Isnin, 9 Ogos 2010

Hey Medusa Si Rambut Ular!

Seorang jejaka turun dari motosikal. Berkemeja hitam berjalur merah memang menampakkan susuk tubuh yang begitu kacak di bebola mata anak gadis tidak kira sunti mahupun tidak. Topi keledar di buka dan si jejaka kacak memperbetulkan rambutnya tanpa melihat cermin. Guna jari pun boleh!

Si jejaka melangkah gagah dan penuh berwawasan mencari sesuap nasi untuk diisi kedalam ruang perut yang baru sebentar tadi dipenuhi dengan puluhan sudu kek coklat. Si gadis tidak kira si jejaka yang lain terpegun memandang si jejaka kacak yang melintasi diri mereka. Kagum barangkali dengan aura yang dimiliki oleh jejaka tersebut.

Makanan dipilih dan dibungkus dengan rapi. Air liur merembes di dalam mulut tanda lidah sudah tidak sabar mahu merasa permukaan butir - butir nasi yang memutih. Tiba - tiba terpandang sebingkai cermin besar di tempat membasuh tangan. Siapakah di dalam cermin itu? Owh, tidak! Bukankah itu Medusa si rambut ular!


2 saat kemudian baru sedar lakaran kehidupan di alam cermin itu ialah pantulan diri si jejaka kacak sendiri. Fuh! Si jejaka kacak terus menaiki motosikal dan melarikan diri dari tempat itu. Kemudian si jejaka terasa mahu pergi menggunting rambut!


P/S : Terasa Mahu Bakar Rambut Sendiri Sekarang!

19 ulasan:

  1. errr jap2... hahaha nih kisah rambut ngko ke? hahahaha

    BalasPadam
  2. hahahaha.. apa sal ko cakap rambut macam medusa.. tapi guna jari pun boleh.. hahaha

    BalasPadam
  3. kuikuikui~
    si jejaka tu ngko ekau ke hanS?

    BalasPadam
  4. ahahha...smart ape rmbt mcm medusa tuh..ngee~
    padan la sume org mengaguminye..hehe

    BalasPadam
  5. heheh ~ rambut sendiri kenapa tekejut tengok kat cermin? cermin ajaib ke? wakaka

    BalasPadam
  6. hee hee hee...
    pi singgah kedai mamak cepaaattt!!!!
    =p

    BalasPadam
  7. hee hee hee...
    pi singgah kedai mamak cepaaattt!!!!
    =p

    BalasPadam
  8. hee hee hee...
    pi singgah kedai mamak cepaaattt!!!!
    =p

    BalasPadam
  9. potong rambut der. jd macam aku. dh pendek gile.haha

    rasa-rasa?
    7 ogos, 23 tahun lalu aku dilahirkan

    BalasPadam
  10. gua benci cerita clash of titan tu..hina islam

    BalasPadam
  11. ahhahahahaa... hans suke buat cerite sendiri macam neh.. aku nk tiru gak bleh?? ngaaa~

    BalasPadam
  12. haha.sengal jek.tuelah eksyen sgt x mau pndng cermin sekali gedegeng!hehe.:)

    sabor jelah

    BalasPadam
  13. Tajuk gempak gile!aku ingat td blog cikgu sejarah daa tadi..wahahah
    Saya nak update blog hari-hari.Mind to read? :)

    BalasPadam
  14. ha ha ha...perasan sangat..;P

    BalasPadam
  15. ha ha ha...perasan sangat..;P

    BalasPadam
  16. Haha.. Takper.. Medusa tak mati tgk rambut sendiri.. Cuba try tgk kawan lain.. Mana tau rambut tu boleh buat org lain jadi batu.. What a gifted... haha...

    BalasPadam
  17. hahaha..nasib baik tak pengsan tgk rambut sendirik

    BalasPadam
  18. lol, terkejut tengok rambut sendiri dah kes berat nih :)

    BalasPadam
  19. lol, terkejut tengok rambut sendiri dah kes berat nih :)

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com