Khamis, 29 Julai 2010

Hans! Asal Makin Kurus Bebenor Nampaknya?

Semalam buat pertama kali aku pergi makan dekat Nasi Lemak Kampung Baru nya. Sebelum nih sepupu aku rajin bebenor lah bercerita dekat teman nih hah! Dikoba beliau betapa sedapnya nasi lemak kampung baru dekat situnya. Teman nih terliyor jer lah mendengarnya. Tiba - tiba semalam kawan teman kata nak pegi sana melantaknya. Teman pun ikut jer lah pergi sananya!




Mula - mula teman sampai situ adalah mat pit sorangnya jaga parking keretanya. Muka dan badannya kurus kering bebenor sangatnya! Teman takut bebonar nak poie bagi duit parkingnya! Alih - alih kawan teman yang bagi duitnya. Masuk dalamnya maka terlihatlah nasi lemaknya. Alahai, keciknya! Perut teman nih kalau setakat 2 bungkus tak cukup gamaknya. Jadi, teman ngambil lah 3 bungkuih! Lauknya pula teman ambik burung puyuh dengan kawan si Paul nya(sambal sotong).

Nak dijadikan cerita makanya melantaklah teman malam tu dengan bersungguh - sungguhnya sampai retak gigi teman gara - gara tulang burung puyuhnya. Fuh! Risau teman sampai pergi jumpa doktor gigi tengahari nya! Nak buat appointment cuci karang gigi makanya dapat waktu bulan puasanya! Teman tak mahu pontengnya maka dia kata hari Jumaat nih kalau teman ada masanya! Teman pun tengah memikio nak buat ker tidaknya! Sudahlah kena dengar syarahan doktor giginya! Teman pulak masa tu tengah seram sejuknya! Haih!

Nak dijadikan cerita lagi adalah kawan teman yang lagi seorangnya! Tengah teman khusyuknya mengulangkaji bahasa mandarinnya tiba - tiba dikatanya teman nih nampak kuruih bebenor! Teman pun pelik jugaknya! Nak kata kuruih teman rasa teman makin tembam sekarangnya! Teman bila melantak nauzubillah banyak sungguh dalam pinggannya! Nak kata teman bulimia tak adanya teman muntah - muntah lepas makannya. Nak kata teman anorexia teman makan sehari banyak kalinya(duit PTPTN dah makin menipis nampaknya).




Tadi pun teman melantak dekat Restoran Ayam Penyetnya! Makan Ikan Lele/Keli yang sedap tak terkatanya! Lepas tu makan pula aiskrimnya ditambah wafernya dekat kedai depan MPH nya! Kemudian, makan Sister Crispy Popia tepi ekslatornya! Itu baru dalam Sunwaynya! Belum lagi dekat luarnya! Macam mana mereka boleh kata teman nih nampak kurusnya? 




Teman pun pening memikiokannya! Teman rasa member - member teman rabun agaknya! Takpun saja nak sedapkan hati teman rasanya! Teman tetap nak makannya! Tak ada niat mau dietnya! Asal banyak bebenor perkataanya nya nih? Pening teman membacanya! Sudah - sudahlah menaipnya! Letih teman nih hah menengoknya! Baca bukulah kejapnya! Selamat malam lah semuanya!


P/S : Rasa Gila Pun Ada Juga Kadang - Kadangnya!

 

32 ulasan:

  1. perghh..
    kecur liur aku tengok...
    sedap siot..
    ayam penyek tue asal dr indon kan? huhu

    jom bace entri terbaru nas klik:

    minum minuman segera tak elok

    BalasPadam
  2. nasi lomak antarabangsa ker tuh?
    kalau btol mmg sdp
    dh bape tahun ak xmake bnder tuh XD
    mkn je la koje eh bersyukur masih kurus kering
    hahahaha

    ps: post nih xle tgk wtku bln pose xD

    BalasPadam
  3. ayam penyet tu cam best jer..

    BalasPadam
  4. wehh...sedap seyh...


    jeles daku kamu nampk kurus...ble org nk tgur daku bgitu?

    BalasPadam
  5. sedap gle...
    meleleh ayaq liuq..
    hahhaa

    BalasPadam
  6. haihh..!! seronok juga bila bacanya banyak nya.. hehehe...

    terasa kelainannya..
    eh, menjadinya den punyanya?
    hehehe..gelaknya sajanya..

    teman stopnya dulunya..hahaha..!!

    BalasPadam
  7. hans abang lu ni lagi kurus hahaha

    BalasPadam
  8. mmg ko mkin gmuk r kl mkn cmni je..aku pn da naik da..

    BalasPadam
  9. haha..yg penting..makanan kat atas amat menyelerakan ...haha... ang kurus ka? xpenah nampak..hehe

    BalasPadam
  10. perghh.. makan tak ingat dunia..
    macam tu blh kata gumuk..haha

    BalasPadam
  11. Sedapnya.. Ingin aku merasa kesemuanya.. haha..

    BalasPadam
  12. Wa.. Makan sampai gigi retak? tu lain kali kena control ayu masa makan tu.

    BalasPadam
  13. gilo banyak makannya.. kalau masih nampak kurus gak, mybe banyak perut yg di isinya.. errkk! =P

    BalasPadam
  14. hahaha.. aku maen je la. org dlu2 kata, klu makan byk tp tak gemok2, maksudnya ada orang lain yg makan makanan tu jugak.. ngeee =P

    ko gemok ke? hihihi =P

    BalasPadam
  15. hans, gilo ko melantak..
    sedap wooo.. jeles2.

    BalasPadam
  16. aku tak pernah makan ayam penyet..
    nak cuba rasa la nanti..

    BalasPadam
  17. giler ar makan banyak bley kurus!!!!!!

    BalasPadam
  18. mmg sedap...
    klu pelantak nie ary2...
    ssh la nak kurus nya...

    BalasPadam
  19. kuat betul melantak yerk.. aku gk xleh nk melantak..

    BalasPadam
  20. hahaha..mentang2 dah nak puasa..bantai makan puas2 la ni?haha..abes berapa bro?aku dah lama tak makan besar ni..tgh budjet
    Latest post:Inikah pujian?

    BalasPadam
  21. ko bela hantu raya ke hans..hehe..
    anyway, kurus sihat x pa...

    BalasPadam
  22. perhhggg~~hang mkn tak ajak aku!! haha

    BalasPadam
  23. hans,
    hahaha..

    gua nak gelak kejap..

    banyak beno 'nya' di atas sana..

    maka demikianlah berakhirnya cerita teman yang kurus tetapi dapat title kurus..
    hehe..

    gaya penulisan kali ni berbeza bebeno... i likeeeeeeeeeee..

    *Pernah sampai makan kat Mancongkam? Seksyen 7?

    Sedap giler..
    Nasi Ayam Garing.
    Hehehe..

    BalasPadam
  24. terliur vee tengok popia tue...
    =p~

    esok bukan birhtday vee... tipu aje... hihihi

    BalasPadam
  25. makaih!bnyak juga ya kau makan,
    kau pnyer makan tu,dah sama mcm aku,tapi size kau tu,aku 2 kali gnda besarnya...huyhuhu

    BalasPadam
  26. weii mkn tak ajak!! haih..terliur beb! haha

    BalasPadam
  27. seronoknya makan2...sedap..lagi sedap kalau tengah ada duet..yu huu..best2

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com