hinggakan menguapnya teman nih berkali - kali! Mata teman nih hah kejap terang kejap malap dah serupa lampu kalimantang yang rosak dah lagaknya! Idoklah teman rasa teman tak cukup tidornya tapi entahlah!


Teman bacanya dari muka surat 1 membawa ke muka surat 7! Tiba - tibanya teman berada bersama Lisa Surihaninya! Itu temannya dah tahu bebenor lah tu! Kalau ada Lisa Surihani tu tandanya mimpilah teman gamaknya! Lepas terjaganya maka teman sambung lagilah membacanya! Dari muka surat 7 membawa mata temannya membaca hingga ke muka surat 39 nya...masyallah! 5 kali teman menguapnya dalam sesaat! Dah tak serupa orang dah temannya waktu membaca buku nih! 5 kali sesaat! Dasyatnya haih!

Orang Utan Nih Pun Kalah Lawan Menguap Dengan Teman Nih Hah!

Gembiranya teman nih hah bila dah habis bahagian pertamanya! Temannya kena membaca 3 babnya sebelum boleh dibuat summary nya! Temannya pun tengoklah balik isi kandungannya! Tiba - tibanya pandangan teman menjadi gelap - gelita.

Bahagian 1 : Muka Surat 1-36

Bahagian 2 : Muka Surat 37-114

Bahagian 3 : Muka Surat 115-195


Ya Allah! Temannya dah terasa nak pitam gamaknya! Bahagian 1 nya saja teman dah penat membacanya! Ditambah lagi 2 babnya! Ya ampun! Terus teman rasa kurang sihatnya! Teman rasa temannya diserang resdung sebentar tadi! Teman dah rasa petandanya macam nak demam! Ini semuanya kerana buku yang membosankan nih! Terpaksa korbankan jiwa temannya nak baca buku macam nih!




P/S : Tadi Temannya Melantak Nasi Lemak Ayam 2 Pinggan Tapi 
Habisnya Sama Dengan Orangnya Yang Makan Sepinggan!
Muaahahahaha! Balik Rumahnya Terus Rasa Nak Demam!

11 ulasan:

  1. aku suka gaya penulisan kau....lebih2 lagi yg ori mcm ni...kalau dah buat aku senyum tu, kira dah pass dah...keep it up...!!

    p/s : boleh tiru tajuk ni kalau org tanya kat aku len kali

    BalasPadam
  2. eh! ko ske baca buku teks ke? hehe aku xske aku ske lagi baca komik... hehehee

    BalasPadam
  3. Teman pulak suka juga membaca.
    Tapi satu buku memang lambat teman nak khatam...
    ^^
    Birthday Vee lambat lagi...
    Vee scorpio... =)

    BalasPadam
  4. aku buka 2 3 page..pening..
    buka ag 10 11 page..
    pengsan!
    haha..

    BalasPadam
  5. hehe.. aku suka bc blog je skang neh

    BalasPadam
  6. aku pun suka baca buku teks. ahakz

    BalasPadam
  7. aku tiru jard.baca blog lagi best skang neh.nak nak blog ko.cis.aku bodek!

    BalasPadam
  8. Demo xnak mentelaah smpai demam2
    sabor2 ye hanis..

    pelan2 kayuh xpe :)

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com