Selasa, 28 September 2010

Kerinduan Gua Pada Vibrate Handphone Terubat Dengan Iphone Yang Baru Dibeli Tadi

Walaweh! Sudahlah tak dapat nak melahirkan perasaan sedih selepas kehilangan handphone tersayang! Macam mana nak sedih kalau ada pula member yang senasib dengan aku pun boleh lagi buat lawak. Kerja gelak jer dari sebelum handphone hilang sampailah hilang hinggalah aku beli handphone baru tadi. Hohohoho!

Yang menyakitkan hati aku pada si pencuri tu...sudahlah dia curi boleh pula dia on lagi hp aku tu! Memang haram jadah tul! Aku dah sumpah dah pencuri tu jadi abu! Haih! Dah satu kerja pula aku nak kena cari balik nombor telefon member - member. Nasib ramai memberi kerjasama. Terima kasih!

Punyalah macam sengal bila mana situasi yang memerlukan handphone berlaku. Memang gelak sudah! Contoh - contoh situasi :-


Situasi 1(dalam bas)

Member :
Ko dah kenapa tiba - tiba seluk poket?

Aku :
Poket aku macam rasa vibrate tadi!

Member : 
Hahahahahahahaha!

Aku : 
Cis! Nak buat macam mana! Terasa poket macam vibrate!


Situasi 2(di rumah)

Aku : 
Mana kunci motosikal aku entah? Hari tu siapa pinjam?

Member : 
Cuba kau call si P tanya tengok mana dia letak kunci.

Aku : 
......(Melangkah mahu ke bilik mencapai handphone tapi tiba - tiba)....
haram betoi! Hp aku mana ada gila!


Situasi 3(selepas makan)

Aku : 
........(meraba - raba poket)

Member : 
Kau cari apa?

Aku : 
Asal poket seluar sebelah kanan aku kosong? Aku bawa kunci dengan dompet jer ker?

Member : 
.......(diam)

Aku :
hahahahahaha(baru teringat hp dah tak ada)


Situasi 4(baru masuk kelas)

Pensyarah : 
bla bla bla bla(tengah mengajar)

Aku : 
Eh, aku dah silence handphone ker belum nih. 
Kang memekak pulak(sambil meraba - raba poket)

Tiba - tiba baru sedar handphone dah tak ada!


Haih! Jadi sebab susah gila handphone tak ada di saat - saat semakin sibuk tadi maka pergilah membeli handphone baru. Akhirnya, berjaya juga aku membeli Iphone dengan harga yang istimewa.

Hah! Nih Lah Iphone Aku! Hahahaha!


Aku sebenarnya nak pergi gunting rambut. Budget nak buat rambut cacak ker punk ker mohawk ker tapi duit tu terpaksa digunakan untuk beli 'Iphone' aku nih. Haih! Tak apa lah! Utamakan yang penting dulu! Hohohoho! Dibawah nih ada flyer untuk member aku yang juga turut mengalami nasib yang sama dengan aku. Hah! Macam mana tak gelak! Walaupun situasi nih sebenarnya menyedihkan tapi tak tahu kenapa kami masih ketawa hingga sekarang! Hahahaha!


Sudah Diedit Oleh Seorang Lagi Member 
Yang Bernasib Baik Tidak Menjadi Mangsa Kecurian!
Tapi Beliau Menjadi Mangsa Penipuan!
Hahahahahaha!


P/S : Nanti Ada Masa Gua Cerita Aktiviti - Aktiviti Dekat Sana! 
Tunggu Budak Lain Upload Gambar Dulu!

7 ulasan:

  1. tu lah.
    siapa suruh pakai 'mahal2'.
    erk.
    kan dah hilang.
    haha.
    :P

    BalasPadam
  2. tue la.. careless.. kan dah ilang henset.. same je kita.. penah ilang jugak dulu.. siap ngan wallet ada juta2 lagi.. sedih sungguh..

    BalasPadam
  3. wah!!blanje la aku iphone satu!!!!hahaha

    BalasPadam
  4. Macam mahal bebenar je kau nak buat rambut tu.

    BalasPadam
  5. sabar okey bro :) h.p iphone ko nie pun dh gempak :)

    New Entry ProfHariz
    Salahkah Jika Aku Menegur?

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com